Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Tervehdys, aamulla olimme aikeissa piipataa kaffella Hikin rantanaisenissa.
Menomatkalla moottoriteillä ohitusta aikoessani, auto asetti ittensä puolitehoille, ilman et häiriövalo oli päällä.
Aikani rampattuani nappivaihteen kanssa, E,S, M + manuaalivaihtoja, lisäksi myös tein myös pika buutin: sivuun, seis ja virrat pois.
Puolitehot ei poistuneet, eikä häiriövalo päälle?? (valo toimii virrat päällä). Plan B ja paluu lähtöpisteeseen.
Palaillessa manuaalilla kierrokset sai nostettua esim 4000 rpm. Hitaasti tosin. Hetken seistyään puolitehotila oli poissa ja tehot normaalit perstuntumalla. Onkos vastaavaa muilla esiintynyt?
En vielä ole päässyt starin nokkaan rekisteriä lukemaan.
Jpäässä liki jollain star + osaava lukija?
Menomatkalla moottoriteillä ohitusta aikoessani, auto asetti ittensä puolitehoille, ilman et häiriövalo oli päällä.
Aikani rampattuani nappivaihteen kanssa, E,S, M + manuaalivaihtoja, lisäksi myös tein myös pika buutin: sivuun, seis ja virrat pois.
Puolitehot ei poistuneet, eikä häiriövalo päälle?? (valo toimii virrat päällä). Plan B ja paluu lähtöpisteeseen.
Palaillessa manuaalilla kierrokset sai nostettua esim 4000 rpm. Hitaasti tosin. Hetken seistyään puolitehotila oli poissa ja tehot normaalit perstuntumalla. Onkos vastaavaa muilla esiintynyt?
En vielä ole päässyt starin nokkaan rekisteriä lukemaan.
Jpäässä liki jollain star + osaava lukija?
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Vikatilassa, vaikka valo ei syty. Vaihteet ei silloin toimi kunnolla.
Starilla vikakoodit. Jos mitään ei löydy, kannattaa ainakin EGR venttiili testata erikseen. Jos on karstaa, saattaa oireilla, jos ei sulkeudu kunnolla. Ei ilmeisesti anna aina kunnolla koodeja.
Turbon säädin voisi myös olla jotenkin jumissa tms.
Sitten imusarjan läppien moottori voi olla öljyinen, jos saa öljyä vuotavasta turbon ilmaputkesta.
Jos on lastutettu, sekin saattaa estää koodien näkymistä.
Starilla vikakoodit. Jos mitään ei löydy, kannattaa ainakin EGR venttiili testata erikseen. Jos on karstaa, saattaa oireilla, jos ei sulkeudu kunnolla. Ei ilmeisesti anna aina kunnolla koodeja.
Turbon säädin voisi myös olla jotenkin jumissa tms.
Sitten imusarjan läppien moottori voi olla öljyinen, jos saa öljyä vuotavasta turbon ilmaputkesta.
Jos on lastutettu, sekin saattaa estää koodien näkymistä.
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
DPF paine-eroanturi? Jos muistelen oikeen niin R kanssa ei (ainakaan aina) syttyny vikavalo vaikka puolille tehoille menikin. Starin päähän vaan. Kyllä sielä jo jokin herja löytyy.
TJ
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
jep, laite on lastutettu n.3 v ja 80 tkm sitten n. 300hp/750Nm Dynolla. Käytän Motorbit:ä Vantaalta, on osaava tekijä, ei ole ollut ongelmia.
Täytyy piipahtaa tuossa naapurissa, AM-gear:ssa, ovat käsittääkseni pro-paja vaihteistoille, vaikka Staria siellä ei ehkä ole.
Huollot ohjelman mukaisesti (165tkm) ja BG-huuhteluvaihdot on G7:lle tehty kaksi kertaa minun toimesta, edellinen ehkä n 10tkm sitten...
