W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Moro
Elikkä otsikon auto ei vastaa oikeen kaasuun, todella tehottoman tuntuinen ja välillä on tehoja. Maantiellä kun ajaa esim. 80 ja polokasee kaasun pohojaan niin ei välttämättä tapahu mittään auto jatkaa menua sammaa vauhtia vaikka kaasu on pohojasa.
Mittään vikakoodeja ei tuu eikä auto mee vikatillaan niin ilimeisesti ei oo ahtovuotojakaan.
Oisko ketään kuka pystys tutkiin autoa Kalajoki-Raahe alueella tai oisko kellään vastaavanlaisesta ongelmasta kokemusta mistä tuo vois johtua?
Liikkeelle lähtiesä ku painaa kaasun pohojaan niin kiihtyy sillain että juoksemalla normi jätkäki pysys rinnalla vaihteita vaihtaa isommalle aika tihiään eikä kierrokset palijo nouse, äsken ku kävin ajamasa niin vähä yli 80 kuluki kaasu pohojasa.
Elikkä otsikon auto ei vastaa oikeen kaasuun, todella tehottoman tuntuinen ja välillä on tehoja. Maantiellä kun ajaa esim. 80 ja polokasee kaasun pohojaan niin ei välttämättä tapahu mittään auto jatkaa menua sammaa vauhtia vaikka kaasu on pohojasa.
Mittään vikakoodeja ei tuu eikä auto mee vikatillaan niin ilimeisesti ei oo ahtovuotojakaan.
Oisko ketään kuka pystys tutkiin autoa Kalajoki-Raahe alueella tai oisko kellään vastaavanlaisesta ongelmasta kokemusta mistä tuo vois johtua?
Liikkeelle lähtiesä ku painaa kaasun pohojaan niin kiihtyy sillain että juoksemalla normi jätkäki pysys rinnalla vaihteita vaihtaa isommalle aika tihiään eikä kierrokset palijo nouse, äsken ku kävin ajamasa niin vähä yli 80 kuluki kaasu pohojasa.
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
kaasupoljin voi olla rikki mutta ei kannata arpoa. star varmaan kertoo vian.
W124 Facelift 1994 Sedan 220 Bensa automaatti.
-
- Mersumies
- Viestit: 508
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Olisko mahdollista, että egr takkuilee.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Starilla oon kahtottu mutta ei oo moottoriin tai vaihteistoon liittyviä vikakoodeja. Täytyy tutkia egr.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
jos ei vika koodeja niin
Testerin piuha kiinni kun vika on päällä ja katso mitä siellä tapahtuu
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
EGR, jos vähän vuotaa, menee vikatilaan, mutta valo ei välttämättä syty. Tehot pois. Kiertää 3000r/min
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Veikkaukseksi menee mutta saattaa olla että pakopaine-anturin on tullut tiensä päähän.
Se voi näyttää suurta pakopainetta ja moottorin ohjaus koittaa rajoittaa tehoja.
Se voi näyttää suurta pakopainetta ja moottorin ohjaus koittaa rajoittaa tehoja.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Pystyykö sitä pakopaineanturia mittamaan että onko se kunnosa vai pittääkö starilla kahtua että näyttääkö se hulluja lukemia?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Ok kävin rälläämäsä autolla ja nyt siihen tuli vikakoodi 2359-001 Tarkasta järjestelmä 'Ahtopaineensäätö'. Ahtopaine liian alhainen.
starilla tehty testi: Tarkasta rakenneosa M16/6(kaasuläpän säädinosa) anto seuraavanlaiset tulokset
Kaasuläpän säätimessä 10% 1290,3 mbar
Kaasuläpän säätimessä 90% 1004,1 mbar
erotuspaine 286,2 mbar
Mitatun paineen ja tavoitepaineen välinen ero on nykyisessä lämpötilassa >200,0 mbar
Mitä tuo nyt tarkoittaa onko siinä joku viturallaan ku mitattu tulos on tuon verran suurempi kuin tavoitepaine, ja mikä tuo tavoitepaine on kun sitä ei näy tuosa starisa?
Ahtopaineensäädin testattu seuraavin tuloksin
Moottorin kierrosluku 1400
Pulssisuhde asettuu arvoon 10% minkä jälkeen ahtopaine laskee (aktiivisena) 979hPa
Pulssisuhde asettuu arvoon 90% minkä jälkeen ahtopaine nousee (aktiivisena) 1082hPa
normaali tyhjäkäynnillä ahtopaine 1116hPa
Onko nuo normaaleja arvoja kun itellä ei oo nuista tietoa/kokemusta?
