Suosittelen laittamaan kompuran ilmanoton takakonttiin puolelle ja rakentamaan sinne sen ilmankuivaimen. Olen foorumille laittanut pariin otteeseen kuvia aiheesta ja kustannukset ovat luokkaa 20e.
Helppo homma ja sen jälkeen loppuu kosteusongelmat. Jo toinen Eemeli menossa ja tässä viimeisessä laitoin heti "minulle uutena" tuon ilmanoton niin kuin se kuuluu olla, eikä sieltä lokarin päältä märkää ilmaa järjestelmään imemässä.
J&M tech teki ihan hyvää työtä edelliseen eemeliin ja hinta oli varsin edullinen silloin. Nykyisessä on jo 210 tkm ja verrattuna ensimmäiseen eemeliin, niin perä ei laske edes kovilla pakkasilla ja siitä tietää että pussit on kunnossa.
Venttiilivika on näissä harvinainen, kompuran jäätymistä jne on vastaan tullut, mutta kuten alussa mainitsin, laittaa sen imuputken järkevästi sinne, niin loppuu viat siihen paikkaan. Toki jos järjestelmä on ehtinyt kosteutta saamaan, niin sitten sitä riemua riittää pitkäksi aikaa. Kompuran ryynien vaihto on ihan leikkimistä, koska niitä on niin vähän ja kunnollinen ilmankuivain on ehdoton.
Vanhemmassa S212:ssa on takakontissa pohjassa valmiina läpiviennit, uudemmassa piti porata AdBlue pöntön vierestä läpivienti ja jotain sinkkimaalin jämiä laitoin niin ei vahingossa lähde ruostumaan porareiän kohdalta.
Helppo homma. Oman kokemuksen mukaan, mitä aiemmin tuon homman tekee, niin välttyy sitten vanhemmiten ongelmilta.
viewtopic.php?p=1319469#p1319469
Näin jälkikäteen hyvä viisastella, mutta uskallan väittää että noin vähän ajettu ja uusi auto olisi välttynyt ilmajousien vaihdosta, jos olisi ajoissa tehty tuo kompuran ilmanoton muutos, mutta mistä näitä asioita tietää, kuin foorumilta taikka itse kantapään kautta oppimalla.