Nuo 'saastehärpäkkeet' on joskus satunnaisesti hälytellyt, esim kun covid aikana pitkiä pätkiä vähällä ajolla...EGR:n vaihdoin 1,5v sitten oli vikaantunut.
Läppämoottorin ympäristö on siisti ei ö-vuotoa.
Täytyy piipahtaa tuossa naapurissa, AM-gear:ssa, ovat käsittääkseni pro-paja vaihteistoille, vaikka Staria siellä ei ehkä ole.
Huollot ohjelman mukaisesti (165tkm) ja BG-huuhteluvaihdot on G7:lle tehty kaksi kertaa minun toimesta, edellinen ehkä n 10tkm sitten...
Nuo 'saastehärpäkkeet' on joskus satunnaisesti hälytellyt, esim kun covid aikana pitkiä pätkiä vähällä ajolla...EGR:n vaihdoin 1,5v sitten oli vikaantunut.
Läppämoottorin ympäristö on siisti ei ö-vuotoa.
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Äh, miksi autoa pitäisi käyttää vaihteistopajalla jossa ei ole kunnollista testeriä, kun se menee vikatilaan moottorin osalta ?
wiimax.fi
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
ihan hyvä kysymys dealer. oletin - kun en syvällisemmin tunne - et vaihteisto vois olla syyllinen. eikö se vie vikatilaan?
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Okei ! Kyllä tuo moottorin puolen ongelmalta kuulostaa, vaihteiston vikatila kadottaa suurimman osan vaihteista.
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Moottorin sekoilu sotekkee laatikon toiminna toisin päin ei niinkään,
veikkaus pakpaine anturi, sen anturi, anturin kanava,
suuri osa selviä vaikka milä dipada testerillä jos sitä osaa käyttä ja hetken mietti fysikaa,
mutta etsitymällä *:rin piuhaan homma helpottuu huomattavasti
veikkaus pakpaine anturi, sen anturi, anturin kanava,
suuri osa selviä vaikka milä dipada testerillä jos sitä osaa käyttä ja hetken mietti fysikaa,
mutta etsitymällä *:rin piuhaan homma helpottuu huomattavasti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
ok. käyn siis starin nokassa varmistamassa lähtötilanteen.
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
jos ottaa egr n piuhan irti esim niin sekin laittaa auton tuollaiseen vikavalottomaan puolitehomoodiin.
W212 E350cdi
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Samoin ahtopainesäätimen vikatila voi tehdä autosta käytännössä vaparin ilman moottorivaloa.
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Skannattu starilla, ei vikakoodeja moottori, sen enempää kuin vaihteisto puoleltakaan rekistereissä.
Jep, minulle olikin uusi asia että ovat aika tavallisia nämä vikatilaan tippumiset ilman valoa ja/tai logitietoja...
Tuskin pelkkää huonoa suunnittelua?
Jep, minulle olikin uusi asia että ovat aika tavallisia nämä vikatilaan tippumiset ilman valoa ja/tai logitietoja...
Tuskin pelkkää huonoa suunnittelua?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Ei lien kyse varsinaiseta (kiertää 4000) vikatilasta
mittäs mittaus arvot varsinkin ne paineet näytti,
E:ei vika koodeja, systeemi saa tiettoa minkä mukaan toimii kuten kullu eli joku tieto on pieläs(mutta vielä mittaus/säätö aluella)
ja se sitten toimii sen mukaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Missä luettiin Starilla koodeja?
Kerroitko oireet suoraan huoltomiehelle?
Kerroitko, että on lastu?
Yllä mainitsin näitä, tässä uudestaan.
EGR, ei testattu erikseen? Se voi kait oireilla ( taas) , vaikka on uudehko. Kun lastu, niin nokeakin kertyy varmaan enemmän.... Pelkkä EGR puhdistus varmuudeksi ei varmaan haittaa sekään.
