W202 tarvis tiheemmän perän

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Markus87
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 23.03.2005 22:12
Paikkakunta: Tammijärvi

W202 tarvis tiheemmän perän

Viesti Kirjoittaja Markus87 »

Rakensin rokkirallin super luokkaan w202 ja siin on pikkuperä olikohan 3.9jotain... tarvis saada tiheämpi perä mielellään 4-5 väliin... Oisko minkälainen homma esim. Bemarin perä istuttaa siihen? Vai onko alettava jäykkää akselia rakentaa paikalleen...
Ex. w201 190 2.3-16v -85
Ex. w124 230E aut. -85
Ex. w202 180c farkku -99
Ex. w210 220Cdi -99
Ex.w202 200Cdi farkku -99
Ex.w638 vito 220cdi -99
Ex.w210 290td -96
w202 -95 kilpuri projekti...
S204 350cdi 4-matic
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W202 tarvis tiheemmän perän

Viesti Kirjoittaja tomant »

Markus87 kirjoitti: Su 09.10.2022 20:38 Rakensin rokkirallin super luokkaan w202 ja siin on pikkuperä olikohan 3.9jotain... tarvis saada tiheämpi perä mielellään 4-5 väliin... Oisko minkälainen homma esim. Bemarin perä istuttaa siihen? Vai onko alettava jäykkää akselia rakentaa paikalleen...
Ainakin mersun ja bemarin noin 180-milliset perät ovat lähes samanlevyisiä laipasta laippaan, joten sen puolesta vaihdon pitäisi onnistua näiden välillä, kun tarkistaa kardaanin pituuden ja rättinivelen sekä vetoakselin laipan koon. Perän takalevyt ovat erilaisia, joten kiinnitys taka-akselistoon pitää suunnitella uusiksi. Minulla on bemarin 4,54-perä ollut muutaman vuoden autotallissa odottamassa laittoa W201:seen. Lisäksi yritän sovittaa siihen Australiasta hankkimaani Lokka-palalukkoa. Bemarin perään pitäisi saada sopimaan Volvon pikku-Danan perän palalukko. Bemarin oma kitkalukko taitaa olla turhan arvokas.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin