M112 pössäyttelee
M112 pössäyttelee
Potilaana 06 vuosimallin w211 240. Satunnaisesti kesken ajon pössäyttää jumalattomat savupilvet taakse ja sytyttää välillä myös moottorin vikavalon eikä käy kaikilla. Alkaa käymään kuitenkin taas normaalisti kun nollaa vikakoodit ja käynnistää uudestaan. Kone ajettu vain 214tkm ja veholla käytetty aina huollossa. Auto ollut minulla muutaman kuukauden niin en osaa sanoa onko aikaisemmin tätä tehnyt. Öljyt vaihdoin muutama päivä sitten ja öljyn määrä ei ole merkittävästi ainakaan vielä laskenut vaikka on useamman kerran pössäyttänyt. Mikä tämmöistä vikaa mahdollisesti teettää?
W211 240 W201 260
Exiä w124 w201 w202 w210
Exiä w124 w201 w202 w210
Re: M112 pössäyttelee
Mitä vikakoodeja se tuottaa? Sytytyskatkoksia? Johdot ja puolat uusiksi. Puolat vähintään niiltä sylintereiltään josta antaa koodia, mielellään kaikilta pytyiltä. Johdot luonnollisesti kaikilta. Johtoja ja puolia voi toki yrittää väännellä, katsoa ja jopa mittailla, mutta ei ne siitä muutu tai itsekseen korjaannu. Tulpat luonnollisesti oikella lämpö- ja vastusarvoilla.
Tosta pössäyttelystä en osaa sanoa... Kuulostaa aika kummalta. Ei ole pössäyttelyä havaittu täälä päin, vaikka muutamia johto- ja puolavikaisia M113 moottoreita on ehjätty.
Tosta pössäyttelystä en osaa sanoa... Kuulostaa aika kummalta. Ei ole pössäyttelyä havaittu täälä päin, vaikka muutamia johto- ja puolavikaisia M113 moottoreita on ehjätty.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: M112 pössäyttelee
Tuo mun lukija on niin surkea ettei osaa koodia antaa. Sytytys viasta ei kyse ole. Muuten toimii normaalisti mutta sitten kun päästää sen jumalattoman pilven taakse niin sen jälkeen häviää osa sylintereistä pelistä ja vikavalo syttyy. 4tkm sitten vaihdoin öljyt jota kulu 2litraa sen 4tkm aikana. Nyt vaihdoin öljyt uudestaan kun aikaisemmin laitettu öljy ei ollut sama kun mitä ennen käytetty. Eli mobilin 0w40 laitoin koneeseen. Vielä tosiaan muutaman sadan kilometrin aikana ei ole öljyä hävinnyt ainakaan mitenkään merkittävästi kun tietokone kertoo öljyn määrän olevan ok. Tää on kyllä mystinen vika. Voiko jotkut huohotuskanavat olla tukossa tai jotain?MouTine kirjoitti: ↑Ke 20.04.2022 07:34 Mitä vikakoodeja se tuottaa? Sytytyskatkoksia? Johdot ja puolat uusiksi. Puolat vähintään niiltä sylintereiltään josta antaa koodia, mielellään kaikilta pytyiltä. Johdot luonnollisesti kaikilta. Johtoja ja puolia voi toki yrittää väännellä, katsoa ja jopa mittailla, mutta ei ne siitä muutu tai itsekseen korjaannu. Tulpat luonnollisesti oikella lämpö- ja vastusarvoilla.
Tosta pössäyttelystä en osaa sanoa... Kuulostaa aika kummalta. Ei ole pössäyttelyä havaittu täälä päin, vaikka muutamia johto- ja puolavikaisia M113 moottoreita on ehjätty.
W211 240 W201 260
Exiä w124 w201 w202 w210
Exiä w124 w201 w202 w210
Re: M112 pössäyttelee
Kun tuo oma muisti ei ole enää kuin muutama kilotavu niin ei enää muista vanhoja asioita. Tuossa muutama vuosi sitten taistelin tuon oman M112 3.2 koneen kanssa (jakopää homma) niin silloin jostakin luin että venttiilikopan kansissa on jotakin öljynpalautumiseen liityvää jujua. Sieltä voi jotenkin päästä öljyä imupuolelle ja siten palotilaan. Josko siellä olis syy?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: M112 pössäyttelee
Tää kyllä voisi olla yksi vaihtoehto mistä johtuu. Pitääpäs perehtyä tuohon tarkemminsompio kirjoitti: ↑Ke 20.04.2022 20:38 Kun tuo oma muisti ei ole enää kuin muutama kilotavu niin ei enää muista vanhoja asioita. Tuossa muutama vuosi sitten taistelin tuon oman M112 3.2 koneen kanssa (jakopää homma) niin silloin jostakin luin että venttiilikopan kansissa on jotakin öljynpalautumiseen liityvää jujua. Sieltä voi jotenkin päästä öljyä imupuolelle ja siten palotilaan. Josko siellä olis syy?
W211 240 W201 260
Exiä w124 w201 w202 w210
Exiä w124 w201 w202 w210