Paineanturi mainittiin tuossa, maksaa varmaan muutaman kympin, voi vaihtaa varmuudeksi. Sekin on saattanut ottaa osansa noesta.
Sitten turbon siipien säätimen toiminnan voisi tarkistaa.
Ohjelman tehneestä pajasta voisi kysyä, vaikuttaako ohjelma vikavalon (koodien) toimintaan.
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Tervehdys. Star-skannaus tehtiin kyllä ihan osaavissa käsissä OEM-laittein, laitteen optimoijan itsensä toimesta.
Mitään ilmeistä syyllistä ei siis esillä ja pääteltävissä silloin. MB:tkin ovat tekniikkana tuttuja.
Ehdotti huomaavaisesti että tutkitaan asia syvemmin jos/kun uusii ja saadaan pajalle tuoreeltaan, vika päällä.
Paikkahan on suht liki ja helppo piipahtaa..
Mitään ilmeistä syyllistä ei siis esillä ja pääteltävissä silloin. MB:tkin ovat tekniikkana tuttuja.
Ehdotti huomaavaisesti että tutkitaan asia syvemmin jos/kun uusii ja saadaan pajalle tuoreeltaan, vika päällä.
Paikkahan on suht liki ja helppo piipahtaa..
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Ongelma on ohjelmassa kun ei noista oireista mitään Starilla löydy. Vika on sitten missä on, kurja on tilanne jos arpomalla tuota joutuu korjaamaan.
Siinä ei ole mitään ihmeellistä ettei vikavalo syty, mutta aina jää vikamuistiin jotain kun tuollaista tapahtuu.
Siinä ei ole mitään ihmeellistä ettei vikavalo syty, mutta aina jää vikamuistiin jotain kun tuollaista tapahtuu.
wiimax.fi
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
no toki pari vanhaa, tähän kuulumatonta ja kuittaamatonta, diy-peilinvaito/vilkku ja apulaitteen alhainen jännite tms. nollailtiin
Tässä tapauksessa ei ole niin että ohjelmallisesti järjestelmän bi/ai-tuloja on 'blokkailtu tai muuteltu. (moottori/G7)
Ja kyllä, ohjausjärjestemissä on ihan normaalia ja ymmärrän, et kaikesta luetusta/rekisteröidystä 'pikkuhäröstä' ohjausjärjestelmä ei sytytä vikavaloa.
Puolitehot-ei häirövaloa, on lähtökohtaisesti kummallista. Kommenttien mukaan ymmärsin et se on kumminkin aika tavallista?
Starista oletin toki itsekin et rekisteristä olisi löytynyt tapahtumia. Mutta puhdasta oli. Kertymä ehkä nyt n vuosi edellisestä.
Kuittaan kun asia etenee.
Tässä tapauksessa ei ole niin että ohjelmallisesti järjestelmän bi/ai-tuloja on 'blokkailtu tai muuteltu. (moottori/G7)
Ja kyllä, ohjausjärjestemissä on ihan normaalia ja ymmärrän, et kaikesta luetusta/rekisteröidystä 'pikkuhäröstä' ohjausjärjestelmä ei sytytä vikavaloa.
Puolitehot-ei häirövaloa, on lähtökohtaisesti kummallista. Kommenttien mukaan ymmärsin et se on kumminkin aika tavallista?
Starista oletin toki itsekin et rekisteristä olisi löytynyt tapahtumia. Mutta puhdasta oli. Kertymä ehkä nyt n vuosi edellisestä.
Kuittaan kun asia etenee.
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Kannattaisi uskoa, mitä dealer kirjoitti. Se, että vikatila ei tee vikakoodia ei ole "aika tavallista".
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
tuntuisi siltä mitä CDI203 tuolla kirjoitti, että jokin mittattu arvo estää tehojen käytön... näitä juttuja ei yhtään helpota että on ohjelmoitu, toki jos ohjelman tekijä on loopissa mukana niin silloin luulisi se 'rajoittimen' löytyvän.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Mulla tänään vaihdettiin samoista oireista dpf paine-eroanturi, toki näkyi myös vikakoodina.