Pakokaasun takaisinkerrätys testattu starilla je sen mukaan se toimii.
starilla tehty testi: Tarkasta rakenneosa M16/6(kaasuläpän säädinosa) anto seuraavanlaiset tulokset
Kaasuläpän säätimessä 10% 1290,3 mbar
Kaasuläpän säätimessä 90% 1004,1 mbar
erotuspaine 286,2 mbar
Mitatun paineen ja tavoitepaineen välinen ero on nykyisessä lämpötilassa >200,0 mbar
Mitä tuo nyt tarkoittaa onko siinä joku viturallaan ku mitattu tulos on tuon verran suurempi kuin tavoitepaine, ja mikä tuo tavoitepaine on kun sitä ei näy tuosa starisa?
Ahtopaineensäädin testattu seuraavin tuloksin
Moottorin kierrosluku 1400
Pulssisuhde asettuu arvoon 10% minkä jälkeen ahtopaine laskee (aktiivisena) 979hPa
Pulssisuhde asettuu arvoon 90% minkä jälkeen ahtopaine nousee (aktiivisena) 1082hPa
normaali tyhjäkäynnillä ahtopaine 1116hPa
Onko nuo normaaleja arvoja kun itellä ei oo nuista tietoa/kokemusta?
Pakokaasun takaisinkerrätys testattu starilla je sen mukaan se toimii.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Voiko olla ahtovuoto jos auto välillä toimii normaalitehosena? pystyskö joku neuvomaan valikon mistä starilla saa näkymään pakopaineet?
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
En tiedä miten on englanniksi mutta suomenkielisessä versiossa: Mittausarvot -> Tarkasta ahtopaineen säätö.
Siellä näkee: Imuilman paineen, Ahtopaineen ja Pakokaasujen vastapaineen.
Koita ensin katsoa moottori sammutettuna. Noiden kolmen anturin arvot pitäisivät olla 30hPa sisällä.
moottori käynnissä katsoa mitä arvot on. Ahtopaineen sinä jo katoitkin. Mutta mitä se Pakokaasujen vastapaine näyttää?
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Itsekseni jo veikkasin tuota ahtopainesäätimen vikaa. Siihen voi olla motakin syytä, joista yksi on kuitenkin se ahtopainevuoto. Se vie vikatilaan, mutta ei tuo mitää tauluun. Onko letkut tai niiden liitokset öljyssä, coolerin päädyt mukaan lukien? Sitten voi olla vnt-säätimessä vikaa. Tai turbo ehtoopuolella, näissä on mahdollista että turbiini on syönyt palasen pakosarjaa. Se on peltinen kerrosrakene ja siitä saattaa irrota palasia sisäkerroksesta.
Ja jos ei aiemmin ole ollut mitään vikaa edes tallentuneissa, se pakollien kysymys, onko ohjelmoitu?
Ja jos ei aiemmin ole ollut mitään vikaa edes tallentuneissa, se pakollien kysymys, onko ohjelmoitu?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Täytyy tarkistaa nuo paineet, pakosarjat on vaihettu semmosiin mikkä ei hajua, turboa on muokattu pro turbolla tarkemmin en osaa sanoa turbosta ja on ohjelmoitu.
Auto ei ole ollut minun käytösä niin en varmuudella pysty sanomaan alakoko oireet jäläkeen näitten muutosten vai oliko oireita jo ennen.
Ei ulospäin näy öljyä ahtoputkien liitoksisa.
Turbon siipien toimilaite on kerran vaihettu mutta siitä on jo muutama vuosi aikaa eikä vaikuttanu silloin oireisiin.
Nämä oireet on ollu autosa jo jonku vuojen nyt vaan tuntu että ne paheni. Aikasemmin auton on saanut kiihtymään hyvin ku on esim. Ohitustilanteesa muutaman sekunnin kaasupolokimella varovasti ns. Herätelly auton niin vetoja on tullu kunnolla.
Nyt vaan tuli mitta täyteen ku ei enää tullukkaan vetoja vaikka kuinka yritti.
Auto ei ole ollut minun käytösä niin en varmuudella pysty sanomaan alakoko oireet jäläkeen näitten muutosten vai oliko oireita jo ennen.
Ei ulospäin näy öljyä ahtoputkien liitoksisa.
Turbon siipien toimilaite on kerran vaihettu mutta siitä on jo muutama vuosi aikaa eikä vaikuttanu silloin oireisiin.
Nämä oireet on ollu autosa jo jonku vuojen nyt vaan tuntu että ne paheni. Aikasemmin auton on saanut kiihtymään hyvin ku on esim. Ohitustilanteesa muutaman sekunnin kaasupolokimella varovasti ns. Herätelly auton niin vetoja on tullu kunnolla.
Nyt vaan tuli mitta täyteen ku ei enää tullukkaan vetoja vaikka kuinka yritti.
