C 200 CDI-koneen polttoaineenpaineen säätimen toiminnasta...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 02.10.2021 00:08
- Paikkakunta: Helsinki
C 200 CDI-koneen polttoaineenpaineen säätimen toiminnasta...
Moottorin sammuminen kesken ajon-kuin polttoaine loppuisi vaikka tankki on täynnä ? Mistähän voisi johtua..
Kyseessä Mersun CDI-diesel moottori.Käynnistyy ok käy tyhjäkäyntiä paikallaan vaikka tankin tyhjäksi.
Kun lähtee ajamaan,ei pääse kuin korkeintaan 3km ja kone sammuu tasakaasulta kuin leikaten. 10 sekuntia odottelua ja käynnistyy ja pääsee etenemään lyhyitä pätkiä (100-500m) kunnes sammuu taas.Tuonlaista etenemistä noin 5-7 kertaa jonka jälkeen ei enää edes käynnnistykään.
Voisiko kyseessä olla p-a paineiden heittely ja romahtelu?
Korjaantuisiko uudella polttoaineenpaineen säätimellä..
Onko kenelläkään ollut omassa Mersussa vastaavaa ongelmaa ja jos on ollut niin löytyikö vian syy?
Itselläni käynyt monesti mielessä josko polttoaineenpaineen säädin olisi tullut tiensä päähän??
Naftaa on tankki täynnä.
Otan kiitollisena vastaan neuvoja jos joku on samanlaisen ongelman kanssa joutunut seisottamaan Mersuaan mutta kyseiseen ongelmaan on löytynyt syy ja ratkaisu.
Laittakaa please mielipiteitä,ehdotuksia.
Kyseessä Mersun CDI-diesel moottori.Käynnistyy ok käy tyhjäkäyntiä paikallaan vaikka tankin tyhjäksi.
Kun lähtee ajamaan,ei pääse kuin korkeintaan 3km ja kone sammuu tasakaasulta kuin leikaten. 10 sekuntia odottelua ja käynnistyy ja pääsee etenemään lyhyitä pätkiä (100-500m) kunnes sammuu taas.Tuonlaista etenemistä noin 5-7 kertaa jonka jälkeen ei enää edes käynnnistykään.
Voisiko kyseessä olla p-a paineiden heittely ja romahtelu?
Korjaantuisiko uudella polttoaineenpaineen säätimellä..
Onko kenelläkään ollut omassa Mersussa vastaavaa ongelmaa ja jos on ollut niin löytyikö vian syy?
Itselläni käynyt monesti mielessä josko polttoaineenpaineen säädin olisi tullut tiensä päähän??
Naftaa on tankki täynnä.
Otan kiitollisena vastaan neuvoja jos joku on samanlaisen ongelman kanssa joutunut seisottamaan Mersuaan mutta kyseiseen ongelmaan on löytynyt syy ja ratkaisu.
Laittakaa please mielipiteitä,ehdotuksia.
Re: C 200 CDI-koneen polttoaineenpaineen säätimen toiminnasta...
Voisi olla, ja luultavasti onkin railpaineongelma. Se vikakoodi kun sen kertoisi. Ja siellä voisi ajella testejä niille hiluille, ettei tarvi sokkona osia vaihtaa. Suutinvuototestin (tankkilinja) voi tehdä ihan kotonakin ilman kovin ihmeellisiä tarvikkeita. Ehkä kannattaisi kertoa vielä minkä ikäinen auto, 200CDI ceesarjalaista kun on saanut ainakin 3 eri moottorilla. Ja vähän historiaa mitä autolle on tehty ennenkuin kyseinen vika alkoi esiintymään, tai mitä on jo yritetty tehdä vian korjaamiseksi.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 02.10.2021 00:08
- Paikkakunta: Helsinki
Re: C 200 CDI-koneen polttoaineenpaineen säätimen toiminnasta...
Tämä on -03 C 200 CDI Aut.STW ja se heikoin versio eli 85 kw (116hv).Kaikki alkoi paluuletkuston rajusta vuotamisesta,vaihdettiin se uuteen sekä 4.pytyn suuttimen pohja "prikat"-tiivisteet vaihdettu uusiin kun oli käyntiin lähtö ongelmia.Se korjaantu sillä suutin jumpalla,eli sen jälkeen lähti kuin palmun alta käymään ja tyhjäkäyntiä kävi myös heti.Sitten auto seisoi vajaat 2vkoa kunnes maanantai aamuna töihin lähtiessä alkoi tuo paineiden heilahtelu ja romahtelu.
Niin ja Starilla on otettu vikakoodit,muita ei tullut kuin viittaus p-a paineiden rajuun heilahteluun. Mietin vaan sitäkin ettei vaan myös pumpussa olisi jotain-ettei se jaksa pitää paineita tasaisina ?
Niin ja Starilla on otettu vikakoodit,muita ei tullut kuin viittaus p-a paineiden rajuun heilahteluun. Mietin vaan sitäkin ettei vaan myös pumpussa olisi jotain-ettei se jaksa pitää paineita tasaisina ?
Re: C 200 CDI-koneen polttoaineenpaineen säätimen toiminnasta...
Vetää ilmaa jostain jos paineensäädin on ehjä.
Re: C 200 CDI-koneen polttoaineenpaineen säätimen toiminnasta...
Onko toi jo 646? Eikö siinä ole jo paremmat pa-linjat? Voiko kp-pumppu olla kaputt?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 02.10.2021 00:08
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 02.10.2021 00:08
- Paikkakunta: Helsinki
Re: C 200 CDI-koneen polttoaineenpaineen säätimen toiminnasta...
Tästä ei syntynytkään projektia,kerrankin pääsi näin vähällä ja pienellä
rahalla eli paineensäätimen vaihdolla ongelmat poistui kokonaan.
Käynnistyvyyskin palasi ennalleen ja stressin poikanen tipoteissään
kerrankin tosiaan nopea,helppo korjaus.
rahalla eli paineensäätimen vaihdolla ongelmat poistui kokonaan.
Käynnistyvyyskin palasi ennalleen ja stressin poikanen tipoteissään
kerrankin tosiaan nopea,helppo korjaus.
Re: C 200 CDI-koneen polttoaineenpaineen säätimen toiminnasta...
No niin helppoa kuin heinänteko.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 02.10.2021 00:08
- Paikkakunta: Helsinki