On tuossa tasaisesti tullut tarkasteltua nettiauton mersu tarjontaa ja lähinnä w126 ihan noin huvin vuoksi ja olen huomannut kauhiasti seccejä tarjolla. Tällä kirjotus hetkellä 2kpl 380SEC,3kpl 420SEC,12kpl 500SEC ja 6kpl 560SEC. Varsinkin noita lippulaivoja 560SEC tullu pienellä aikaa useita myyntiin kun ennen ei juuri ole ollut valinnan varaa.
Mikä ihmeen buumi on tullut päästä eroon noista seceistä. Rupeeko porukat vaihtaan W140:seen? Pelkäävätkö hintojen laskua noilla kalliimmilla malleilla.Tosin osa selittyy saksantuonnilla mutta silti.
Itse en ole koskaan kovin innostunut noista seceistä. Joskus on mukavaa istuskella takapenkillä ja katsella maisemien vaihtumista kera ohrapirtelön ja tähän tarkoitukseen 4-ovinen SEL-malli on mitä oivallisin. Tosin myönnettäköön tuollainen 300-heppainen 560SEC on kyllä varmaan mainio kakkos/kesäpirssi.
Noitten myynnissä olevien 560SEC:ien hintahaarukka näytti olevan -86 vuoden 13 300 ja -91 vuoden 26 000 välillä.
Seceistä eroon
Eiköhän niissä ole aika paljon korjattavaa. Hyvä harraste autohan se on, osia saa halvalla mutta paljon joutuu purkamaan ennen kuin pääsee osia vaihtamaan. Tuppaa kaikki muoviosien kiinnikkeet hajoamaan purettaessa. Mukava autohan se on kun se on kunnossa 

ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Re: Seceistä eroon
Minulle sopisi paremmin, että harrastelijat vaihtaisivat 126:nsa 140:siin, tulisi tuota tarjontaa enemmän, hinnat pysyisivät kohtuullisina ja kunto olisi varmasti harrastelijoiden autoisa kohdallaan.
Mutta näköjään malliin kiinnitytään paljon...
Mutta näköjään malliin kiinnitytään paljon...
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Seceistä eroon
Kysymys on vhän kuin muna ja kana. Jos 140-malleja alkaisi saada vähän edukkaammin, niin kyllä tilanne muuttuu. Toki myynnissä on jo halpojakin, mutta kunto on sen mukainen ja 140:n ostaminen korjattavaksi ei ole ensimmäinen mielitekoEre866 kirjoitti:Minulle sopisi paremmin, että harrastelijat vaihtaisivat 126:nsa 140:siin, tulisi tuota tarjontaa enemmän, hinnat pysyisivät kohtuullisina ja kunto olisi varmasti harrastelijoiden autoisa kohdallaan.
Mutta näköjään malliin kiinnitytään paljon...

Totta on varmasti se, että 126:een miellytään ja niitä yritetään pitää hyvässä kunnossa. Sen verran pitää saivarrella terminologiaa, notta harrastelijan käden jäljiltä on aika varma pommi, harrastajalta saa taas heti hyvän

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85