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Jotakin selkeää vikaa tuossa on jos joutuu heruttelemaan että saa kiihtymään, jotain ei nyt näy oikein tai ohjelma tehty päin persettä.
Ahtopaine ja syöttöarvo kun lähtee painamaan kaasua?
Rail paine?
Onko taas vaan huiskittu ohjelmasta vikatilat mäkeen ja toivottu parasta että poka ei tajua mitään.
Ahtopaine ja syöttöarvo kun lähtee painamaan kaasua?
Rail paine?
Onko taas vaan huiskittu ohjelmasta vikatilat mäkeen ja toivottu parasta että poka ei tajua mitään.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Nyt on kahtottu nuo paineet
Sammuksisa:
Kierrosluku 0
Imuilman paine 989 hPa
Ahtopaine 990 hPa
Pakokaasujen vastapaine 927 hPa
Ahtopaineensäädin 27,6 %
Ahtoilman lämpötila 18,1
Ilmanpaine 989 hPA
Käynnisä:
Kierrosluku 902
Imuilman paine 989 hPA
Ahtopaine 994 hPA
Pakokaasujen vastapaine 1135 hPA
Ahtopaineensäädin 90,5 %
Ahtoilman lämpötila 15,4
Ilmanpaine 989
Tuommosia oli arvot.
Täytyy käyvä ajelemasa autolla ja kahtua nuita arvoja, vaikka en kyllä tiiä mitä ne pitäs olla misäki vaiheesa.
Sammuksisa:
Kierrosluku 0
Imuilman paine 989 hPa
Ahtopaine 990 hPa
Pakokaasujen vastapaine 927 hPa
Ahtopaineensäädin 27,6 %
Ahtoilman lämpötila 18,1
Ilmanpaine 989 hPA
Käynnisä:
Kierrosluku 902
Imuilman paine 989 hPA
Ahtopaine 994 hPA
Pakokaasujen vastapaine 1135 hPA
Ahtopaineensäädin 90,5 %
Ahtoilman lämpötila 15,4
Ilmanpaine 989
Tuommosia oli arvot.
Täytyy käyvä ajelemasa autolla ja kahtua nuita arvoja, vaikka en kyllä tiiä mitä ne pitäs olla misäki vaiheesa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Pikku lenkki käyty ajamasa 80 vauhisa ahtoja 1,1 baria ja pakokaasujen vastapaine n. 1,7baria sitte ku otti reippaamman kiihytyksen 80 vauhista niin ahtopaineet nousi lähelle 2 baria ja pakokaasujen vastapaine 3,8bariin, tämän kiihytyksen jäläkeen meni ilimeisesti vikatillaan ku ku kaasu pohojasa kierrokset oli suunnilleen 2000 eikä noussu ylemmäs vaikka ajo pitempään kaasu pohojasa ja ahtopineensääjin jämähti 27,6 % eikä liikkunu mihinkään ennen ku käytti auton sammuksisa sitte alako taas pellaan. Mittään vikavaloja mittaristoon ei tullu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Oisko kellään tietua minkälaiset pakopaineet vakio ohjelmalla tuommosesa om 642 moottorisa on?
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Kyllähän tuo antaa osviittaa, että pakokaasun paineanturi on jo hieman viallinen, kun se poikkeaa kahdesta muusta.Snakerock kirjoitti: ↑Ti 25.07.2023 11:04 Nyt on kahtottu nuo paineet
Sammuksisa:
Kierrosluku 0
Imuilman paine 989 hPa
Ahtopaine 990 hPa
Pakokaasujen vastapaine 927 hPa
Ahtopaineensäädin 27,6 %
Ahtoilman lämpötila 18,1
Ilmanpaine 989 hPA
Käynnisä:
Kierrosluku 902
Imuilman paine 989 hPA
Ahtopaine 994 hPA
Pakokaasujen vastapaine 1135 hPA
Ahtopaineensäädin 90,5 %
Ahtoilman lämpötila 15,4
Ilmanpaine 989
Tuommosia oli arvot.
Täytyy käyvä ajelemasa autolla ja kahtua nuita arvoja, vaikka en kyllä tiiä mitä ne pitäs olla misäki vaiheesa.
Staarin ohjeessa oli että max 30hPa. Tuo on jo tuplat (990, 989, !927!).
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Onpa harvinaisen rajut pakopaineet muokatulla ahtimella ym.
Onko siellä imusarjanläpät vielä paikallaan?
Onko siellä imusarjanläpät vielä paikallaan?
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Kyllä sinne pitäisi jäädä vikatilasta tietoa mikä aiheutti. Löytyy historiasta mitä koodeja jäänyt muistiin.
