S212 perän korkeus
S212 perän korkeus
Iskareiden vaihdon jälkeen perä nousi yläasentoon ja ilmapussit ovat kivikovat. Vaihdon teki paikallinen tekninen koulu, kiireen takia. Staria sieltä ei löytynyt, Boshin mukaan säätöongelma. Isoimpana ongelmana on paikkakunta, eli Tromsso pohjois Norjassa. Ennen paluuta Sohjolaan 17.12. ei mitään mahdollisuutta saaha huoltoaikaa paikallisesta mersu lafkasta. Olisiko antaa vinkkeä, miten alkaa purkaa ongelmaa ?
Re: S212 perän korkeus
Ehkä paineenpoistoventtiilin johto poikki, löytyy sieltä kompressorista metrin säteeltä vikapaikka jos siitä kiinni.
Tosin eipä se juuri iskarien vaihdossa hajoa kuin sattumalta. "Säätöongelma" ?
Tosin eipä se juuri iskarien vaihdossa hajoa kuin sattumalta. "Säätöongelma" ?
wiimax.fi
Re: S212 perän korkeus
Entä takapään asentoanturit (eikös farkussakin ole kummallakin puolella oma)? Jos olisi nosturilla nostamisesta ottanut nokkiinsa kun helposti jäykistyvät. Olisi vaan pitänyt jäädä ala-asentoon, ennemmin luulisi jäävän ylös kun pyörät ilmassa eikä laske kun auton pudottaa renkaille.
Re: S212 perän korkeus
Tänään sain peruutusajan. Saatiin laitos kytkettä Stariin. Tuee aika kusetettu olo kun asentaja väittä että kompura paska. Taas 200 euroa köyhempi. Pidemmän väittelyn jälkeen totesivat että tarvitsee minimissään 2 tuntia vian selvittämiseen. About 5000 Nok lisää...Aikoja tuskin löytyy ennen joulua. Löytyisköhän jostain sulake, tai muita poppakonsteja, miten ton saisi ajettua Suomen puolelle. Pelkona on pussien repeäminen, koska kompura käy koko ajan, ja auto on oikeasti kun kivireki, ei minkäänlaista jousitusta.
Re: S212 perän korkeus
Edellinen siis Mersun omalla pajalla Tromssassa.
Re: S212 perän korkeus
Ei se kompura ihan rikki ole jos nostaa paineet ihan tappiin. Etkö saa itse tarkistettua niitä johtoja joista dealer puhui?
Sulake tai kompuran rele irti niin ei käy yhtenään, oletko hukannut sulakekartan? Pitäisi WIS:istä luntata noiden sijainnit (rele sedanissa muistaakseni takaluukun vasemmalla reunalla, kai farkussakin).
Sulake tai kompuran rele irti niin ei käy yhtenään, oletko hukannut sulakekartan? Pitäisi WIS:istä luntata noiden sijainnit (rele sedanissa muistaakseni takaluukun vasemmalla reunalla, kai farkussakin).
Re: S212 perän korkeus
Pohjois-Norjasta tuli aikoinaan hinurilla eräs ML270cdi Rovaniemelle ja sieltä edelleen Ylivieskaan ja Lintoselle vaihteistoremonttiin, asiakkaan mukaan luistaa niin ettei saa vedettyä asuntovaunua Norjan mäkiä ylös ja paikallinen merkkiliike oli todennut että vaihteisto on rikkoutunut mahdollisesti öljyn vähyydestä.
Tutkin autoa ja vaihteistohan oli vuotanut runsaasti öljyä ulospäin, joka johtui siitä että em. norjanmaanmerkkiliike oli kaatanut öljyä vaihteistoon niin paljon kuin mitenkään mahdollista. Tai ainakin asiakas väitti, että ei vuotanut ennen pajalle vientiä mutta sen jälkeen tiputti alle.
Starilla vika paikallistui muutamassa minuutissa vialliseen ilmamassamittariin (n. 70€) joka aiheutti moottoriin vikatilan -> ei jaksanut mennä vaunun kanssa mäkiä ylös ja oli päätelty että kyse on vaihteiston luistamisesta -> merkkiliike antoi vielä tutkittuaan lausunnon että laatikko on vörpii.
Uusi ilmamassamittari paikalleen, erinäisiä litroja vaihteistosta öljyä pois ja takaisin vuonojen maata kohti hakemaan asuntovaunua, tällä kertaa iloisesti auton oman moottorin voimin eikä hinurin kyydillä
Asiakas vannoi, että mainitun norjankorjaamon katolla oli iso MERCEDES-BENZ kyltti ja tähti. Taisin kysyä parikin kertaa.
