S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3988
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

https://moottori.fi/ajoneuvot/kategoria ... aytetylla/

Tuon linkin takana ja tietty paperilehdessä juttua, ovat ostaneet 10 000km testiin ihan kivan näköisen 124:n. Ja ainakin omasta mielestä ajallisesti aika lailla parhaasta päästä tätä korimallia.

Tämmöiset tiedot:
FIN WDB1241851F221685
Model 250 TD
Engine 602912 10 214225
Transmission 717413 06 108571
Order Number 0 1 229 07802
Order Location STUTTGART BRANCH
Interior FABRIC "CHECK" - BLACK (371)
Paint 1 BORNITE (BLACKBERRY) - METALLIC PAINT (481U)
Approx. Build Date 1992-03

Code Description
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
466 CENTRAL LOCKING MECHANISM
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USED AS LUGGAGE AND PASSENGER GUARD
550 TRAILER COUPLING
583 ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT DOORS)
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
750 BECKER RADIO EUROPA 2000 VK
Mercedes Benz VIN decoded at https://www.lastvin.com/vin/NLpwWEbOo0q2Bz8a5


Mielenkiintoista nähdä, millaiseksi käyttöautoksi osoittautuu.

Ihan kuriositeettina, kun ei ole (vähintään) 6-sylinteristä moottoria eikä ilmastointia, niin eikös tähän oikeasti kuuluisi umpinainen etupuskuri, eikä tuo ritilämallinen? Ei sillä nyt sinänsä mitään väliä, mutta mielenkiinnosta mietin, että onko tuo asia jotenkin eri tavalla farkussa kuin sedanissa.

Kuva
(kuva linkattu Moottori-lehden sivuilta.)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3988
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

moottori.fi kirjoitti: Huomiota herätti vain harvinaisen terävä käyntiääni – yleensä kyseiset moottorit alkavat ajan myötä lotkottaa löysää sävelmää. Asia selittyi sillä, että autoon oli tehty kansiremontti, joten samassa yhteydessä on hyvinkin saatettu vaihtaa myös venttiilinnostimet.
Niinno sitä jäin kans miettimään, että miten uudet venttiilinnostimet muuttavat käyntiäänen teräväksi. Eikö se käyntiäänen pehmeneminen yleensä ole enemmän sitä, että suuren kilometrimäärän myötä ketju vähän venähtää ja syöttöpumpun ajoitus jää sen myötä hieman myöhäisemmälle, vai olenko mä nyt aivan pihalla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5850
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Nozki kirjoitti: La 17.02.2024 00:20
moottori.fi kirjoitti: Huomiota herätti vain harvinaisen terävä käyntiääni – yleensä kyseiset moottorit alkavat ajan myötä lotkottaa löysää sävelmää. Asia selittyi sillä, että autoon oli tehty kansiremontti, joten samassa yhteydessä on hyvinkin saatettu vaihtaa myös venttiilinnostimet.
Niinno sitä jäin kans miettimään, että miten uudet venttiilinnostimet muuttavat käyntiäänen teräväksi. Eikö se käyntiäänen pehmeneminen yleensä ole enemmän sitä, että suuren kilometrimäärän myötä ketju vähän venähtää ja syöttöpumpun ajoitus jää sen myötä hieman myöhäisemmälle, vai olenko mä nyt aivan pihalla.

Yleensä se käynti kyllä pehmeen juurikin siitä jakoopään
kulumisen/ketjun venymisen takia myöhästymisestä,
kuluneet ventilin nostimet ne pitää vallan mutta kuin pehmää ääntä,
yleensä on kyllä mennyt niin että nostimien uusiminen hiljentää ääniä,
no äänetkin on hankalia kuvailla se mikä jostakin kuulossta tervältä on toisest vielä pehmää,
jos on kansi remppa tehty niin mahtakohan olla kammiot kohdallan ja kannen välissä oikean
paksuinen pahvi tervää ääntä on molemista syistä kuultu kansiremontien jäljiltä samoin jos on pumppun ajoitus lipsahtanut aikaiselle


Niin... mutta ei pidä epäillä mitä asiantunvat lehti henkilöt kirjoittaa
Mökkillä
'
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Kerrankin on Moottori lehdessä kiinnostava testi. jäin vaan ihmettelemään sitä että tuossa jutussa haukkutiin vanha nelivaihteinen automaatti. Kuulemma eivät kestä käyttöä.. :shock: :roll:
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3207
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja Hage »

