W210 farmarin tasonsäätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Aippa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Pe 11.02.2005 23:02
Paikkakunta: Rovaniemi

W210 farmarin tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja Aippa »

Vaihdatin jousisarjan alle tänään ja huomenna olisi kulmien oikominen edessä.
Laitoin H&R -35 jouset (KL) ja muutaman "kuluvan osan". Edestä laskua tuli lähes tarkalleen 35 mm, mutta takaa jäi 15 milliin. Kysynkin nyt tietävämmiltä, johtuuko tuo ero enemmänkin alkuperäisten jousien kuoleentumisesta vai hydraulisen perän korkeussäädön nostatuksesta.

Ei siinä pajalla ymmärretty mitään tasonsäädöstä, ja kun sitä yhdessä kateltiin, niin ei niissä vivuissa kovin paljon säätöjä kyllä ollutkaan. Pari reikää vivussa, joka oli toisesta päästä kiinni sähköboxissa ja toisesta tukivarressa.

Keskiöstä kaareen oli ennen jousien vaihtoa 380 mm edessä ja 385 mm takana. Lopputulos oli siis edessä 345 ja takana 370. Ovatko normaaleja lukuja?

Apua tarttis, jos vielä aamulla ehtis tiputtaa tuota perää jonkin verran ennen nelipyöräsäätöjä. :D
E 270 CDI Elegance Aut -99 varkku
Avatar
Aippa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Pe 11.02.2005 23:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Aippa »

Olipas vaikea asia.... :shock:
E 270 CDI Elegance Aut -99 varkku
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Aippa kirjoitti:Olipas vaikea asia.... :shock:
Elämä on....

Edit: En siis minäkään osaa auttaa.... kun pitäis paremminkin täällä Helsingissä korottaa, eikä laskea.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Re: W210 farmarin tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Aippa kirjoitti:Keskiöstä kaareen oli ennen jousien vaihtoa 380 mm edessä ja 385 mm takana. Lopputulos oli siis edessä 345 ja takana 370. Ovatko normaaleja lukuja?
Meikäläisellä on Avantgardealustassa edessä 350 mm ja 355 mm takana.
Alkuperäisessä alustassasi oli etu- ja takapään ero sama kuin meikäläisellä.
Tähän perustuen tuntuu siltä, että vanhat jousesi eivät olleet "epänormaalisti" kuoleentuneet. Lopputulokseksi tuntuu jäävän se, että tasonsäätö vaikuttaa tuohon uuden alustan etu- ja takapään korkeuden eroon.
Se, onko takapään korkeudensäätölaite säädettävissä, siihen saavat muut vastata.
Ilmeisesti jousien aluskumien korkeutta ei muutettu?
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Avatar
Aippa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Pe 11.02.2005 23:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W210 farmarin tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja Aippa »

P.M.N. kirjoitti:
Aippa kirjoitti:Keskiöstä kaareen oli ennen jousien vaihtoa 380 mm edessä ja 385 mm takana. Lopputulos oli siis edessä 345 ja takana 370. Ovatko normaaleja lukuja?
Meikäläisellä on Avantgardealustassa edessä 350 mm ja 355 mm takana.
Alkuperäisessä alustassasi oli etu- ja takapään ero sama kuin meikäläisellä.
Tähän perustuen tuntuu siltä, että vanhat jousesi eivät olleet "epänormaalisti" kuoleentuneet. Lopputulokseksi tuntuu jäävän se, että tasonsäätö vaikuttaa tuohon uuden alustan etu- ja takapään korkeuden eroon.
Se, onko takapään korkeudensäätölaite säädettävissä, siihen saavat muut vastata.
Ilmeisesti jousien aluskumien korkeutta ei muutettu?
Kiitos valaisevasta vastauksesta.
Ei, kumeja ei vaihdeltu. Muistan lukeneni, että ero Avantgarden alustaan on tuo 20-30 mm. Niinpä uskon, että arvio tasonsäädön vaikutuksesta on oikea. Kun vain tietäis mistä säädetään. No, kulmat ehdin jo kerran säädättämään ja perä jäi vähän ylös, vaikka parempi näin kuin toisinpäin.

Pitää kuitenkin tutkia tuo asia. Ei liene hyvä, että makaa iskareitten varassa.
E 270 CDI Elegance Aut -99 varkku
martp
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 24.04.2005 00:05
Paikkakunta: Pärnu

W210 korkeus

Viesti Kirjoittaja martp »

Kävin mittamassa omaa Avantgarde ADS alustan korkeutta: etu: 342mm,
taka: 350mm, auto: E430 vm. 2000 limo. Myyntiilmoituksessa Saksassa oli: "urheilujousitus". Mita se oikeasti tarkoita? Pyörien kulmat tarkistettu
merkkikorjamolla tiistaina. Sanoivat , etta niin matalalla alustalla jäävat
etupyörien vertikaalikulmat 1 aste ja neljakymmenta minittia miinukselle ja
renkaiten sisäreunat voivat kulua enemmän. Auto on kylla aika matalalla:
etupuskurin kulmasta maahan noin 150 mm. Tyylia on, mutta viron
olosuhteissa täydy koko ajan olla varoilla. :lol:
Vastaa Viestiin