Elikkäs kävin vikakoodit lukemassa ja ilmotti että ahtopaineensäätimessä ongelmia. Saako tälläista varaosana vaihdettua?
Ja mietityttää kun lukenut että muillakin herjannut turbo vikaa mutta vika ollut oikeasti imusarjanläpissä ja läppämoottorissa. Multa tosiaa 2kk sitten uusi läppämoottori laitettu pyörimään ja läpät jumitettu auki asentoo niin ei kyllä siinä pitäisi olla vikaa mutta oiskohan siellä voinut mennä jotain pieleen. (Liikkeessä huollettu)
om642 V6 cdi Ahtopaineen säädin rikki (?)
Re: om642 V6 cdi Ahtopaineen säädin rikki (?)
Ahtovuodot tai sitten säätösiipien jumi voi antaa saman lopputuloksen. Yleensähän sieltä juotokset irtoo säätimestä, ei saa marmoritiskiltä muuta kuin koko turbon. Turbopajat ja ebay myy pelkkää säädintä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: om642 V6 cdi Ahtopaineen säädin rikki (?)
Onko tietoo minkälaisia oireita autossa ahtovuotojen tai siipien jumissa? Nyt vikavalon syttyessä tuntuu että tehot häviää samalla tavalla kuin läppien säätömoottori oli rikki. Nyt vikavalo ei pala kuin silloin tällöin.
Mietin sitäkin että voiko olla vain niin öljynen ja likainen että on seonnut ja heittää vikatilaan välillä
Re: om642 V6 cdi Ahtopaineen säädin rikki (?)
No lopputulema on aina sama, kun vika huomataan, mennään limpiin ja ei ahdeta. Eli ihan sama mikä sen aiheuttaja on. Ahtovuodon voi joskus kuulla suhinoina tai nähdä letkuissa, öljyinen MAF voi tietysti sekoittaa asioita mutta yleensä silloin koodikin osoittaa sinne. Kunnon vikakoodinlukijalla kun voisi testailla muutakin kuin lukea koodit. Ongelma on että auto joutuu jonkin komponentin määritätmään vialliseksi, vaikka syynä olisikin mekaaninen vika. Kuten sanottu, säätimen juotokset yleinen vika, säädin melko helposti käsillä tässä mallissa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01