Vito 112 cdi -99 automaatti ,ilmastointi. Haluaisin tietää tyyppiviat juuri tähän malliin. Ostettu puolivuotta sitten ml 98 000 km ja nyt ml 108 000 km. Tähän asti : mittaristo vaihdettu, vesipumppu ,2 kpl ruiskutus suuttimia ja tällä hetkellä auto on taas korjuuksilla, vaihdelaatikko hajalla
Vito 112 cdi -99 automaatti . Tyyppiviat
Vito 112 cdi -99 automaatti . Tyyppiviat
Hei,
Vito 112 cdi -99 automaatti ,ilmastointi. Haluaisin tietää tyyppiviat juuri tähän malliin. Ostettu puolivuotta sitten ml 98 000 km ja nyt ml 108 000 km. Tähän asti : mittaristo vaihdettu, vesipumppu ,2 kpl ruiskutus suuttimia ja tällä hetkellä auto on taas korjuuksilla, vaihdelaatikko hajalla
. Mitähän seuraavaksi olisi odotettavissa ? ( Laitanko kiertoon...? ) Istuinten alaosat on tässäkin jo ruostuneet . Kiitos jo etukäteen !
Vito 112 cdi -99 automaatti ,ilmastointi. Haluaisin tietää tyyppiviat juuri tähän malliin. Ostettu puolivuotta sitten ml 98 000 km ja nyt ml 108 000 km. Tähän asti : mittaristo vaihdettu, vesipumppu ,2 kpl ruiskutus suuttimia ja tällä hetkellä auto on taas korjuuksilla, vaihdelaatikko hajalla
Re: Vito 112 cdi -99 automaatti . Tyyppiviat
'dealer' jossain välissä ehtikin mainitsemaan, jotta mikäli akun tuuletusletku ei ole asianmukaisesti oikein niin ruostuu penkin alaosa. Kurkka se, eli letku pitää mennä ulkoilmaan...ja tarkista antaumuksella ne ovien yms. saumat ja mene ajoissa reklamoimaan Veholle, muuten korjaat niitä 3 vuoden kuluttua omaan piikkiin.Tuija V. kirjoitti: Istuinten alaosat on tässäkin jo ruostuneet . Kiitos jo etukäteen !
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vito on pakujen aatelia 
Kerroppas vähän siitä automaatista, mikä sille tuli (kiinnostaa) ?
Kerroppas vähän siitä automaatista, mikä sille tuli (kiinnostaa) ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito 112 cdi -99 automaatti . Tyyppiviat
Onko korissa joku takuu MB-n puolesta, kun mullakin on pikkuisen ruostetta siellä/täällä...veskola kirjoitti:mene ajoissa reklamoimaan Veholle, muuten korjaat niitä 3 vuoden kuluttua omaan piikkiin.Tuija V. kirjoitti: Istuinten alaosat on tässäkin jo ruostuneet . Kiitos jo etukäteen !
Re: Vito 112 cdi -99 automaatti . Tyyppiviat
On, eli saumoista alkanut ja niissä olevat ruostevauriot korjataan MB tehtaan piikkiin. Erillinen topic "Väyrysen ruostekorjauksista tietoa" käsittelee aihetta osittain myös Vitojen osalta. Eräillä on vaihdettu kaikki ovet Vitoihin ja tehdas maksanut 100%.kalev kirjoitti:Onko korissa joku takuu MB-n puolesta, kun mullakin on pikkuisen ruostetta siellä/täällä...
Kannattaa lukea se topic läpi.
...ja 10/98 tuli mobilolife joka hmm on eräänlainen takuu, mutta noita ruostumisongelmia on korjattu myös vanhempiin, silloin kun se selkeästi on ollut tehtaan saumauksen vika...ja sellaista se on noissa(kin). Oven saumat alkavat kupruilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kaikkien pakujen aatelia alkoi tökkimään risteyksestä lähtiessä, kuvittelin että vaihteisto tarvii uudet öljyt...no siinähän kävi niin että vaihdon jälkeen siitä tuli huonompi ( vanhat öljyt sakeammat kuin uudet). Olikohan jo Saksassa ilmennyt vika peitetty sakeammilla öljyillä? Mersun oma huoltojoukko aikansa raapi päitään ja päätyivät siihen tulokseen että rikki se on ( ei löytynyt testerissä sähköistä vikaa). Olisivat mielellään vaihtaneet uuden ( 5000 ekeä +työ), nyt auto vaihteistokorjaajalla, joka totesi koeajon jälkeen turbiinissa olevan tyyppivian(tiedustellut asiaa maailmalta). Tietysti laatikkoon vaihdetaan kaikki muutkin kuluneet osat. Kaikki tämä hulppeat 2500 ekeä ( Toivon sen riittävän
) Kiinnostaa tuo ruoste juttukin, ovien alaosissa on hieman ruostetta, taidanpa käydä Veholla jahka auto saadaan taas kotiin...( Milloin sillä pääsee ajamaan?käyttöäkin sille olisi
)
Niinhän ne aina sanoo merkkikorjaamolla, automaatti ei kestä 200 hv ja korjaaminen maksaa sitten 5000 €. Kenellekään ei tullut mieleen, että esimerkiksi ruotsin puolelta voi käydä noutamassa laatikon 1000 € hintaan.