Tutkin autoa ja vaihteistohan oli vuotanut runsaasti öljyä ulospäin, joka johtui siitä että em. norjanmaanmerkkiliike oli kaatanut öljyä vaihteistoon niin paljon kuin mitenkään mahdollista. Tai ainakin asiakas väitti, että ei vuotanut ennen pajalle vientiä mutta sen jälkeen tiputti alle.
Starilla vika paikallistui muutamassa minuutissa vialliseen ilmamassamittariin (n. 70€) joka aiheutti moottoriin vikatilan -> ei jaksanut mennä vaunun kanssa mäkiä ylös ja oli päätelty että kyse on vaihteiston luistamisesta -> merkkiliike antoi vielä tutkittuaan lausunnon että laatikko on vörpii.
Uusi ilmamassamittari paikalleen, erinäisiä litroja vaihteistosta öljyä pois ja takaisin vuonojen maata kohti hakemaan asuntovaunua, tällä kertaa iloisesti auton oman moottorin voimin eikä hinurin kyydillä

Asiakas vannoi, että mainitun norjankorjaamon katolla oli iso MERCEDES-BENZ kyltti ja tähti. Taisin kysyä parikin kertaa.
wiimax.fi
Re: S212 perän korkeus
Täysin typerä veikkaus, mutta eihän se kompurassa oleva vapautus(?)venttiili ole rikki? En kyllä tiedä voiko vaikuttaa, omaani vaihdoin ton ja venttiiliblokin letkujen lisäksi, kun pussit vaihdettiin.
https://www.miessler-automotive.com/Com ... es-212-218
https://www.miessler-automotive.com/Com ... es-212-218
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: S212 perän korkeus
Ei kai tuo mikään typerä veikkaus ole. S211:ssä ainakin yleinen vika, tosin jää helposti auki ja siinä autossa pudottaa perän kun yrittää nostaa sitä. Foorumilta vaan olen ymmärtänyt että 212:ssa johtojen katkeilu yleisempi vika.AaPoo kirjoitti: ↑Pe 01.12.2023 21:33 Täysin typerä veikkaus, mutta eihän se kompurassa oleva vapautus(?)venttiili ole rikki? En kyllä tiedä voiko vaikuttaa, omaani vaihdoin ton ja venttiiliblokin letkujen lisäksi, kun pussit vaihdettiin.
https://www.miessler-automotive.com/Com ... es-212-218
Itselle jäi aiemmasta viestistä sellainen kuva että taas kompura vaihtoon mutta siinä olikin vaan että taas 5000 lisää Norjan pesoja. Eli ei mitään tietoa auton kilometreistä ja ikäkin haarukoituu vain mallisarjan mukaan.
Re: S212 perän korkeus
Omassa 212:sessa ainakin poistoventtiilin johdon katkeaminen aiheutti sen, että auto löi tasonsäädön vikatilaan eikä yrittänyt tehdä sillä mitään. Voisi kuvitella näin tapahtuvan, on sieltä mikä vaan piuha poikki.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: S212 perän korkeus
Mie olisin saattanu käyvä vaunun hakureissulla aivan piruuttani kysymässä ko. ”merkkihuollosta” että pitäiskö potkassa nuo logot katolta alas? Saattasin jotain muutakin mainita ja laskua esittää… onhan uskomattoman törkeää toimintaa!dealer kirjoitti: ↑Pe 01.12.2023 21:03 Pohjois-Norjasta tuli aikoinaan hinurilla eräs ML270cdi Rovaniemelle ja sieltä edelleen Ylivieskaan ja Lintoselle vaihteistoremonttiin, asiakkaan mukaan luistaa niin ettei saa vedettyä asuntovaunua Norjan mäkiä ylös ja paikallinen merkkiliike oli todennut että vaihteisto on rikkoutunut mahdollisesti öljyn vähyydestä.
Tutkin autoa ja vaihteistohan oli vuotanut runsaasti öljyä ulospäin, joka johtui siitä että em. norjanmaanmerkkiliike oli kaatanut öljyä vaihteistoon niin paljon kuin mitenkään mahdollista. Tai ainakin asiakas väitti, että ei vuotanut ennen pajalle vientiä mutta sen jälkeen tiputti alle.