Tero
S204 vm.2011
Tero
S204 vm.2011
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Muutama kerta on tullut itsekin vierailtua Veho (tai vastaava virallinen huolto). Siis turhaan, kun vikaa ei löytynyt. Jäätiin odottamaan, jos oire ilmestyisi uudestaan, niin sitten suoraan sammuttamatta takaisin...
Ei niillä ole aikaa tai halua arpoa, mikä oireita aiheuttaa. Lääkäri sentään antaa reseptin.. Buranaa tms.

Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Miten tämä kommentti liittyy jusin kommenttiin? Vai meinaatko että Veholla ei löydetty vikaa sen takia että mitään vikakoodia ei löytynyt vaika auto oli käynyt vikatilassa? Eiköhän vian löytymättömyyteen ole ollut joku muu syy.EemeliErkki kirjoitti: ↑Pe 18.06.2021 11:00Muutama kerta on tullut itsekin vierailtua Veho (tai vastaava virallinen huolto). Siis turhaan, kun vikaa ei löytynyt. Jäätiin odottamaan, jos oire ilmestyisi uudestaan, niin sitten suoraan sammuttamatta takaisin...
Ei niillä ole aikaa tai halua arpoa, mikä oireita aiheuttaa. Lääkäri sentään antaa reseptin.. Buranaa tms.![]()
Moottorin vikavaloa täällä myös tulkitaan ihan väärin, samoin sitä auton mittaristoa. Ei likimainkaan kaikista vikakoodeista ilmoiteta mittaristossa missään muodossa.
Uskaltaako joku väittää että minkäänlaista vikakoodia tai tapahtumaa ei jää muistiin jossain tilanteessa vaikka auto käy vikatilassa (moottori tai vaihteisto)? Puhutaan siis ohjainlaitteista joista ei ole muokattu vikakoodien näyttöä pois.
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
DFBI, mielestäni nyt aika varmaa on ainakin, se että järjestemän ohjaus on suunniteltu niin että vikatilaan ohjaus tapahtuu AI/BI-triggeröityjen ohjelmasekvenssien ‘suorita’ käskyn kautta. Siksi siitä syntyy aina 'tapahtuma' ja ilmoitus käyttäjälle; ohjataan vikavalo päälle. Karkeasti kai näin.
Siksi kysyinkin, ja kuvasin hiukan tilannetta, et onko joku joskus törmännyt tilanteeseen jossa auto on ‘vikatilassa’ tai käyttäytyy kuten vikatilassa, mutta vikavalo ei ole päällä? Lisäksi, star ei löydä rekistereistä mitään jälkeä häirökoodeista?
Kysyessäni siis muu kuin ‘ilmeinen’ syy oli mielessäni.Tässä tapauksessa en lähtökohtaisesti epäilisi “onko töpseli seinässä” tyyppisiä syitä, esim:
- kehnoa ‘lastutsta’: - pajalla vahva track recordi, itse olen ajellut n 10v näillä softilla, teidän miten toimivat
- ai/bi-blokkaukset: - kaikki, ‘saastehälytyksetkin’, toimii kuten normi MB:ssä, on kokemusta
- Star-käyttäjän laitteisto/ammattitaito: 16v kokoemus ammattina, OEM-laitteet
Viestin jos jotain uutta ilmenee.
Siksi kysyinkin, ja kuvasin hiukan tilannetta, et onko joku joskus törmännyt tilanteeseen jossa auto on ‘vikatilassa’ tai käyttäytyy kuten vikatilassa, mutta vikavalo ei ole päällä? Lisäksi, star ei löydä rekistereistä mitään jälkeä häirökoodeista?
