Jos on yhdessä suuttimessa havaittu vikaa, miksi pitäisi vaihtaa kaikki neljä? eikö sitä yhtä pysty vaan vaihtaa tai yrittää kunnostaa se eka ja kokeilee sitten miten toimii ?
toka kysymys suuttimista on et jos tilaan uudet suuttimet kaikki tai esim. yhden, pystyykö ne vaan asentaa paikoilleen ja auto lähtee käyntiin ilman mitään ohjelmointeja?
auto on w212 220cdi -09
kysymys suuttimista !
Re: kysymys suuttimista !
Ei ole pakko vaihtaa kaikkia, suuttimet pitää koodata starilla, muuten korjausarvot ei mene oikein. Kyllä se silti käy.
Delphin suuttimia ei pysty yhtä helposti korjaaman kuin vanhoja Bosch suuttimia.
Ai niin jos auto on käyntikuntoinen niin vaihda yksi kerrallaan ja anna ilmaantua ennen kuin vaihdat toisen. Jos vaihdat kaikki samalla kertaa ja huonosti ilmattu vaihtosuuttimet niin saat tapella ilmaamisen kanssa oikein huolella.
Delphin suuttimia ei pysty yhtä helposti korjaaman kuin vanhoja Bosch suuttimia.
Ai niin jos auto on käyntikuntoinen niin vaihda yksi kerrallaan ja anna ilmaantua ennen kuin vaihdat toisen. Jos vaihdat kaikki samalla kertaa ja huonosti ilmattu vaihtosuuttimet niin saat tapella ilmaamisen kanssa oikein huolella.
Re: kysymys suuttimista !
kävin ostaa mittapullot ja tein testin. miten tuon tuloksen pitää tulkita eli kaikki pullot täytty tyhjäkäynnillä tasaisesti täyteen, eniten ihmetytti et kokoajan nousi tasaisesti joka letkusta ilmakuplia ? sinänsä ihme ois ettei siel vähän ilmaakin ois koska systeemiin vaihdettu kaikki anturit ja venttiilit ja jakotukkikin purettu ja kasattu just kolmeen kertaan + kaks suutinta huollettu.. mut pitääkö jo huolestua ilmakuplista ?
Re: kysymys suuttimista !
Missä ajassa tulee miten paljon lientä?
Re: kysymys suuttimista !
otin äsken ajan , mittaus kannut bilteman , noihin ei paljoo yli 100ml mahdu yhtensä neljään kannuun ja letkuun. eka kannu tuli ylimpään viivaan 5min 30sek, muutt alle viivan välin erolla. ite tulkitsen ton niin et ostan suosiolla kaikki suuttimet uudet.. eihän toista testistä taida todellisuutta nähä koska moottori ei ole vedossa testin aikana ja mun auton ongelma se matala polttoaine paine joka ilmenee 110km/h jälkeen kiihdyksessä, oikeen lämpimänä joskus ennemminki.
Re: kysymys suuttimista !
Vanhan malliset solenoidit ja 20ml on maksimi paluuvuoto, uudemmista en varmuudella tiedä mutta vähemmän pitäisi olla kuin tuo.
Re: kysymys suuttimista !
kun vaihtaa noi suuttimet yks kerrallaan, kannataako ne koodata myös yks kerrallaan, aina kun käyttää käynnissä et lähtee ilmat pois vai onko sama koodata vasta sit kun kaikki vaihdettu. tutulla ohjelma , koodataan noi ite.
Re: kysymys suuttimista !
No sitä ohjelmaahan kannattaa käyttää siihen ilmaukseenkin, siellä kun sellainen mahdollisuus on. Niin ei se koodaus siihen montaa skeuntia lisää tee vaikk ayksi kerrallaan tekeekin.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01