Olettaen siis ettei niiden tulemista ole estetty, mitä tuntuu osa noista ohjelmien tekijöistä harrastavan.
Väärin tehty ohjelma ja saa kaikkea kivaa kaupanpäälle.
Paineet ja arvot näyttää about järkeviltä paitsi jo mainittu vastapaine sammuksissa ja vähän korkeahko vastapaine ahtopaineisiin nähden. Anturin vaihto alkaisi olemaan ajankohtainen, ja anturin kanavien nuohous.
Olettaen siis ettei niiden tulemista ole estetty, mitä tuntuu osa noista ohjelmien tekijöistä harrastavan.
Väärin tehty ohjelma ja saa kaikkea kivaa kaupanpäälle.
Paineet ja arvot näyttää about järkeviltä paitsi jo mainittu vastapaine sammuksissa ja vähän korkeahko vastapaine ahtopaineisiin nähden. Anturin vaihto alkaisi olemaan ajankohtainen, ja anturin kanavien nuohous.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Ainut vikakoodi oli se 2359—001 ja tuosta ku kahtoin tietoja niin ahtopaineen pyynti on ollu 2,4baria ja ahtopaine on ollu pikkusen yli 2 barin eli jääny vaijaaksi yli 0,3 baria siitä varmaan aiheutuu vikatila, mistä tietää että auto on vikatilasa jos siinä ei syty mittään merkkivalua?
Imusarjan läpät on poistettu.
Varmaan pittää alakaa ehtiin ahtovuotua jos se johtuu siitä ettei pääse siihen ahtopaineeseen mitä on pyynti.
Imusarjan läpät on poistettu.
Varmaan pittää alakaa ehtiin ahtovuotua jos se johtuu siitä ettei pääse siihen ahtopaineeseen mitä on pyynti.
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Vaikuttaa vähän että saatat turhaan etsiä ahtovuotoa. Softa ei vaikuta kovinkaan hyvältä.
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Jos ahtovuotoja etsii niin ehdottomasti kannattaa tarkistaa ahtoilman lämpötila-anturin kohta. Sen kynsilukitus on pompannut irti minulla. Myöskin sen o-rengas menee joskus huonoksi.
Kannattaa se pakopaineanturi kuitenkin koittaa vaihtaa. Onko siellä lähistöllä ketään jolla olisi samalla koneella olevaa autoa niin koittaa vain vaihtaa päikseen kokeeksi?
Kannattaa se pakopaineanturi kuitenkin koittaa vaihtaa. Onko siellä lähistöllä ketään jolla olisi samalla koneella olevaa autoa niin koittaa vain vaihtaa päikseen kokeeksi?
-
- Mersumies
- Viestit: 2579
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Klassinen kysymys, viritin autoa ja nyt se on rikki. Missä vika?Snakerock kirjoitti: ↑Ti 25.07.2023 19:10 Ainut vikakoodi oli se 2359—001 ja tuosta ku kahtoin tietoja niin ahtopaineen pyynti on ollu 2,4baria ja ahtopaine on ollu pikkusen yli 2 barin eli jääny vaijaaksi yli 0,3 baria siitä varmaan aiheutuu vikatila, mistä tietää että auto on vikatilasa jos siinä ei syty mittään merkkivalua?
Imusarjan läpät on poistettu.
Varmaan pittää alakaa ehtiin ahtovuotua jos se johtuu siitä ettei pääse siihen ahtopaineeseen mitä on pyynti.
Jospa nyt aluksi palautat sen vakio-ohjelman siihen ja katsot vieläkö käyntihäiriöitä ilmenee. Sille, että tehdas testaa eri kokoonpanoja ja softia tuhansia tunteja, on syynsä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Juu täytyy kokkeilla vakio ohojelmalla, laskee ainaki polttoaineenkulutus ku laittaa vakio ohojelman jos ei muuta.
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Onko sulla 4bar mappi vaihdettu?
Eikö orkkis oo 3bar ja noilla pyynneillä kyykkää
Eikö orkkis oo 3bar ja noilla pyynneillä kyykkää
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
Eiköhän tuo ilmoitettu pyynti ole 1.4bar ahtopainetta 2.4bar absoluuttista.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 vm 06 320cdi OM642 ei vastaa kaasuun
En tiiä mutta kun vikakoodin tietoja kahtoo niin siinä on rivi: ahtopaine (ohjearvo) 2380hPa joka baareina on 2,38baria. Oletin että tuo ohjearvo on se pyynti ja jos tuo ei ole se pyynti niin näkkeekö sitä mistään mikä se pyynti on ollu silloin ku vikakoodi on tullu?
Ei oo mappia vaihettu.
Ei oo mappia vaihettu.