Jakoketjun vaihto OM 602
Jakoketjun vaihto OM 602
Olisi tuo niittauskone hankittu, niin sitä kysyisin, että kun todennäköisesti ketju on vähän venynyt niin tarvitseeko tuota ajoitusta tarkistaa muuten kuin ne merkkien OT ja nokka akselin merkit olis kohdallaan ja miten toimia jos eivät ole ? Autolla 2,5 D ajettu 380 000 km. Ketju ruvennut ääntämään lämpimänä käydessä tyhjäkäynillä. Öljynpaineet pysyy ok läpimänä. Nositinkupit vaihdettu toissa kesänä ja kiristin. Teen kesällä kansirempan, jos ei tuolla korjaudu ?
Re: Jakoketjun vaihto OM 602
Ajoituksen tarkistaminen jakoketjun vaihdon jälkeen on tarpeen syöttöpumpun ajoituksen osalta.
Jos OT ja nokkamerkki ei täsmää niin jotain on jo mennyt pieleen.
Ketju tuskin ääntää noilla kilometreillä, millainen ääni kyseessä ? Ettei alipainepumpusta ?
Jos OT ja nokkamerkki ei täsmää niin jotain on jo mennyt pieleen.
Ketju tuskin ääntää noilla kilometreillä, millainen ääni kyseessä ? Ettei alipainepumpusta ?
wiimax.fi
Re: Jakoketjun vaihto OM 602
Alipainepumppu vaihdettu kuukausi sitten. sellainen raksutus ääni. Kun käsäri päällä vedättää, niin aika selvästi kuulostaa ketjun ääneltä. Kytkin myös laitettu uusi pari viikkoa sitten ja oikeastaan kaikki on keulalla uutta, paitsi tuo jakoketju.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Jakoketjun vaihto OM 602
Häviääkö ääni jos pumppaa jarrupoljinta?
Re: Jakoketjun vaihto OM 602
Joo, no minä en edes tiedä millainen noissa olisi "jakoketjun ääni" kun en ole koskaan kuullut. Ketju voi olla venynyt niin että pumppu on 20-22 astetta jykk kun ohjearvo olisi 14-15 astetta jykk, ja silloinkaan jakoketju ei äännä mutta moottorin ääni on pehmeä ja tehot hukassa.
wiimax.fi
Re: Jakoketjun vaihto OM 602
Ok. Täytyy viikonloppuna testailla noita juttuja vielä, että mistä ääni lähtee. Olen kuunnellut stetoskoopilla aika monesta paikkaa ääniä, mutta en vielä ole paikallistanut.Palaan sitten asiaan ja kirjoittelen kokemuksista.
Re: Jakoketjun vaihto OM 602
No niin. Pääsin vihdoin tarkistelemaan tuota mersun koneen vikoja sen verran että, jäähdytysnestettä oli vajunut noin puoli litraa, vaikka ajot on ollut vähäisiä tässä talven aikana. Autohan lähtee hyvin käyntiin pakkasellakin. Tarkastin myös nuo ajoitukset ja näyttäis olevan kohdallaan nokka , kampura ja syöttöpumppu. Sitten otin ilmanputsarin kotelon pois ja huomasin, että vitospytyn imusarjalle lähtevässä putkessa oli sellaista vaaleaa töhnää, liekö ollut jo öljyn ja jäähdytysnesteen sekoitusta. Myös kannen etu ja takapäästä koneesta valunut öljyä, siis ykkös ja vitospytyn luota. Vaihdoin myös öljynsuodattimen sisässä tulevaan varteen ne o- renkaat uusiksi, mitkä tulee siinä mahlen suodatin paketissa. En taida enää kuunnella tuota raksutusta kovin pitkään ja teen kansirempan. Ai niin jarrupolkimen painelu ei vaikuta tuon raksutukseen millään tavalla.