Starilla vika paikallistui muutamassa minuutissa vialliseen ilmamassamittariin (n. 70€) joka aiheutti moottoriin vikatilan -> ei jaksanut mennä vaunun kanssa mäkiä ylös ja oli päätelty että kyse on vaihteiston luistamisesta -> merkkiliike antoi vielä tutkittuaan lausunnon että laatikko on vörpii.
Uusi ilmamassamittari paikalleen, erinäisiä litroja vaihteistosta öljyä pois ja takaisin vuonojen maata kohti hakemaan asuntovaunua, tällä kertaa iloisesti auton oman moottorin voimin eikä hinurin kyydillä![]()
Asiakas vannoi, että mainitun norjankorjaamon katolla oli iso MERCEDES-BENZ kyltti ja tähti. Taisin kysyä parikin kertaa.
Merkkiliike eikä testerin kaapelia viitsi käyttää kiinni?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: S212 perän korkeus
Paineenpoistoventtiilin johto on ollut poikki joissain 211:ssakin mutta en kyllä muista että omalla kohdalle olisi sattunut sellaista että itse venttiili olisi ollut rikki aiheuttaen tällaista oiretta, se olisi kyllä mahdollista. Nostaa usein perän "tappiin" kun johto hapettuu ja katkeaa.
Tässä keskustelussa aiheena olevassa autossa kuitenkin
Tässä keskustelussa aiheena olevassa autossa kuitenkin
no onko se sitten korkeusanturista vipu rikki vai rele jumissa, mutta ihmetyttää kovasti miten kompuran pyöriminen ei lakkaa, onhan siinä olemassa aikakatkaisu ?kompura käy koko ajan
wiimax.fi
Re: S212 perän korkeus
Nyt pari vuorokautta ollut ilman kompuran relettä ja korkeudensäädön sulaketta. Edelleen ilmapussit kivikovat. Onko mitään poppakonstia, millä laitoksen saisi ajettua Suomen puolelle ?
Re: S212 perän korkeus
Peräpään alla on kompura ja putket, sieltä voisi purkaa niitä esille ja laskea paineita pois putkia irrottelemalla kun paineenpoistoventtiili ei toimi. Toisaalta, suunnilleen samalla vaivalla kai korjaisi sen johdonkin ? Korkeusanturin vivutko oli ehjät, vai onko nyt kerta kaikkiaan niin ettei autoa saa mihinkään että pääsisi alakautta tutkimaan, eli ei voi mitään.
wiimax.fi
Re: S212 perän korkeus
Itsellä oli ongelma S211 takapään tasonsäädön kanssa, perä oli tontissa eikä ohjainyksikkö rokannut. Paikallistin takapalkeiden venttiilit ja kompuran releen ohjainyksikön liittimestä yleismittarilla, ja tarjosin jännitettä hyppyjohdoilla. Perä nous nätisti ylös, ja kun se nous turhan korkealle niin takapään venttiilit ja tyhjennysventtiilin aktivoimalla sain perän myös alas oikeaan tasoon.
2006 face-lift S211 E280 Avantgarde
Re: S212 perän korkeus
Itse en hangessa täällä Tromssassa pysty autolle mitään tekemään. Ko. kylässä ei tee se itse hallia. 2 eri korjaamossa ollut ihmeteltävänä, toinen niistä mesen myynti ja huoltoliike, joille rahat kelpasivat, mutta vikaa ei löytynyt. Luulisi ko. kitat olevan tiedossa. Pitää varmaan yrittää jokaista nyrkkipajaa, minne pääsisi itse selittämään vikakohtaa. Tästähän ei tietenkään yksikään korjaamo pidä, kuten aikasempi kokeilu osoitti. Ongelmana siis edelleen kivikovat ilmapussit ja perä taivaissa. Ohjausrele ja sulake poistettu muutama päivä sitten.
Re: S212 perän korkeus
no nyt jos on tilanne kerran se että auto ei tee mitään liikkeitä mutta ilmat pysyy , haet halpahallista tunkin, varttisen hylsasatsin ja oliko 10 vai 11mm lenkki avaimen. Nostat persuksen sen verta ylös että mahdut ilmaliitintä avaamaan sen verta perä laskee. Siinähän sitä pääsee liikkumaan
Re: S212 perän korkeus
Eikö sitä perää ole helpoin laskea venttiiliblokin päästä, sehän on ei-airmatic S212 ihan käsikopelolla löydettävissä takapuskurista.
S212 E350CDI 4Matic 2009