Suutin asiaa.
Re: Suutin asiaa.
Noilla MANnin kärjillä saat sen vakio turbon hajalle nopeammin kuin arvaatkaan, niissä riittää tuotto 1600 bar paineella 190mm3 nurkille jos muistan aivan oikein, ja sellainen 80-120hv per sylinteri. Vakio pumppu ei riitä mihinkään ilman erillistä syöttöpumppua.
200hv tehoille riittää vakio suuttimet ja 270cdi ahdin sekä oikein tehty ohjelma, ei mitään muuta tarvitse tehdä. Suuttimia ei noin pienille tehoille tarvitse vaihtaa.
200hv tehoille riittää vakio suuttimet ja 270cdi ahdin sekä oikein tehty ohjelma, ei mitään muuta tarvitse tehdä. Suuttimia ei noin pienille tehoille tarvitse vaihtaa.
Re: Suutin asiaa.
Sieltä saa venytettyä sellaisen 52-55hv suutin vakioilla kun ohjelman tekee oikein.
Olen noita jokusen suuttimen ajanut penkissä ja mörkö suuttimet on oikeasti turhat jos ei meinaa ottaa voimaa.
Tyhjäkäynti menee kuormurimaiseksi väkisin kun reiät on niin isot ja paineita pakko nostaa tyhjäkäynti alueelle.
Sen 200 saa vakioilla eikä ruiskutusaika mene liian pitkäksi. Noi digituning ja muut voi selittää mitä lystää.
Varmasti on huijattu aukioloa jos ei ohjelmaa osata tehdä, 90% noista bulkki pajoista sen tekee niin koska helpoa raha eikä asiakas tajua siitä sen enempää.
Kannattaa kysyä paljonko se suutin on auki, mikä on ruiskutuksen aloitus eli SOI ja lopetus eli EOI kampuran asteina, veikaan että levitellään käsiä.
Olen noita jokusen suuttimen ajanut penkissä ja mörkö suuttimet on oikeasti turhat jos ei meinaa ottaa voimaa.
Tyhjäkäynti menee kuormurimaiseksi väkisin kun reiät on niin isot ja paineita pakko nostaa tyhjäkäynti alueelle.
Sen 200 saa vakioilla eikä ruiskutusaika mene liian pitkäksi. Noi digituning ja muut voi selittää mitä lystää.
Varmasti on huijattu aukioloa jos ei ohjelmaa osata tehdä, 90% noista bulkki pajoista sen tekee niin koska helpoa raha eikä asiakas tajua siitä sen enempää.
Kannattaa kysyä paljonko se suutin on auki, mikä on ruiskutuksen aloitus eli SOI ja lopetus eli EOI kampuran asteina, veikaan että levitellään käsiä.
Re: Suutin asiaa.
.
Nuo aivan ensimmäiset´W211,set ovat euro kolmosia pakokaasunormiltaan.
Sehän merkitsee sitten hiukan vapaampia rakentelumääräyksiä tekniikan suhteen.
Mersun "tyyli" on laittaa ensialkuun pienet suuttimet, tässäkin tapauksessa niin on käynyt.
+200hv ja +500nm lähtee kyllä jo vakio- osistakin, Mutta isompi cooleri, ahdin ja 3bar mappi ja softa varmistavat asia.
Ahtimen kompurakoteloa joutuu hiukan kääntämään, sekä ahtimen tankoa pikkuisen vääntämään. Kiinnitykseltään ovat hyvin lähelle samat.
Nuo aivan ensimmäiset´W211,set ovat euro kolmosia pakokaasunormiltaan.
Sehän merkitsee sitten hiukan vapaampia rakentelumääräyksiä tekniikan suhteen.
Mersun "tyyli" on laittaa ensialkuun pienet suuttimet, tässäkin tapauksessa niin on käynyt.
+200hv ja +500nm lähtee kyllä jo vakio- osistakin, Mutta isompi cooleri, ahdin ja 3bar mappi ja softa varmistavat asia.
Ahtimen kompurakoteloa joutuu hiukan kääntämään, sekä ahtimen tankoa pikkuisen vääntämään. Kiinnitykseltään ovat hyvin lähelle samat.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Suutin asiaa.
