Starttimoottori teki tenän (W124 M104)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
m4rcuz
Mersumies
Mersumies

Starttimoottori teki tenän (W124 M104)

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Nyt se sitten tapahtui, mitä olen koko kevään odotellutkin. Helmikuussa kertaalleen oikutellut startti kieltäytyi yhteistoiminnasta jälleen, onneksi sentään omassa pihassa :?

Pitääkin kysyä miten nyt edetään. Tarkoituksena on haalia jostain uusi startti... kuinkahan paljon sellaisesta kannattaisi maksaa? KL:n nettihinnasto ei ainakaan ko. osaa tuntenut, eikä myöskään Motonet.

Liittyykö vaihto-operaatioon jotain, mitä pitäisi erityisesti huomioida? Käsittääkseni homma tapahtuu auton alta, pohjapanssari pois ja startti irti, uusi tilalle. Mitä pitää tietää, ikinä en nimittäin ennen ole starttia vaihtanut...?

Kannattaako solenoidi uusia samalla? Neuvot ovat nyt arvossaan, ovat nimittäin aika hyvin piilottaneet startin tuonne konetilaan... ei pääse kolistelemaankaan mistään yläkautta...
NikoA
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja NikoA »

Viime syksynä omasta kulkineesta hajosi startti kotipihassa.
Itse päädyin loppujen lopuksi vain hiilten vaihtoon (startti oli muilta osin kunnossa).
Käytännössä irroitus tapahtuu avaamalla pultit ja irroittamalla sähköjohdot, mutta ahdas tila vaikeuttaa hommaa mukavasti...
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja roiala »

Minulla kun startti kettuili (naksahti vain kun yritti käynnistystä) pakkasilla niin puhdistus auttoi, oli paskaa "täynnä". Samalla kierrokset joilla ko. laite pyörittää konetta kasvoivat todella merkittävästi.

Solenoidi lie tässäkin mallissa "kiinteästi" startin kyljessä ja tulee siis mukana jos vaihto laitteen ostaa samaan hintaan.
300td -91, manuaali.
Vastaa Viestiin