Cdi Viritys.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti 10.11.2020 20:12
Cdi Viritys.
Onko kokemusta/tietoa tuollasen CLA 220cdi 4matic (2015) virittämisestä, Muutoin kuin ohjelmoimalla? Ajatus oli ohjelmoida, vaihtaa kokoputkisto/dp, ahdin, välijäähy, lisätä syöttöä yms pientä. Onnistuuko kyseinen prokkis ja onko siitä hyötyä, sekä mitä mahtais tollasen 2litrasen kiisselin koneen vakio osat kestää ottaa tehoa irti?
Re: Cdi Viritys.
Virittämisestä ei koskaan ole hyötyä, hauskaa se silti on. Onnistumisen varmaan sanelee se mitä katsoo onnistuneeksi?
Om651 koneena ja ekana tulee vastaan pumppu, siihen ei ole valmista lääkettä, joutuu stroukkaamaan vakion tai sovittamaan jonkun toisen. Sitten turbo, siihen löytynee muokattuja puhaltimia.
Syötön lisäys? Ohjelmalla sitä saa lisää, ja se on se ainoa oikea keino saada voimaa lisää. Muut syötön "lisäykset" on mittaamatonta polttoainetta mistä ecu tai lootan ohjaus ei ole tietoisia ja laskenta menee pieleen.
Cooleri on aneeminen about kaikissa mersuissa. Sen päivittäminen tuo aina hyvää lämpimillä keleillä.
Pumppu loppuu 300 ponin nurkilla kuulemma. Suuttimet vähän ennen sitä, 250cdi isommat suuttimet ja ne riittäis varmaannyli ton 300 mutta se pumppu?
Om651 koneena ja ekana tulee vastaan pumppu, siihen ei ole valmista lääkettä, joutuu stroukkaamaan vakion tai sovittamaan jonkun toisen. Sitten turbo, siihen löytynee muokattuja puhaltimia.
Syötön lisäys? Ohjelmalla sitä saa lisää, ja se on se ainoa oikea keino saada voimaa lisää. Muut syötön "lisäykset" on mittaamatonta polttoainetta mistä ecu tai lootan ohjaus ei ole tietoisia ja laskenta menee pieleen.
Cooleri on aneeminen about kaikissa mersuissa. Sen päivittäminen tuo aina hyvää lämpimillä keleillä.
Pumppu loppuu 300 ponin nurkilla kuulemma. Suuttimet vähän ennen sitä, 250cdi isommat suuttimet ja ne riittäis varmaannyli ton 300 mutta se pumppu?
Viimeksi muokannut MJPfin, Su 02.05.2021 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 604
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Cdi Viritys.
Virityshän on onnistunut jos teho ei laske yli 30%.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti 10.11.2020 20:12
Re: Cdi Viritys.
Kiitos vinkeistä, luinkin paljon ohjelmoinnista täällä forumilla (kysymykseni jälkeen). Ohjelmointia varten mietin että onko siitä etua vai haittaa jos juurikin coolerin/putkiston yms vaihtaa, toki täytyy ohjelmoida että niitä osia voi irroittaa ja vaihtaa. Hieman vierasta touhua tämän uuden cdi mersun kanssa, koska se kokemus mitä on niin on -90 luvun japanin vehkeistä joten tekeminen eroaa jonkin verran.
Näistä uusista mersuista melko vähän tiedän muutakuin perus asiaa ja siksi kysyn ja kuuntelen että opin, mitää kisa autoa en ole rakentamassa, mutta mielenkiinnosta kysyn mihinkä asti vakio 220cdi kestää ohjelmoinnin lisäksi. Ymmärrän että mersun 2l diesel kone on eri vehje, kuin japanin 2l bensa koneet mutta pitäähän sitä nuorenmiehen harrastaa.
Näistä uusista mersuista melko vähän tiedän muutakuin perus asiaa ja siksi kysyn ja kuuntelen että opin, mitää kisa autoa en ole rakentamassa, mutta mielenkiinnosta kysyn mihinkä asti vakio 220cdi kestää ohjelmoinnin lisäksi. Ymmärrän että mersun 2l diesel kone on eri vehje, kuin japanin 2l bensa koneet mutta pitäähän sitä nuorenmiehen harrastaa.
Re: Cdi Viritys.
Hyvällä tuurilla kestää, oikein huonolla ei kestä vakionakaan. Hyvillä öljyillä ja hyvällä huollolla ei luulisi ongelmia tulevan. Mielummin vaihtaa liian usein öljyt kuin harvoin.
Coolerin ja putkia voi laittaa ilman ohjelmointia, ei pitäis vikatiloja tulla niin kauan kuin orkkis anturit ja dpf ym on paikoillaan.
Ilman ohjelmointia ei suuria kannata odotella muutoksista.
Coolerin ja putkia voi laittaa ilman ohjelmointia, ei pitäis vikatiloja tulla niin kauan kuin orkkis anturit ja dpf ym on paikoillaan.
Ilman ohjelmointia ei suuria kannata odotella muutoksista.