Hyvin on kestänyt tuo vanhemman Viton laatikko, HP4ZN tai jotain, vaikka kuinka koittaa rikkoa niin ei ole vielä liikkuminen katkennut. Muutoin on kyllä vikaa ollut ja matka katkennut.
No nyt kun saat laatikon ehjäksi niin eihän se sitten rikki mene, jollei sitä väärällä käytöllä särje. Olen sitä mieltä että automaatti on yksi helpoin komponentti hajottaa, mikäli haluaa jostain syystä niin tehdä. Aika ruma temppu sakemanneilta, mikäli noin ovat tehneet. Mitens sen auton takuun kanssa sitten oikein on, eikös tuommoinen vika pitäisi mennä myyjän piikkiin, mikäli vika oikeasti on ollut autossa myyntihetkellä...mutta juu näyttäminen toteen onkin kimurampi juttu.
Hyvin on kestänyt tuo vanhemman Viton laatikko, HP4ZN tai jotain, vaikka kuinka koittaa rikkoa niin ei ole vielä liikkuminen katkennut. Muutoin on kyllä vikaa ollut ja matka katkennut.
No nyt kun saat laatikon ehjäksi niin eihän se sitten rikki mene, jollei sitä väärällä käytöllä särje. Olen sitä mieltä että automaatti on yksi helpoin komponentti hajottaa, mikäli haluaa jostain syystä niin tehdä. Aika ruma temppu sakemanneilta, mikäli noin ovat tehneet. Mitens sen auton takuun kanssa sitten oikein on, eikös tuommoinen vika pitäisi mennä myyjän piikkiin, mikäli vika oikeasti on ollut autossa myyntihetkellä...mutta juu näyttäminen toteen onkin kimurampi juttu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
No niinpä! Kiitos tiedosta. Myyjä korvaa tästä vain 500 euroa mutta minulla on juristi tuttava joka ottaa selvää asiasta enemmän
Olen sitä mieltä että myyjä on velvollinen maksamaan viulut kun kaupoista on alle puol vuotta ....saas nähdä kuinka käy.Meillä auto on ollut tosi siistissä käytössä, lähinnä maantieajoa kuin taas Saksan omistaja on pärtsänny Berliinin humussa....
No ei pidä mikäli itse halaut sen korjatavanttom kirjoitti:Pitäiskö siitä nyt mennä veholle valittamaan, kun sitä ruastetta on muuallakin ihan riittävästi???
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=86228#86228
Lisää tietoa: www.skg.fi
Viton automaatti pätkii
Vito 112cdi automaatti vm -00 ml350000km suomiauto. Veto pätkii ja täristää joka vaihteella kierrosten ollessa alle 2000. Kun antaa lisää kaasua niin se lakkaa. Kun vaihtaa öljyt (mb:n omat) niin vika korjaantuu aina hetkeksi. Ja jos ottaa laatikon sulakkeen pois niin vetää taas tasaisesti. Testerillä ei löydy vikaa. auttakaa.... 
Re: Viton automaatti pätkii
Kaasupolkimen asentotunnistin antaa väärää signaalia / pätkii ???ville A. kirjoitti:Testerillä ei löydy vikaa. auttakaa....
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Viton automaatti pätkii
veskola kirjoitti:Kaasupolkimen asentotunnistin antaa väärää signaalia / pätkii ???ville A. kirjoitti:Testerillä ei löydy vikaa. auttakaa....
kokeilen vaihtaa sen ,katotaan sit uudestaan.
Re: Viton automaatti pätkii
Ei sitä sokkona kannata vaihtaa, sen voi ymmärtääkseni mitata yleismittarilla. Arvaushan tuo puhtaasti on.ville A. kirjoitti:kokeilen vaihtaa sen ,katotaan sit uudestaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Viton automaatti pätkii
Ei sitä sokkona kannata vaihtaa, sen voi ymmärtääkseni mitata yleismittarilla. Arvaushan tuo puhtaasti on.[/quote]
kokeilin sinne uutta, ei muuttunu mitenkää. pätki edelleen. Sen sai palauttaa. Täytyy jatkaa tutkimuksia. Onko normaalia että laippa johon vasen vetoakseli ruuvataan kiinni (laatikkoon) heiluu reilusti?
kokeilin sinne uutta, ei muuttunu mitenkää. pätki edelleen. Sen sai palauttaa. Täytyy jatkaa tutkimuksia. Onko normaalia että laippa johon vasen vetoakseli ruuvataan kiinni (laatikkoon) heiluu reilusti?
Re: Viton automaatti pätkii
Ei pitäisi heilua laatikon laippojen, onko se ZF laatikko, sielä saattaa rajummassa kiihdytyskäytössä irrota sellainen puristussovite. Tuolla turbopalstalla, kohdassa V230 ahtimen vaihto on juttua mitä oli rikki mun automaatissa, mutta se hajosi kylläkin vikavalon ja rajun käytön vuoksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Hyvä että vika löytyi ja toivon mukaan ajoissa. Tuossa on vielä tuollainen korjaussarja, tuntuu toimivan

Ei ihan hirveitä maksa tuollainen erillinen cooler, olikohan hiukan alle satasen, ja nooh letkut maksoi sitten miltei saman kuin itse coolerveskola kirjoitti:Sentään saatiin cooler paikoilleen.
Lisää tietoa: www.skg.fi