Sen verran vielä lissää että servo pitää ottaa vanhasta koska 647 servo toimii peilikuvana.
Saa senkin toimimaan mutta ohjelmaa pitää mulkata enemmän.
Ja jos haluaa sitten niitä isompia kärkiä niin kadulle vähän sivistyneempi DLLA 153P 1494 on muistaakseni Vitossa oleva isompi kärki en jaksa muistaa mitä siitä lähti kun en itse ole penkittänyt yhtään noilla.
Kaiketi luokkaa 60-65hv sylinteri.
Saa senkin toimimaan mutta ohjelmaa pitää mulkata enemmän.
Ja jos haluaa sitten niitä isompia kärkiä niin kadulle vähän sivistyneempi DLLA 153P 1494 on muistaakseni Vitossa oleva isompi kärki en jaksa muistaa mitä siitä lähti kun en itse ole penkittänyt yhtään noilla.
Kaiketi luokkaa 60-65hv sylinteri.
Viimeksi muokannut MJPfin, Ma 13.11.2023 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Suutin asiaa.
Kuten näet penkkikäyristä on viimeisessä vedossa jouduttu vetävät kierrokset jättämään alemmaksi ahtimen takia, veto lopetetaan aikaisemmin että ei turbo mene ylinierroksille.
Ahtopaine määrää tulevan syötön ja syöttöä on tiputettu ylhäällä laskemalla ahtopaine alemmaksi kierroksien noustessa.
Isompa turbo ja vetävät ylemmäksi, ahtoa ylös niin saa sen mitä suuttimista lähtee kun ohjelman muokkaa.
Lähtee sieltä vakiollakin melkein samat mutta turbon käyttöikä lasketaan päivissä.
Ahtopaine määrää tulevan syötön ja syöttöä on tiputettu ylhäällä laskemalla ahtopaine alemmaksi kierroksien noustessa.
Isompa turbo ja vetävät ylemmäksi, ahtoa ylös niin saa sen mitä suuttimista lähtee kun ohjelman muokkaa.
Lähtee sieltä vakiollakin melkein samat mutta turbon käyttöikä lasketaan päivissä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Suutin asiaa.
Mä jo aattelin kun tämä käyttäjä ilmaantui foorumille että oisko sama kuin se omat viestinsä postava E211jotainmitälie, ja nythän se paljastui että on...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Suutin asiaa.
Mikäköhän idea noiden viestien poistamisissa on. No en nyt kerinnyt näitä lukemaan, että oliko siellä kenties jotain rivouksia vai muuten vaan tajusi kirjoitelleensa typeryyksiä. Kauhija vaivakin.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: Suutin asiaa.
E mitään kummallista edes ollut, veti vaan pähkinöitä töpseliin kun vastaus ei miellyttänyt. Joku narsistinen nulikka sanoisin.
Re: Suutin asiaa.
Tämä viestien poistelija on asetettu estoon ja rohkeasti vain ilmiantoja, jos tulee uusi tunnus ja sama käyttäytyminen jatkuu.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: Suutin asiaa.
Joo tämä käy täytyy pitää mielessä.
Re: Suutin asiaa.
kannattaako näitä manin kärkiä ruveta kiinasta tilaan, kun nuita netistä ehti niin tuntu saavan vain kiinasta??
W203 270CDI
W123 200D
W123 200D
Re: Suutin asiaa.
Erick dieseliltä itse niitä tilaillut, kannattaa sitten ottaa kärki pari ekstraa että on vaihtareita jos joku on huono.
Saa niitä orkkiksiakin diesel pajoista mutta hinta on sitten ihan toinen.
Saa niitä orkkiksiakin diesel pajoista mutta hinta on sitten ihan toinen.
Re: Suutin asiaa.
Pitääpä laittaa tilaukseen, ja viiä jollekkin suutinpenkkiin
W203 270CDI
W123 200D
W123 200D
Re: Suutin asiaa.
https://www.aliexpress.com/i/1005006056800988.html
onko nämä ne oikeat kärjet, menee siis om612 suuttimiin
onko nämä ne oikeat kärjet, menee siis om612 suuttimiin
W203 270CDI
W123 200D
W123 200D