W110 Moottorin vaihto
W110 Moottorin vaihto
Elikkäs tuli tuossa taannoin hommattua tuollainen W110 200D -65 jota oli jo melko rankalla kädellä projektoitu mutta oli ilmeisesti into tyrehtynyt ja seissyt sen toista kymmentä vuotta, itsellä 90-luvun muistot moisesta kulkineesta joka oli samalla ensimmäinen oma ja itse rakenneltu auto pakottivat elämään nuoruutta sen verran uudestaan että sellainen oli hommattava kun niitä vielä on, kysymys kuuluukin että kuinka veikeän motin perus W110.110 malliin saa laittaa, tiedän että W111 malleissa on tuota M116 V8 ja auto on periaatteessa akselistoiltaan, jarruiltaan ja pohjalevyltään samaa tuotantoa vaikka vähän lyhyempi, silloin nuoruudessa amis-ukkona ymppäsin tuollaisen M115 2,2L koneen samanlaisen keulille ilman minkäänlaisia rutinoita ja muutoskatsastus bensaneloseen oli lähinnä toteamisluontoinen asia inssiltä, yritin hakea jo kirjoitettuja lankoja ko.aiheesta mutta en löytänyt joten älkää hermostuko jos esiintyy toistoa jostain muusta langasta, uskon että täältä jos mistä asiaa kannattaa kysyä, auto on siinä määrin räpelletty ettei siitä museoautoa enää kannata lähteä tekemään ja uudempi tekniikka noihin Motronic-vehkeisiin asti varmasti on se järkivalinta jos se vaan lakeja edes etäisesti kunnioittaen suinkin on mahdollista.