Kysyessäni siis muu kuin ‘ilmeinen’ syy oli mielessäni.Tässä tapauksessa en lähtökohtaisesti epäilisi “onko töpseli seinässä” tyyppisiä syitä, esim:
- kehnoa ‘lastutsta’: - pajalla vahva track recordi, itse olen ajellut n 10v näillä softilla, teidän miten toimivat
- ai/bi-blokkaukset: - kaikki, ‘saastehälytyksetkin’, toimii kuten normi MB:ssä, on kokemusta
- Star-käyttäjän laitteisto/ammattitaito: 16v kokoemus ammattina, OEM-laitteet
Viestin jos jotain uutta ilmenee.
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Tässä oli minusta paras arvaus tähän asti. Hyvänkään koodarin on lähes mahdotonta ottaa huomioon kaikkia entä-jos tilanteita. ECU:n softa on aika monimutkainen, paljon karttoja ja rajoja, jotka vaikuttavat ketjussa eteenpäin ja osittain hieman ristiinkin. Muutetuissa kartoissa voi olla alue, jota ei normaalisti edes käytetä, mutta jonkin anturin/toimilaitteen vikaantumisen vuoksi on nyt tullut aktiiviseksi. Silti pysytään asetetuissa rajoissa, vaikka vääntö on reilusti alakantissa. Eli ohjelman puolesta kaikki on "normaalia" ja siksi tapahtumaa ei rekisteröidä, vaikka lopputulos ei ole "normaali". Vaikea nähdä muuta syytä tapahtuman puutteelle, ellei mitään vikakoodeja ole blokattu.
Mitä jos vaihtaisi vähäksi aikaa vakiosoftan ja katsoisi tuleeko sillä mitään ilmoituksia?
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Pilkkuvirhe lämpötilarajassa ja kaikki on kunnossa, ei vaan mene mihinkään koska lämpötilan rajoitus astuu voimaan, syöttöä vähennetään ja vehkeet ei kulje. Kiertää kyllä mutta syötöt ei toteudu.
Onko logattu syöttöjä mitä toteutuu?
Onko logattu syöttöjä mitä toteutuu?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Tuohon törmännyt lukisia kertoja ihan vakoissa kun viritetyisäkinChiquitaT kirjoitti: ↑Pe 18.06.2021 12:40 DFBI, mielestäni nyt aika varmaa on ainakin, se että järjestemän ohjaus on suunniteltu niin että vikatilaan ohjaus tapahtuu AI/BI-triggeröityjen ohjelmasekvenssien ‘suorita’ käskyn kautta. Siksi siitä syntyy aina 'tapahtuma' ja ilmoitus käyttäjälle; ohjataan vikavalo päälle. Karkeasti kai näin.
Siksi kysyinkin, ja kuvasin hiukan tilannetta, et onko joku joskus törmännyt tilanteeseen jossa auto on ‘vikatilassa’ tai käyttäytyy kuten vikatilassa, mutta vikavalo ei ole päällä? Lisäksi, star ei löydä rekistereistä mitään jälkeä häirökoodeista?
Kysyessäni siis muu kuin ‘ilmeinen’ syy oli mielessäni.Tässä tapauksessa en lähtökohtaisesti epäilisi “onko töpseli seinässä” tyyppisiä syitä, esim:
- kehnoa ‘lastutsta’: - pajalla vahva track recordi, itse olen ajellut n 10v näillä softilla, teidän miten toimivat
- ai/bi-blokkaukset: - kaikki, ‘saastehälytyksetkin’, toimii kuten normi MB:ssä, on kokemusta
- Star-käyttäjän laitteisto/ammattitaito: 16v kokoemus ammattina, OEM-laitteet
Viestin jos jotain uutta ilmenee.
