W906 takaoven lukko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Wattimatti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

W906 takaoven lukko

Viesti Kirjoittaja Wattimatti »

Tuossa omassa pikkubussissa alkoi lukko jumittamaan niin, että ei auennut keskuslukituksella. Tietenkään myöskään avain ei edes mennyt lukkoon. Auto on minulla ollut vuoden, ja lukkopesä oli jumissa jo minulle tullessa. Sisäkautta purkamalla ja jotain ronklaamalla sain oven lopulta auki. Tuo sähköisen avauksen systeemi on minulle vaan mysteeri. Alunperin oli tosiaan niin, että meni lukkoon, mutta ei auennut. Nyt kaikenlaisen ronklaamisen jälkeen tuntuis aukeavan, mutta ei mene lukkoon. Liittimestä löysin yhden kontaktiparin joiden välillä on 4 ohmia vastusta. Onko käytössä kaksi käämiä vai vaihdetaanko vaan tuon yhden käämin napaisuutta?. Onkohan nuo muut piuhat sitten jotain asentotunnistusta varten? Lukon avaamalla tuo ehkä selviäisi, mutta tuntuu oleva tekemätön paikka.
mh jkl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: W906 takaoven lukko

Viesti Kirjoittaja mh jkl »

omassa jumitti en nyt muista oliko se ylä salpa vai alempi. pura takaovesta vanerit/verhoilut pois niin näät lukkosysteemit yläpäässä ja alhaalla.

noihin reilusti irroitusöljyä ja mekaanisesti muistaakseni ruukkarilla liikuttelet sitä mekanismia ni ainaskin minulla alkoi toimimaan ja nyt toiminut vuosia.

kun olet saanut herkisteltyä niin sitte jotain spray vaseliinia sinne.

mulla se vika ei tosiaan ollu siinä keskellä. siitä keskeltä kahvalta menee muistaakseni tangot ylös ja alas.
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
mh jkl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: W906 takaoven lukko

Viesti Kirjoittaja mh jkl »

nytkun oikein kaivelen muistini perukoita ni kyllä se tais olla yläpää mulla joka oli ihan jumissa ja ei ois kyllä avaimellakaan avautunut (itelläki pesä ihan taynnä paskaa)

ja taisin jopa irroittaa sen tangon joka tulee kahvalta sieltä ylhäältä jolloin pääsi mekanismia liikuttelemaan
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
Vastaa Viestiin