Noniin,
Kevät lähenee kovaa kyytiä ja turboa pitäs alkaa sovittelemaan. Omassa 200deessä on öljynpaineet kylmällä koneella 3bar mutta lämpöjen noustessa tipahtaa 90 asteessa noin 1.4. Bar:iin. Jostakin olen kuullut että jakoketjun venyminen saattaisi aiheuttaa tämän mutta toisesta lähteestä kuullut että öljypumppu olisi vaan väsynyt. Nyt haluisin tietää että mikä tätä aiheuttaa kun tuntuu muissakin paljon ajetuissa diiseli mersuissa olevan tämä ominaisuus.
Eikä tarvitse vastata että laita jäykemmät öljyt nyt kiinnostaisi korjata vika eikä oire.
Om601 öljynpaineen anatomia
- kuitupoika
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: To 20.01.2022 12:47
Om601 öljynpaineen anatomia
Viimenen hyppy mitataan vasta maalis
Re: Om601 öljynpaineen anatomia
Jakoketjun venyminen ei vaikuta.
Mutta joo, ihan OK öljynpaineet on, ei mitään vikaa.
Joutokäyntikierroksia et kertonut, toki jos ne on tonnissa niin saattaa olla ettei 650-700 kierroksella enää ole kovin paljon painetta.
Öljynpaineen alhaisuus silloin kun sitä ilmenee voi johtua laakerien kulumisesta, ja joka tapauksessa johtuu jonkin paikan kulumisesta. Jos paineet alkaa olla kuumana alle 1 niin saattaa runkolaakerien vaihdolla hieman parantua, mutta 1,4 on normaalia.
Mutta joo, ihan OK öljynpaineet on, ei mitään vikaa.
Joutokäyntikierroksia et kertonut, toki jos ne on tonnissa niin saattaa olla ettei 650-700 kierroksella enää ole kovin paljon painetta.
Öljynpaineen alhaisuus silloin kun sitä ilmenee voi johtua laakerien kulumisesta, ja joka tapauksessa johtuu jonkin paikan kulumisesta. Jos paineet alkaa olla kuumana alle 1 niin saattaa runkolaakerien vaihdolla hieman parantua, mutta 1,4 on normaalia.
wiimax.fi