syynä juurikin jonkun anturin antam virhellinen tieto mikä kuitenkin on vielä sillä tarkoitulla mittaus alueella (eli aluella mitä se voi jossakin tilantessa näytää muutenkin) sitten moottori(ohjelam) reagoi sen mukaan kuin se tilanne olisi vaikka todelisuudessa ei ole syy miksi koodia epä loogisesta singnalista ei ana tule(ja sitten tallenu) on että kyse voi olla anturista minkä tietoa ei verrata tai jos verrattan niin salitaan sille ja vertailu kohdalle poikema,
samlaisia tilanteita on myös välillä johto vikojen seurauksena singnali puolelle pääsee vuotaman volteja muualta kuin anturista, joienkin anturin kohdaal voi olla johto vallan katki
niin oletus arvona näytetään vaikkapa 100c mittaus arvoissa tai -40c ja vaikutavat sitten eri tavoin
kulkuun
selkeyden vuoksi kone ei ole vikatilassa jos se kiertää yli 3000 ja auto toimii "miel
estään" oikeen ei ole mitään syytä tallentaa mitää vika koodia
eli silloin on syytä oletta jotakin edllä oleen tapaista syyksi tai vaikka perunaa pakoputkessa muovikassia/vahteranlehtiä ilman otossa
joskus nuo anturi jutut on alkanut niin että hetkelisesti tehoja puttuu,
kuluu aikaa ja sitten ne hetket liisääntyy sekä pitenee kunnes lopulta
anturi näytturi näytää niin paljon väärin että vika raj ylityy ja
koodi tallentuu /vikatila tulee(ei kierrä yli3000)
mootrin häiriö valo ei läheskään aina silti syty
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Samaa vikaa oli juurikin samallaisessa kamppeessa itsellä, vika löytyi vasta kun tehtiin seiraavaa:
Vian ilmestyttyä autoa ei sammutettu vaan Staarin nokkaan ja paine ero anturi oli syyllinen
Vian ilmestyttyä autoa ei sammutettu vaan Staarin nokkaan ja paine ero anturi oli syyllinen
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Valideja pointteja tuossa edellä mutta 'vikatila' ja vikatila ei vaan ole samoja asioita. Eipä tosin OP tainnut rajata tilannetta kumpaankaan, tuli muiden kommenteissa.
@pathenkilö, miksi se paine-eroanturi ei ollut syyllinen jos auto sammutettiin ennen star'in nokkaan kytkemistä?
@pathenkilö, miksi se paine-eroanturi ei ollut syyllinen jos auto sammutettiin ennen star'in nokkaan kytkemistä?
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Ookoo ja kiitti kommenteista, alkaakin tilannekuva muodostumaan.
Jotain "vikatilan kaltaista" erotuksena "vikatilalle", tilannetta vähän ounastelin - siksi kokeilin nouseeko kierrokset yli "vikatilan" raja-arvon, jota lukemaa en kyllä muistanut..
Kuulostaa ymmärrettävältä että tila voi siis syntyä kun ko. 'toimintapisteessä', kunnonvalvonnan signaalituloista joku (esim. paine-/lt-jännitteet) poikkeaa (hetkellisesti) sen toimintapisteen normaaliarvoista, mutta eivät ylitä ko mittausaluelle asetettuja raja-arvoja.
Tilanne vaikkapa että, imuilman normi sillä kuormituksella kuuluisi olla "80C-100C" ja mittasigaali antaa tuota "pakkasarvoa -40C", joka sitten on säädön perusta. Ymmärrän et yksinkertaaistaen tämän kaltainen tilanne voisi johtaa tuohon "vikatilan kaltaiseen" tilaan.
Mittaus-/säätötekniikassa transientit poikkeamat eivät ole harvinaisia, etenkin jos luetaan (termoparien/pietsojen) raakasigaalia mV-tasolla, syinä esim. CDI203:n mainitsemat johdinliitokset. Säätö-/kunnonvalvonnat yleensä rakennetaan transienttien ja myös ihan väärien mittausten lähtökohdista.
