Moikka,
Vuoden 1990 W201 190D 2.0l koki kovia aikanaan kun oli tallissa, joka paloi. Palon seurauksena auton konepellille tippui palavaamateriaalia, joka teki tuhojaan konepellin alla... Autoon on nyt sovitettu vuoden 1987 190D 2.0l moottori, mutta hehkurele noissa on erilainen ja oletan että myös hehkut? tuossa vanhemmassa moottorissa ei myöskään ole hehkulle menevää lämpöanturia joka uudemmasta koneesta löytyy. saakohan tuon vanhemman koneen hehkutuksen pelaamaan uudemmalla hehkureleellä sekä hehkuilla? miten tuon anturin osalta, voiko sen jotenkin ohittaa?
Kiitos foorumille tiedoista ja avusta!
-Sample
190D Hehkumietintää
Re: 190D Hehkumietintää
Mulle on kerran termarivaihdossa 10/89 200D niin että se anturipiuha jäi irti. Hehku pelas kyllä mutta hehkutti aina pitkän ajan riittumatta siitä oliko mosa lämmin vai ei. Sitä sit ihmettelin että miksi ni tuo johto oli irti.
Em kokemukseen perustuen epäilen että uusi hehkurele pelaa kuin tyyliin vanharele eli hehkuttaa aina "täysajan" kun lämpötila-anturia ei ole. Hehkut tosiaan on erilaiset tai siis niitten nimellisjännite on erilainen niissä missä sutinrunko menee kohtisuoraan kanteen. 10/89 alkaen ne on hieman vinossa.
Mikäs estää laittaasta sen hehkun lämpöanturin? Sehän muistaakseni on sellainen mihin menee vain yksi johto. Sitä en osaa sanoa miksi uudemmissa mosissa 10/89 --> on erilainen nimellisjännite hehkuissa? Olisko sit tuolla kannen erilaisuudella jotain tekemistä asiaan? Vai olisiko huomattu hehkujen kestossa jotain?
Nyt tulee muistikuva-arvaus eli on varmaan väärin
Eli muistelen niin että vanhemmmissa hehkujen nimellisjännite olisi tyyliin 10.5V tms ja uudemmissa 11.2V ? Joku tällä foorumilla tietää tuon ihan tarkkaankin miten menee.
Em kokemukseen perustuen epäilen että uusi hehkurele pelaa kuin tyyliin vanharele eli hehkuttaa aina "täysajan" kun lämpötila-anturia ei ole. Hehkut tosiaan on erilaiset tai siis niitten nimellisjännite on erilainen niissä missä sutinrunko menee kohtisuoraan kanteen. 10/89 alkaen ne on hieman vinossa.
Mikäs estää laittaasta sen hehkun lämpöanturin? Sehän muistaakseni on sellainen mihin menee vain yksi johto. Sitä en osaa sanoa miksi uudemmissa mosissa 10/89 --> on erilainen nimellisjännite hehkuissa? Olisko sit tuolla kannen erilaisuudella jotain tekemistä asiaan? Vai olisiko huomattu hehkujen kestossa jotain?
Nyt tulee muistikuva-arvaus eli on varmaan väärin

Re: 190D Hehkumietintää
Kiitos vinkeistä. Pitää nuo vanhaassa koneessa olevat hehkut mitata jahka pääsen projektin luokse.
Onkohan kukaan sovittanut tuollaiseen "vanhempaan" om601 koneeseen uudemman mallin hehkuja? voiko siinä kannessa olla eroja jottei nuo uudemman mallin hehkut käy suoraan vanhemman mallin hehkujen tilalle? Autossahan on tämä uudemman mallin hehkurele ja johdotukset. Ei laiskuuttaan jaksaisi vetää johtosarjaa vahemmasta mallista tähän uudempaan hehkun osalta..
Onkohan kukaan sovittanut tuollaiseen "vanhempaan" om601 koneeseen uudemman mallin hehkuja? voiko siinä kannessa olla eroja jottei nuo uudemman mallin hehkut käy suoraan vanhemman mallin hehkujen tilalle? Autossahan on tämä uudemman mallin hehkurele ja johdotukset. Ei laiskuuttaan jaksaisi vetää johtosarjaa vahemmasta mallista tähän uudempaan hehkun osalta..

Re: 190D Hehkumietintää
Tosiaan niin kuin dealer mainitsi uudet hehkut toimivat nyt ongelmitta 
