Happea koneeseen...
Happea koneeseen...
Miten parantaa ilman saantia koneelle? Tankatessa tankki päästää pihauksen ilmeisesti merkkinä siitä että tankkiin tulee alipaine. Onko tankissa/tankin korkissa jokin ilmareikä joka on nyt tukossa vai mikä vikana vai onko mikään? Sanovat ettei pihausta tulisi kuulua korkkia avatessa vai onko merkitystä?
W124 250 D -91
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
kyllä se huono juttu on jos se imasee korkkia kun avaat tankkia. Itsellä pihissyt 2½ vuotta jo, mutta nytten vasta veti tankin lyttyyn, sain pullistettua takas sen ilmalla mutta sillä tuloksella että nyt ei toimi bensamittari enää, eli vissiin anturi sai huutia tuossa hommassa. Jos se ylipainetta tekee niin mielestäni se johtuu jos kone tyhjentää polttoaine letkut tyhjäksi kun kone sammuu.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Tuon olen ollut joskus havaitsevinani, kun tankissa on vielä ainetta niin ei ole lentänyt korkki kuuhun mutta muuten on käyttänyt joskus aika läheltä.Hirviövannemies kirjoitti:No justiin tankkasin lipo sata litraa ruutikuivaan tankkin. Jos korkista ei pidä kiinni se lentää mutuarvion mukaan 200m kun sitä pyöräyttää. Jos tankkaan puolessa tankkia niin pöhäys on tuskin havaittava. Ota näistä sitten selvää. Niin nuo näkyy kyllä tohajavan toisillakin = ominaisuus.
Aina on tussahellut enemmän tai vähemmän

MB W210 200cdi -01
Esson paari logiikalla lie niin, että tankin hengitysreiässä voisi olla yksisuuntaventtiili jottei höyryt pääse ulos saastuttamaan? raikasta hengitysilmaamme, nyt kun kone käy niin ei lie mahdollisuutta ylipaineen muodostumiselle sikäli mikäli kone kulutta eikä lisää bensiiniä?, kuitenkin kun on takannut maanalaisesta kylmästä säiliöstä polttoainetta ja se laajenee auton seisoessa Suomen suvessa lämmetessään ja muodostaa siten ylipainetta. Jos tankkiin muodostuu alipainetta rupeaisin ainakin minä etsimään syytä hengen ahdistukselle koska kulutetun polttoaineen tilalle tulisi tulla korvaavaa ilmaa kohtuullisen "vapaasti"
Nimimerkillä kerran korkin vaihdon jälkeen tankin ruttuun imenyt, tilavuus pieneni pysyvästi n15 L


Nimimerkillä kerran korkin vaihdon jälkeen tankin ruttuun imenyt, tilavuus pieneni pysyvästi n15 L

300td -91, manuaali.