Pontus kirjoitti: Su 25.02.2024 12:54 Kerrankin on Moottori lehdessä kiinnostava testi. jäin vaan ihmettelemään sitä että tuossa jutussa haukkutiin vanha nelivaihteinen automaatti. Kuulemma eivät kestä käyttöä.. :shock: :roll:
Seuraavaksi varmaan sanovat että ei ole Hydromaticin voittanutta :D
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Hage kirjoitti: Su 25.02.2024 16:26
Pontus kirjoitti: Su 25.02.2024 12:54 Kerrankin on Moottori lehdessä kiinnostava testi. jäin vaan ihmettelemään sitä että tuossa jutussa haukkutiin vanha nelivaihteinen automaatti. Kuulemma eivät kestä käyttöä.. :shock: :roll:
Seuraavaksi varmaan sanovat että ei ole Hydromaticin voittanutta :D
Sitä lukee jo ihan tarpeeksi Mobilisti lehdestä erään toimittajan kirjoittamana.. :lol:
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 582
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Onhan siinä lehdessä ollu aikaisemminkin mielenkiintoisia testejä. Ne on lukijasta kiinni yhdelle käy yksi toiselle toimen. Ihan niin kuin lisävarusteiden kanssa niitä riittää joka oksalle ja loput kommentoi toisten juttuja.
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja Pontus »

W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 582
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Onko tosiaan niin kuin tossa videossa sanotaan että on vaikea löytää "kunnollista" 2,5 koneella. Ihan ok peli.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1448
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Ylipäätään myynnissä olevat hyväkuntoiset W124set käyvät vähiin. Siitä kun rajataan vielä bensakoneiset ja 200D:t pois ja budjetti 5000€, alkaa olla kelvolliset hakusassa. Budjetin alittavissa hyvin usein aika paljon tekemistä tai virityksiä ja sellaista eivät käyttötestiin halunneet.

Kuvista ja videosta näyttäisi olevan kyllä oikein siisti auto löytynyt käyttötestiin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18094
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hymyilyttää tuo "onko tämä ikoninen dieselfarmari ikiliikkuja" - kysymys.
Missä vaiheessa aiotaan todeta että on, tai ei ole ? Toiset 32 vuotta tai toiset 500000jotakin kilometriä, ja sitten olisi ?
wiimax.fi
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3988
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Varmaan kiva tehdä artikkeleja, kun täällä harrastajat kommentoi yksityiskohtia kummastellen (niin siis itseeni viittaan lähinnä). :D

Ja sit rupeanki kommentoimaan ja ihmettelemään. Onkohan noilla jäänyt hahmottamatta, että tuossa on automaattinen lämmönsäätö. Vai eikö se toimi. Artikkelin kuvassa näkyy, kun 39 asteen pakkasella ajellaan lämmönsäädöt maksimiasennossa (ja puhallus tietenkin vain tuulilasille). Ja tekstissä kerrotaan, kuinka maantielläkään ei tohtinut ottaa asetusta pois maksimista. Aivan kuin se nyt sitten lämmittäisi tehokkaammin niin. Sitten vasta laitettiin säätöjä pienemmälle, kun 20 asteen pakkasella tuli sisällä kuuma. Vastaavasti tossa videolla ajellaan säädöt melkein minimissä, tiiä sitten, mikä siinäkin on ideana. Oman kokemuksen perusteella yksi 124:n hienoimmista ns. pikkujutuista on juuri se, että lämmönsäätöön ei juuri koskaan tarvitse kajota, jos ei sitten jostain syystä halua tavallista enemmän tai vähemmän lämpöä sisälle.

Sit heillä oli etulokasuojan kaari vääntynyt solmuun (kun rengas oli ottanut kiinni), johtuu kuulemma siitä, että keula on matalalla. Mun mielestä ei näytä järin matalalta. Ja jos lokasuoja on oikein asennettu ja rengas ja vanne oikein valittu, niin väittäisin, että lokasuoja kyllä pysyy ehjänä paljon matalammallakin alustalla. Ja videon väitteestä poiketen, kyllä keulan korkeutta säädetään myös jousen valinnalla, eikä vain aluskumin korkeudella.

