Mersun absit pitäs leimalle laittaa kuntoon tai muutoskatastaa pois. Mistä lähtis vikaa paikantamaan kun aina sammuu käynnistäessä mutta liikkeelle lähtiessä saattaa syttyä. Yleensä on pysynyt poissa mutta tietenkin konttorin pihassa päätti syttyä . Itseä ei absien toiminta kiinnosta mutta taitaa konttorilla katsoa jarrupenkissä nyt kun lapussa lukee ettei lukkiutumaton jarrujäjestelmä toimi niin pitää vissiin korjata jollain muulla konstilla kun valon hyppyjohdotuksella.
Se vielä pitää lisätä että absit toimii muuten normaalisti kun valo on pois päältä mutta noin 20-30kmh vauhdissa jarruttaessa rupee pitämään jotain epämäärästä kahinaa ja hakkaa absit päälle. Valon sammuessa abseja ei ole ollenkaan.
Alkaa vaan olemaan noiden vanhempien mallien abs-anturit kiven alla. Ainakaan w126:een ei tahdo uusia saada millään.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Itse pidän todennäköisimpänä etupään murtuneita johtoja tai ruosteista hammaskehää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kun autolla lähdetään liikkeelle, järjestelmässä tapahtuu itsetestaus. Anturin ollessa viallinen, ABS-valo syttyy ja jää palamaan vian jäädessä muistiin kunnes auto sammutetaan.
Alijännitteen ollessa kyseessä, valo voi jäädä palamaan käynnistyksen jälkeen tai syttyä ja sammua jännitteen vaihtelun mukaisesti, sillä vika ei jää muistiin.
Näin sanotaan tehtaan ABS-järjestelmäkuvauksessa.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja