124 vakkari

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
cvan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 21.01.2012 23:03
Paikkakunta: oulun seutu

124 vakkari

Viesti Kirjoittaja cvan »

missä vika kun vakkari toimii vasta 60-70 km ajon jälkeen
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1193
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: 124 vakkari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Ei aavistustakaan,valitettavasti.Muistan kun vanhoina hyvinä aikoina W124 vakkarit temppuili tai ei toiminut,ja Hollannissa(?)oli guru joka näitä korjaili suomalaisille ja epäilemättä muillekin.Lie ollut tuottaisaa silloin tuontiautojen alkutaipaleella.Anyways,toivottavasti saat apua,toi on mielestäni parhaita ellei paras lisätoiminto autossa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
cvan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 21.01.2012 23:03
Paikkakunta: oulun seutu

Re: 124 vakkari

Viesti Kirjoittaja cvan »

tinauksia vois tarkastaa.tuntuu kun lämpiää kunolla niin saa konkatia
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3822
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: 124 vakkari

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ja tyypillisimmillään ne korjaukset kai oli vaan nimenomaan juotosten korjaus / uusiminen ja kuivuneiden kondensaattorien vaihto. Tosin noissakin on eroja, käsittääkseni esim. ASR-varustellussa bensamallissa se boksi on oleellisesti monimutkaisempi kuin vaik dieseleissä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1130
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 124 vakkari

Viesti Kirjoittaja Karel »

Kosketushäiriö ts. huono juotos ohjainyksikössä. Boksi on paikassa, joka lämpenee jonkun verran ajon aikana. Lämmettyään saa taas kontaktia ja toimii.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: 124 vakkari

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Vaihda ne konkat! Tyypillisesti vanhat elkot toimii just noin,kylmänä kapasitanssi alhainen ja lämmettyä nousee ja toimii. Varsinkin jos päälä lukee ROE.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2272
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: 124 vakkari

Viesti Kirjoittaja cuuno »

Täällä kirjoitteli kauan sitten Vihdistä näitten boxien korjaaja.
Muistettaisiinko kuusen alla tämän herran nimimerkkiä 🤔
cvan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 21.01.2012 23:03
Paikkakunta: oulun seutu

Re: 124 vakkari

Viesti Kirjoittaja cvan »

missä ne konkat on
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1130
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 124 vakkari

Viesti Kirjoittaja Karel »

cvan kirjoitti: La 24.12.2022 07:18 missä ne konkat on
Siellä ohjainyksikön piirilevyssä. Meillä useampi boksi toiminut juuri noin, että lämmettyään herää henkiin. Pelkkien konkkien vaihto auttaa enää harvoin nykyään näiden iän takia. Lähes aina on joutunut tinaamaan koko piirilevyn uusiksi. Heikoimmat juotokset ovat yleensä ne moninapaliittimen nastat. Ainakin ne kannattaa varmistaa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 vakkari

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Olen korjannu nuita foorumilaisille vuosien saatossa useamman kymmenen kappaletta ja sillä kokemuksella mitä minulla on niin vikoja on useammanlaisia ei pelkstään vaan konkat. Olen myös testannut ne että varmasti myös toimii kylmänäkin. Ompa joku ison bensan boksi muutettu dieselille soppeliksi :wink:

Jos kokee tarvetta avulle niin yv:tä kehiin niin kattotaan mitä voidaan tehdä.
cvan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 21.01.2012 23:03
Paikkakunta: oulun seutu

Re: 124 vakkari

Viesti Kirjoittaja cvan »

siellä poksissa vika, kun laitaa lämmöt jalkoihin ja täysille alkaa toimia vähemälläkin ajolla
cvan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 21.01.2012 23:03
Paikkakunta: oulun seutu

Re: 124 vakkari

Viesti Kirjoittaja cvan »

nyt toimii.liekkiä kun siihen piirilevylle anto
Vastaa Viestiin