No joka tapauksessa, ilmeisen positiivisia kokemuksia on auton kanssa heillä ollut, se on hyvä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja Pontus »

W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 582
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Ja oikein kehujen kera,
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1448
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

https://moottori.fi/testi/kayttotesti-k ... jen-eroja/

Jäin miettimään tuota niskatukien säätöä...
Kai tuossa testaajilla oli tiedossa, että ensisijaisesti W124 niskatukea säädetään samasta rullasta kuin selkänojan kaltevuutta. Säätörulla vedetään pykälä ulospäin ja rullaa pyörittämällä niskatuki nousee tai laskee, riippuen suunnasta.

Minun olkapää ei ainakaan taivu painelemaan vapautinta selkänojan takapuolelta. Voi olla ajaessa hieman vaarallistakin.

Noh, ehkäpä rullalla tapahtuva säätö oli jumissa ja niskatukea yritettiin vapauttaa. Se ei vaan käy tekstistä ainakaan minulle ilmi...?
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3988
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mistä lähtien myöskään W123:ssa olisi pitänyt painaa nappuloita takapuolelta, jotta saa pääntuen korkeussäätöä tehtyä?

Vesalainen tuossa oikein erikseen kehuu tietävänsä, miten Mersun pääntukea säädetään ja sen jälkeen rupeaa painelemaan 124:n selkänojasta nappuloita. Ei menny nyt aivan vahvasti.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3499
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Joo, kyllähä Vesalaisen mersutietämys ja -ymmärrys on keskimääräistä heikompaa. Harmillisintahan tässä on se, että jutut painetaan alan lehteen, jolloin niistä tulee ikään ku totuuksia. Aika moni juttu ku on kaiken lisäks sellane, et niihe oikee kulku selviäis iha käyttöohjekirjaa lukemalla, kuten vaik nyt tuo niskatukien käyttö.

Tää kattoluukun käytön spekulointi o kanssa hauska:
Teppo Vesalainen kirjoitti:124-korisessa olevan sähköisen kattoluukun selkeä etu verrattuna 123-korisen mekaanisesti liu’utettavaan on se, että luukkua on mahdollista avata myös takareunaa nostamalla. Tätä ominaisuutta olen kaivannut omaani, koska auringon porottaessa korkealta, se kuumottaa kokonaan auki olevan luukun reiästä tuskaisen kuumasti ja pakottaa varsin usein sulkemaan luukun. Tosin, pelkästään kattoluukun takareunaa raotettaessa on oltava tarkkana, sillä kattoluukku unohtuu tuossa asennossa helpommin auki – onneksi juuri silloin ei satanut.
Eli siellä luukun kaukalossa nyt on kuiteski ne vesikourut ja syöksytorvet,joiden puhtaanapitämisestä huomauttaminen ois ollu sellane oikeen asiantuntijan antama neuvo :wink: Mie ainaki jätän suorastaa huoletta kattoluukun tittiasentoo, ja aika monet sateet o C, coupe ja G saanu tänäki kesänä :angel:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18094
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vanhan Mersun penkki on hienosta ulkonäöstään huolimatta todella lievästi muotoiltu. Ristiseläntukikaan ei ole hääppöinen. Kaiken kukkuraksi pidempiselkäinen ei mahdu ainakaan kattoluukulla varustetussa autossa täysin optimaaliseen ajoasentoon, vaan selkänojaa pitää kallistaa totuttua enemmän taaksepäin.
Tätä piti käydä kokeilemassa, kun en 197cm pitkänä ole moista ongelmaa 124:ssä kohdannut.
Jos ruuvaa penkin selkänojan lähes pystyasentoon ja kohentaa istumisasentoaan luonnottomasti, niin kyllä päälaki hipoo kattoa.
Normaalissa ajoasennossa pään ja kattoverhoilun väliin jää parisen senttiä tilaa.
Toisaalta, onkohan toimittaja tietoinen istuimen korkeussäädöstä, kun kirjoitteli ihan mitä sattuu niskatuen säädöstäkin.

