CDI-suuttimen kasaus, momentteja?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

CDI-suuttimen kasaus, momentteja?

Viesti Kirjoittaja postiato »

CDI-suuttimen kasausvaihe kohta menossa sen teflontiivisteen vaihtamisen jälkeen. Löysin tommoisen momenttitaulukon tolle mutterille, mutteri ympäröitynä punaisella kuvassa.

Tossa on esikiristystä, löysäystä, taas kiristystä ja lisää kiristystä. Mikä tuo kolmas vaihe, "apply force" on. Ja miksi noissa kahdessa vaiheessa on sekä asteet että momentit?

Minkälaiseenmomenttiinn olette ton mutterin vetäneet, ja ootteko esikiristelleet ja löysänneet ja taas kiristelleet?


Kuva

Kuva
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1265
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI-suuttimen kasaus, momentteja?

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Ihan aluksi pitää kertoa, että enpä ole suuttimia rempannut. Mutta jos tuota miettii, niin omasta mielestä näin: Ensimmäisellä kiristyksellä varmistetaan, että osat ovat vastakkain, eikä mihinkään jää välystä. Sitten löysätään ja tehdään tarvittava lopullinen kiristys. Apply force tarkoittanee, että haetaan kiristyksen alkukohta, kohdistetaan kiristysvoimaa voimaa tuota 5Nm vastaavasti. Yksinkertaisesti haetaan välys pois. Sitten asteluvun mukaan.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4558
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI-suuttimen kasaus, momentteja?

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mä olen kiristänyt sit katsonut että suuttimen tappi on keskellä reikää alapäästä katsottuna, jos ei niin löystänyt ja kiristänyt uudelleen. 60Nm jos edelleen vinossa, heittänyt rungon mäkeen ja ottanut seuraavan hyllystä.
Vastaa Viestiin