Ei löytynyt vanhoista ketjuista vastausta, eli S211 classic 2005 tippui perse tonttiin ja ilmeisesti kompura ei toimi, onko kompuralle jossain Sulake releen lisäksi?
Miten kompuran vaihto tapahtuu? Uusi paikalleen ja auto käyntiin ja odottaa että perä nousee vai kannattaako nostaa perää ensin tunkilla?
Kompuralle on oma rele ja sulake (eri kuin ohjainlaitteen sulake). Tietenkin kannattaa tarkistaa että kompura saa sähköä, myös johdotusongelmien varalta.
Jatketaan taas tänne, ongelmana oli rele, uusi rele paikalleen ja perä nousi nätisti oikeaan korkeuteen mutta! pari päivää myöhemmin perä laski hieman mutta ei kuitenkaan alas asti ja mittaristoon tulee ilmoitus visit workshop.. perä ei laske enempää vaikka seisoo muutaman päivän vaan on asettunut n. Puoliväliin.. onko tässä nyt mahdollisesti tasonsäätö rikki?
Oletko esim. kompuran letkut tarkistanut? Mulla tehny s211 samaa jo kohta vuoden että välillä putoo tonttiin ja välillä pysyy ylhäällä mutta aina noussu ylös kun käynnistää niin antanut olla kun ilma-alustat kalliita korjailla. Noihin kompuroihin saa korjaussarjan, missä uusi mäntä ja männänrengas esim. Ne uusin omaan mutta ei vaikuttanut.
https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Letkut näyttää olevan kunnossa, pitää käydä tuo linkku vielä tarkastamassa.. vaihdoin kompuralle uuden suodattimen ja ylempi letku irtosi itsekseen ja tippui syliin niin missä sen kuuluisi olla kiinni?
Melko raivostuttavia ongelmia tuommoiset tosiaan. Itsellä meni 450tkm-500tkm välillä vaihtoon pussit ja säädin.
Kompura jäi vanhaa vielä kun lähti taipaleelle.