Parivertailu uuteen oli taas mukavaa luettavaa kyllä !
wiimax.fi
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Tuskinpa on tietoa penkin korkeussäädöstäkään, aika heikot on tiedot. Laitoin palautetta mm. tuosta niskatukien säädöstä. Vastauksessa kerrottiin että noita penkkejä on "varmaan" ollut erilaisia... No itselläkin muutama 124 ollut, kyllä samanlaiset niissä kaikissa säädöt oli, varmaan sattumalta...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3499
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja jackie »

S 420 L kirjoitti: To 12.09.2024 09:01 Tuskinpa on tietoa penkin korkeussäädöstäkään, aika heikot on tiedot. Laitoin palautetta mm. tuosta niskatukien säädöstä. Vastauksessa kerrottiin että noita penkkejä on "varmaan" ollut erilaisia...
Se on muute tietty ihmistyyppi, joille on täysin mahdoton tehtävä muodostaa lauseita "tuotapa en muute tienny, aina oppii uutta, kiitos korjauksesta" :clap:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18094
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Classic Data - tarkastus on nyt siis tehty kyseiselle käyttötestiautolle, artikkelista (jossa todettiin mm. etteivät "tuning-henkiset kirkkaat sivuvilkut" ole ongelma museokatsastusta ajatellen) lyhyt lainaus:
Sen sijaan vähän yllättäen museoon pääseminen vaatii eturoiskeläppien poistoa – tai ainakin niiden vaihtamista enemmän aikakaudelle tyypilliseen malliin.
Alkuperäisvarusteena hankitut roiskeläpät - eikös nuo sellaiset ole - eivät siis kelpaa museotarkastuksessa, vaan pitäisi leikata kumista "sopivat" ?
Skeläppä.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

En ole seurannut juttua. Onko tuo kuva siitä testiautosta? Jos on, niin nuohan ovat juuri oikeat siihen ja ihmettelen kollegan lausuntoa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18094
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä kuva on siitä, kuvakaappaus yhdestä niistä videoista missä auto on ollut. Aivan 100% selkeää kuvaa en löytänyt, mutta ei kai nuo voi olla vääränlaiset.
wiimax.fi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1448
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

https://moottori.fi/testi/kayttotesti-k ... sretkelta/

Niin se on vaan auto hurmannut testaajansa :D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18094
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edellisessä linkissä lehden toimituspäällikkö kuvailee hyvin millainen auto 124 on ja miltä se tuntuu ajajasta.
Viimeisissä lauseissa tuo julki sen, mitä niin monen on vaikea ymmärtää; miltä saattaa tuntua siirtyminen 124:stä uudempaan tai jopa aivan uuteenkin autoon.
wiimax.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13741
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja DBFI »

dealer kirjoitti: Ke 25.12.2024 10:59 Edellisessä linkissä lehden toimituspäällikkö kuvailee hyvin millainen auto 124 on ja miltä se tuntuu ajajasta.
Viimeisissä lauseissa tuo julki sen, mitä niin monen on vaikea ymmärtää; miltä saattaa tuntua siirtyminen 124:stä uudempaan tai jopa aivan uuteenkin autoon.
Oli vähän hämärästi kirjoitettu, siirtyi testaamaan sähköautoa mutta oliko se ollenkaan auto (mersu)?

En muista testiajaneeni uusia mersun sähkömalleja mutta ihmettelisin jos moitittaisiin äkäiseksi ohjausta ja värinöitä yleisesti. Luulisi minkä tahansa polttomoottoriauton värisevän enemmän. Onko äkkinäinen ohjaus liian nopea vai liian kevyt? Omassa satalankussa ei kyllä ollut kumpaakaan jos se sitten on hyvä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13627
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja karra »

https://moottori.fi/testi/kayttotesti-k ... PSAZr09RLw

Tarina jatkuu vertaamalla V126 mersuun.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Nicole_Turtiainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 11.08.2021 08:16

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja Nicole_Turtiainen »

Toi testin SEL näyttää kummallisen korkealta, siis rako renkaan ja lokarin välissä. Kuva :x
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5850
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Nicole_Turtiainen kirjoitti: Ke 01.01.2025 14:28 Toi testin SEL näyttää kummallisen korkealta, siis rako renkaan ja lokarin välissä. Kuva :x
Joku vaihtanut väärät jouset
Mökkillä
'
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13627
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä

Viesti Kirjoittaja karra »

FinlandMerceds kirjoitti: Ke 01.01.2025 20:14
Nicole_Turtiainen kirjoitti: Ke 01.01.2025 14:28 Toi testin SEL näyttää kummallisen korkealta, siis rako renkaan ja lokarin välissä. https://moottori.fi/wp-content/uploads/ ... vsV126.jpg :x
Joku vaihtanut väärät jouset
Joku on voinut haluta korottaa autoa. Nykyään kun noita tuunataan; jotkur laskee jotkut saattaa korottaa :lol:

No vitsi vitsi, korottajalle varmaan ei välttämättä väärät jouset.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin