
w203 270cdi kutittelu
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: To 10.03.2022 15:08
w203 270cdi kutittelu
Täytyisi tuota vanhusta vähän piristellä. Aluksi varmaan putkea suoraksi, että vain perävaimennin jää. Sitten imusarjan läppien poisto mielenrauhan takia. Sitten varmaan pitäisi hankkia e320cdi w202 turbo ja kp-pumppu, sitten varmaan isompi välijäähy. Sitten vaan trailerilla säädettäväksi jonnekkin. Manuaali kyseessä siis eli kestääkö kytkin tälläistä ja autolla siis 370tkm ajettu. Millaista tehoa olisi odotettavissa em. osilla? Ja onko tässä mitään järkeä suorittaa
. Hyviä softaajia sais myös suositella.

S203 270CDI -03
Re: w203 270cdi kutittelu
Lukaise tuo tuikun viristysthreadi läpi, saattaa löytyä kaikkiin kysymyksiisi vastaus ja kuluu iltakin mukavasti.
viewtopic.php?f=2&t=77668
viewtopic.php?f=2&t=77668
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w203 270cdi kutittelu
Kytkin ja vauhtipyörä on se joka ekana antautuu, om648 pumppu ja ahdin niin saat sen mitä suuttimista irtoaa ~50-55hv sylinteri about.
3bar mappi pakollinen, samoin isompi välijäähdytin, putkistolle ei välttämättä tarvitse tehdä mitään.
Multa löytyisi C30 amg imusarja jos läpätön ja alumiininen kiinnostaa, virtaa paremmin. Löytyy myydään osiosta.
3bar mappi pakollinen, samoin isompi välijäähdytin, putkistolle ei välttämättä tarvitse tehdä mitään.
Multa löytyisi C30 amg imusarja jos läpätön ja alumiininen kiinnostaa, virtaa paremmin. Löytyy myydään osiosta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 02.10.2021 00:08
- Paikkakunta: Helsinki
Re: w203 270cdi kutittelu
Onko tosiaan niin ettei paksumman ja mahdollisimman suoran pakoputken asennus toisi lisätehoja ollenkaan?
Vai tarkoititko että tehonlisäys olisi niin vähäistä ettei kannata laittaa n.500e:a putkistoon?
Itselläni sama tivoli suunnitteilla...
Vai tarkoititko että tehonlisäys olisi niin vähäistä ettei kannata laittaa n.500e:a putkistoon?
Itselläni sama tivoli suunnitteilla...
Re: w203 270cdi kutittelu
Ainakin eemelin vakio putkisto virtaa enemmän kuin voimansiirto kestää manuaali vaihteisessa.
Lisäksi se on hiljainen, ääni ei ole voimaa. Mut jokainen voi oman autonsa tehdä niin äänekkääksi kuin haluaa.
Ahdin, välijäähy ja 3 bar map anturi on oikeastaan ainoat pakolliset muutokset. Vanhemmassa koneessa pumpun vaihto joko OM64* sarjan tai 400cdi vastaavan pumppuun on suositeltavaa.
Ahtimeen amg kevyt turbiinisiipi tai vaihtoehtoisesti jäykemmät pakoventtiilien jouset antaa vähän ekstraa.
Ja tietysti oikeasti hyvä ohjelma jolla kaikki osat sitten saa hyötykäyttöön.
Lisäksi se on hiljainen, ääni ei ole voimaa. Mut jokainen voi oman autonsa tehdä niin äänekkääksi kuin haluaa.
Ahdin, välijäähy ja 3 bar map anturi on oikeastaan ainoat pakolliset muutokset. Vanhemmassa koneessa pumpun vaihto joko OM64* sarjan tai 400cdi vastaavan pumppuun on suositeltavaa.
Ahtimeen amg kevyt turbiinisiipi tai vaihtoehtoisesti jäykemmät pakoventtiilien jouset antaa vähän ekstraa.
Ja tietysti oikeasti hyvä ohjelma jolla kaikki osat sitten saa hyötykäyttöön.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: To 10.03.2022 15:08
Re: w203 270cdi kutittelu
Eli tiivistettynä pakolliset: om648 ahdin ja pumppu. Sitten 3bar map anturi ja isompi välijäähy? Ja sitten softa ja pitäisi riittää noin 250hv? Minkäslaista kytkintä ja vauhtista kannattaisi laittaa sitten kiinni, että kestää?
S203 270CDI -03
Re: w203 270cdi kutittelu
Juu about noin. Kova vauhtipyörä esim sre kytkimelle. Niin ei tarvitse miettiä kaksoismassan hajoamista
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: To 10.03.2022 15:08
Re: w203 270cdi kutittelu
Mistä on muut hommannu noita kytkimiä ja vauhtipyöriä jos sais linkit nii olisi mukava.
S203 270CDI -03
Re: w203 270cdi kutittelu
Kannattaa noita voimansiirtoon liittyviä osia kysyä Salmisen mikalta.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit 

Re: w203 270cdi kutittelu
.
Kannattaa se voimansiirtoasia selvittää aivan ensin, siihen se tehonlisäys lopulta fokusoituu.
Jos laittaa 1600baarin kp pumpun, niin samalla vaihtaisin 1600baarin railputken, suutinputket ja suuttimet, Paineenlisäykselle olisi sitten tehtynä aika hyvät perustukset.
Läppiin en koskisi, jos ne vaan pelaa.
Kannattaa se voimansiirtoasia selvittää aivan ensin, siihen se tehonlisäys lopulta fokusoituu.
Jos laittaa 1600baarin kp pumpun, niin samalla vaihtaisin 1600baarin railputken, suutinputket ja suuttimet, Paineenlisäykselle olisi sitten tehtynä aika hyvät perustukset.
Läppiin en koskisi, jos ne vaan pelaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5