E250 w212 ongelma kulutuksessa jarrurempan jälkeen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Stickyfuel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.08.2018 07:33

E250 w212 ongelma kulutuksessa jarrurempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja Stickyfuel »

Erikoinen tilanne kävi kun vaihtoi eteen jarrulevyt ja palat. Kulutus nousi litralla. Liukutapit ja männnät rasvattu jne ja mikään ei hankaa vastaan, mutta kulutus nousi litralla, mikä on aivan älytöntä.

Onko kellään vinkkiä, mistä voi johtua? Renkaat rullaa pyörittäessä ihan normaalisti. Ei mitään erikoista ääntä tai näkyvää ongelmaa kun pyörittää tunkkaamalla.
W212 250CDI 2010

Ex. W203 Sportcoupe 2001
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 593
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: E250 w212 ongelma kulutuksessa jarrurempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Pikkaisen ilmaa putkissa ja lämmetessään sitten alkaa laahaamaa ihan pikkaisen ? (tämä on ihan vaan arvaus).
Onko sulla lämpökameraa(tai edes selaista infrapunamittaria jossa on laserkohdistusvalo) ? heti ajon jälkeen voisi yrittää katsoa onko joku kulma muita lämpimämpi.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: E250 w212 ongelma kulutuksessa jarrurempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

jos painat uusilla paloilla männät sisään ja nestepinta nousee yli maximin säiliössä niin lämmetessään se painaa jarruja, kun ei ole laajenemistilaa.

itsellä tuntui takajarrurempan jälkeen kulutus tippuvan. ekan kerran pääsin 350cdi llä 5.6litraan rauhallisessa matka-ajossa.
W212 E350cdi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2375
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: E250 w212 ongelma kulutuksessa jarrurempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Nurmituomas kirjoitti: To 02.06.2022 08:06 jos painat uusilla paloilla männät sisään ja nestepinta nousee yli maximin säiliössä niin lämmetessään se painaa jarruja, kun ei ole laajenemistilaa.

itsellä tuntui takajarrurempan jälkeen kulutus tippuvan. ekan kerran pääsin 350cdi llä 5.6litraan rauhallisessa matka-ajossa.
Tuollaista en ole koskaan kuullut. Teoriassa mahdollista mutta edellyttäisi suljettua, paineenalaista hydraulipiiriä mutta henkilöautoissa jarrunestesäiliöt ovat usein tuuletuskorkilla varustettuja.

Hyvin usein olen siivonnut ylivuotanutta jarrunestettä konehuoneesta kun vielä toinenkin jarrusatula on painettu sisään vajentamatta jarrupääsylinterin säiliötä.
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Re: E250 w212 ongelma kulutuksessa jarrurempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Mulla oli samaa vikaa + jarrupölyä tuli aivan helvetisti ja vanteet lämpesivät. Syynä hieman liian paksut uudet jarrupalat jotka sitten koko ajan vähän laahasivat. Kävin KL:stä hakemassa uudet TRW:n palat ja ongelma ratkesi sillä.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 648
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: E250 w212 ongelma kulutuksessa jarrurempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Lämpenevätkö ne jarrut ajossa?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
Stickyfuel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.08.2018 07:33

Re: E250 w212 ongelma kulutuksessa jarrurempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja Stickyfuel »

Kiitos vastauksista. Ongelma poistui itsestään noin 400km ajon jälkeen. Syy on yhä mysteeri. Jarrut ei lämmennyt, eikä kuulunut mitään mekaanista poikkeamaääntä. Onneksi nyt kuitenkin normaali.
W212 250CDI 2010

Ex. W203 Sportcoupe 2001
Vastaa Viestiin