Viton vesipumpun alipaine käikäle

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Koukkula
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 16.01.2024 22:46

Viton vesipumpun alipaine käikäle

Viesti Kirjoittaja Koukkula »

elikkä tuli vaihdettua 540 donaa ajettu 108d vähän uudempaan takavetoiseen, 113cdi vm 2012

autossa on ollut lämpö ongelmia talven mittaan, siis sellaisia että sitä lämpöä ei ole. kovemmilla pakkasilla motti pyöri vähän päälle 50c lämmöissä

pahvia keulaan auttoi vähän, tänään vaihdoin termarin ja hunttia ku paineli kaljakauppaan niin lämmöt kävi likellä 80 mutta parkissa tietenkin heti jäähtyy. ylävesiletku pysyy nyt kylmänä kuten kuuluu eli lämppäri jäähdyttää koko moottorin näin talvella

minkälaiset lämmöt näissä pitäisi olla?

no se oikea kysymys kuuluu että mikä ihmeen käikäle on vesipumpun alipaine letkussa? nimittäin katkoin molemmat letkulähdöt siitä, ei mitään puhettakaan että olisivat ehjänä irronneet ikinä.. siihen tulee sähköliitin ja kaksi letkua, toinen letku vesipumppulle ja toinen minne lie moottorin syövereihin

kiitokset vastauksista jo etukäteen, tämä cdi maailma tuntuu kyllä pervessimmältä ku mitä tuohon vapariin kerkesi tottumaan
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 934
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Viton vesipumpun alipaine käikäle

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Koukkula kirjoitti: Ti 16.01.2024 23:11 elikkä tuli vaihdettua 540 donaa ajettu 108d vähän uudempaan takavetoiseen, 113cdi vm 2012

autossa on ollut lämpö ongelmia talven mittaan, siis sellaisia että sitä lämpöä ei ole. kovemmilla pakkasilla motti pyöri vähän päälle 50c lämmöissä

pahvia keulaan auttoi vähän, tänään vaihdoin termarin ja hunttia ku paineli kaljakauppaan niin lämmöt kävi likellä 80 mutta parkissa tietenkin heti jäähtyy. ylävesiletku pysyy nyt kylmänä kuten kuuluu eli lämppäri jäähdyttää koko moottorin näin talvella

minkälaiset lämmöt näissä pitäisi olla?

no se oikea kysymys kuuluu että mikä ihmeen käikäle on vesipumpun alipaine letkussa? nimittäin katkoin molemmat letkulähdöt siitä, ei mitään puhettakaan että olisivat ehjänä irronneet ikinä.. siihen tulee sähköliitin ja kaksi letkua, toinen letku vesipumppulle ja toinen minne lie moottorin syövereihin

kiitokset vastauksista jo etukäteen, tämä cdi maailma tuntuu kyllä pervessimmältä ku mitä tuohon vapariin kerkesi tottumaan
Kyllä ne lämmöt yli 80 viivan pitäis olla ilman lisälämmitiäkin ajossa, ,kunhan ei ihan tyhjäkäynnillä kaupungissa ajele, termari taitaa olla n. 90 asteinen.
Lämpeämiseen vaikuttaa tosiaan myös se että autossa on alipaineohjattu vesipumppu, kunhan siellä sellainen myös on eikä ole vaihdettu halvinta tarviketta tilalle.
Ja tosiaan se tarvitsee ne ehjät alipainelinjat ,ja alipainelinjat johtaa vielä tosiaan sääätimeen/venttiiliin siinä koneen vieressä ja senkin täytyy olla ehjä. auto lämpenee huomattavasti paremmin kun tämä on käytössä. ei kai toi venttiili merkkiliikkeessäkään satasia maksa..
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Koukkula
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 16.01.2024 22:46

Re: Viton vesipumpun alipaine käikäle

Viesti Kirjoittaja Koukkula »

Pitkäksi venyy vastaus mutta aikanaan myös laitoin sen alipainekäikäleen uuden, en huomannut sinänsä mitään vaikutuksia kun pakkaset nyt ajossa huutelivat myötään sen -5 -35 välillä.. yhtä kaikki kovilla pakkasilla auto ei ole likellekään niin lämmin kuin mitä vanha oli, minusta tuntuu että automaatti lämmönsäätö vaikuttaa talvella eniten moottorin lämpöihin. Koko jäähdytin ja välijäähdytin myös peitetty pahvilla, 20 pakkasilla haluttaisi jo eberiä poltella jotta olisi mukava lämpö

Termari tuossa tais olla 95c ja suurinpiirtein nollakeleillä sen myös saavuttaa muutaman kymmenen kilometrin ajolla, taitaa vaan olla niin että vanha kunnon 2.3d vaan antaa koppiin lämpöä paljon paremmin kuin nämä uudemmat
Vastaa Viestiin