W163 ML Käynnistys
W163 ML Käynnistys
M, -B ML W163 270cdi, käynnistys ongelma. Viimeisen puolenvuoden aikana tehnyt kolmesti, startatessa mittarinvalot sammuu ja startti on mykkä. Monta käynistys yritystä ja viimein starttasi ja lähti heti käyntiin. Nyt ei enää auttanut lukuisat käynnistys yrityksetkään. Testattu ja kokeiltu eri tavoin, solenoidi ja käynnistysmoottori erillisvirroilla toimii, huomioitavaa on että herätevirtaa solenoidille ei tarttaus vaiheessa tule = 0,06 V. Starttirele kokeiltu, toisella releellä, ei vaikutusta. Mitä seuraavaksi, mikä sulake tai muu mahdollinen syy virrattomuuteen startatessa ?
MB SLK 170
MB ML 163
MB VITO 639
MB A 168
MB 124 COUPE
MB S 221
MB 170Va museoauto
MB VITO 639 MB VITO 447
MB ML 163
MB VITO 639
MB A 168
MB 124 COUPE
MB S 221
MB 170Va museoauto
MB VITO 639 MB VITO 447
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W163 ML Käynnistys
Kuvauksen perusteella akunkenkien ja maadoituskaapelien kontaktien tarkistus. Voi kokeilla laittaa käynnistyksen ajaksi ylimääräisen maakaapelin moottorista koriin, esim apukäynnistyskaapelista.PekkaOssi kirjoitti: ↑Ti 07.11.2023 20:48 M, -B ML W163 270cdi, käynnistys ongelma. Viimeisen puolenvuoden aikana tehnyt kolmesti, startatessa mittarinvalot sammuu ja startti on mykkä. Monta käynistys yritystä ja viimein starttasi ja lähti heti käyntiin. Nyt ei enää auttanut lukuisat käynnistys yrityksetkään. Testattu ja kokeiltu eri tavoin, solenoidi ja käynnistysmoottori erillisvirroilla toimii, huomioitavaa on että herätevirtaa solenoidille ei tarttaus vaiheessa tule = 0,06 V. Starttirele kokeiltu, toisella releellä, ei vaikutusta. Mitä seuraavaksi, mikä sulake tai muu mahdollinen syy virrattomuuteen startatessa ?
Re: W163 ML Käynnistys
Virtalukko
Re: W163 ML Käynnistys
Vika korjattu, syy maadoituskaapeli runkopalkin ja moottorinkorvakkeen välillä, moottorinkorvakkeen puoleisessa päässä maadoituskaapeli pahasti hapettunut alumiinivalussa. Kiinnityspultti pahasti ruostunut myöskin. Puhdistin kaapelinpään ja vastakappaleen moottorinkorvakkee..n erityisen hyvin ja kiinnitin kaapelin moottorinkorvake kiinnityspultin alle. Nyt starttaa niin kuin pitääkin ja auto kunnossa. Staarilla vikaa etsiessä ihmettelin ilmoitusta, kaikki 5 hehkutulppaa rikki ja hehkurele rikki. Mittasin hehkujen vastusarvot ja hehkureleen toiminnan, tuntuivat olevan kunnossa. Ei se testerikään aina viasta ymmärrä, ei ainakaan maadoituksen mystisistä ongelmista!
MB SLK 170
MB ML 163
MB VITO 639
MB A 168
MB 124 COUPE
MB S 221
MB 170Va museoauto
MB VITO 639 MB VITO 447
MB ML 163
MB VITO 639
MB A 168
MB 124 COUPE
MB S 221
MB 170Va museoauto
MB VITO 639 MB VITO 447
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W163 ML Käynnistys
Hyvä että vika löytyi ja tuli kuntoon halvalla.PekkaOssi kirjoitti: ↑La 11.11.2023 17:53 Vika korjattu, syy maadoituskaapeli runkopalkin ja moottorinkorvakkeen välillä, moottorinkorvakkeen puoleisessa päässä maadoituskaapeli pahasti hapettunut alumiinivalussa. Kiinnityspultti pahasti ruostunut myöskin. Puhdistin kaapelinpään ja vastakappaleen moottorinkorvakkee..n erityisen hyvin ja kiinnitin kaapelin moottorinkorvake kiinnityspultin alle. Nyt starttaa niin kuin pitääkin ja auto kunnossa. Staarilla vikaa etsiessä ihmettelin ilmoitusta, kaikki 5 hehkutulppaa rikki ja hehkurele rikki. Mittasin hehkujen vastusarvot ja hehkureleen toiminnan, tuntuivat olevan kunnossa. Ei se testerikään aina viasta ymmärrä, ei ainakaan maadoituksen mystisistä ongelmista!
Yksi perinteisimmistä vioista oireiden perusteella.