Erilaisia digitaalisia suodattimia rakenneltu jo 30 vuotta lisäämään mittausten/säätöjen stabiilisuutta ja myöhemmin kunnonvalvontojen luetettavuutta. Vaihtelevalla menestyksellä.
Mutta yleensä poikkinaisesta johtimesta, hektellisestäkin, halutaan viesti talteen esim. se diy-peilin vaihto, kun 'luulin' et auto oli 'huoltotilassa'..
Tuossa mun "vajaatehotila" ei ollut, samankaltaisuudestaan huolimatta ohjattu "vikatila", ' vaan joku antureista mittasi väärin, käytännössä n. 10 min, vaikkapa MAS-valehteli vanhuuttaan että ilmaa ei tule kuin pikkuhiljaa, siksi ei pa:takaan annettu kuin pikkuhiljaa..?
Oli paahteinen keli ja mustan konepellin alla lämpimämpää kuin pitkään aikaan... :=)
Jotain "vikatilan kaltaista" erotuksena "vikatilalle", tilannetta vähän ounastelin - siksi kokeilin nouseeko kierrokset yli "vikatilan" raja-arvon, jota lukemaa en kyllä muistanut..
Kuulostaa ymmärrettävältä että tila voi siis syntyä kun ko. 'toimintapisteessä', kunnonvalvonnan signaalituloista joku (esim. paine-/lt-jännitteet) poikkeaa (hetkellisesti) sen toimintapisteen normaaliarvoista, mutta eivät ylitä ko mittausaluelle asetettuja raja-arvoja.
Tilanne vaikkapa että, imuilman normi sillä kuormituksella kuuluisi olla "80C-100C" ja mittasigaali antaa tuota "pakkasarvoa -40C", joka sitten on säädön perusta. Ymmärrän et yksinkertaaistaen tämän kaltainen tilanne voisi johtaa tuohon "vikatilan kaltaiseen" tilaan.
Mittaus-/säätötekniikassa transientit poikkeamat eivät ole harvinaisia, etenkin jos luetaan (termoparien/pietsojen) raakasigaalia mV-tasolla, syinä esim. CDI203:n mainitsemat johdinliitokset. Säätö-/kunnonvalvonnat yleensä rakennetaan transienttien ja myös ihan väärien mittausten lähtökohdista.
Erilaisia digitaalisia suodattimia rakenneltu jo 30 vuotta lisäämään mittausten/säätöjen stabiilisuutta ja myöhemmin kunnonvalvontojen luetettavuutta. Vaihtelevalla menestyksellä.
Mutta yleensä poikkinaisesta johtimesta, hektellisestäkin, halutaan viesti talteen esim. se diy-peilin vaihto, kun 'luulin' et auto oli 'huoltotilassa'..
Tuossa mun "vajaatehotila" ei ollut, samankaltaisuudestaan huolimatta ohjattu "vikatila", ' vaan joku antureista mittasi väärin, käytännössä n. 10 min, vaikkapa MAS-valehteli vanhuuttaan että ilmaa ei tule kuin pikkuhiljaa, siksi ei pa:takaan annettu kuin pikkuhiljaa..?
Oli paahteinen keli ja mustan konepellin alla lämpimämpää kuin pitkään aikaan... :=)
Re: Puolitehoilla,häiriövalo ei päällä C207 350E CDI 2011/12
Ei mulla syttynyt vikavaloa vaikka puolitehoille meni ja vikakoodi jai muistiin.. Paine-ero anturi..ChiquitaT kirjoitti: ↑Pe 18.06.2021 12:40 DFBI, mielestäni nyt aika varmaa on ainakin, se että järjestemän ohjaus on suunniteltu niin että vikatilaan ohjaus tapahtuu AI/BI-triggeröityjen ohjelmasekvenssien ‘suorita’ käskyn kautta. Siksi siitä syntyy aina 'tapahtuma' ja ilmoitus käyttäjälle; ohjataan vikavalo päälle. Karkeasti kai näin.