Tässä kun olen nyt tätä foorumia lueskellut ja omaan,sigun M110 coupeen ruiskupuolta korjaillut niin heräsi kysymys miksi esim W123 K-Jetissä on eroja?
Esim omassa -79 valmistuneessa -80 mallisessa 280CE:ssä on polttoainepumpulta lähtö suodattimelle ja paineenvaraajalle mutta myös linjalähtö suodattimen ja paineenvaraajan välistä jonkin sortin venttiilille joka jatkuu tuon venttiilin jälkeen paineenvaraajan ns. paluulinjaan joka siis menee tankilta tulevaan letkuyhteeseen. Kun omaani paineenvaraajaa metsästin niin netissä oli lähes pääsääntöisesti kuvia muuten vastaavanlaisesta kombinaatiosta mutta ilman tuota ylimääräistä venttiiliä. Heräsi kysymys mikä tämän venttiilin tarkoitus mahtaa olla? Aiemmat kokemukset K-Jetistä on vastaavanikäisistä bemareista eikä niissäkään tuollaista ylimääräistä venttiiliä ollut. Järjestys esim E21 318i: ssä oli tankilta pumpulle josta paineenvaraajan kautta suodattimelle ja sitten konehuoneeseen päin.
Omaani laitoin nyt keväällä uuden pumpun, paineenvaraajan, suodattimen ja paineletkut. Oireina kun oli siihen asti lämpimänä pidemmän seisonnan, esim kaupassa käynnin jälkeen, huono käynnistyvyys. Toisin sanoen erittäin pitkä vieteri. Bemarin K-Jetistä oppineena ominaisuus yksilöityy nopeasti paineenvaraajaan. Toki alkuperäinen pumppukaan ei parhaimmassa tikissä enää ollut.
Suuttimet vaihdoinkin jo viime kesänä kun auton menohalut olivat kovin puutuneen oloiset. Mutta suurin syy lienee ollut tuo alkuperäinen, väsähtänyt polttoainepumppu koska nyt menohaluja on W123: ksi hymyilyttävän reippaasti.

Mutta, tuo itse systeemi, miksi mahtaa olla niin monia variaatioita jopa saman korimallin kesken.
