W211 E270 moottorin vikavalo ja rajoitetut kierrokset
- ArskaArska
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 03.12.2023 11:43
W211 E270 moottorin vikavalo ja rajoitetut kierrokset
Onkohan tuttu ongelma jollekkin?
Moottori menee vikatilaan, ja rajoittaa kierrokset 2500 kierrokseen. Useimmiten moottorin vikavalo on syttynyt palamaan, mutta on joskus käynyt niinkin, että ei ole lamppu syttynyt. Saa korjattua uudelleen käynnistämällä, mutta tulee mahdollisesti uudestaan hyvin pikaisestikin.
Tähän vikatilaan menee siis, kun alkaa kiihdyttämään hieman matalammilta kierroksilta alkaen. Ja tämähän tapahtuu kesäkaudella oikeastaan vain ja ainoastaan. Talvella ei esiinny ongelmaa, ellen aivan väärin muista. Liittynee siis lämpötiloihin jotenkin? Tätä tutkivat joskus isolla korjaamolla, mutta mitään tarkkaa korjauskohdetta eivät saaneet silloin paikannettua. Jotain polttoainejärjestelmään liittyvää arvailua taisi olla. Tästä parisen vuotta.
OM647 siis kyseessä ja manuaalilaatikolla.
Moottori menee vikatilaan, ja rajoittaa kierrokset 2500 kierrokseen. Useimmiten moottorin vikavalo on syttynyt palamaan, mutta on joskus käynyt niinkin, että ei ole lamppu syttynyt. Saa korjattua uudelleen käynnistämällä, mutta tulee mahdollisesti uudestaan hyvin pikaisestikin.
Tähän vikatilaan menee siis, kun alkaa kiihdyttämään hieman matalammilta kierroksilta alkaen. Ja tämähän tapahtuu kesäkaudella oikeastaan vain ja ainoastaan. Talvella ei esiinny ongelmaa, ellen aivan väärin muista. Liittynee siis lämpötiloihin jotenkin? Tätä tutkivat joskus isolla korjaamolla, mutta mitään tarkkaa korjauskohdetta eivät saaneet silloin paikannettua. Jotain polttoainejärjestelmään liittyvää arvailua taisi olla. Tästä parisen vuotta.
OM647 siis kyseessä ja manuaalilaatikolla.
W211 E270 2002
Saab 9-3 SE 1999
Ex:
Honda Accord 1992
Saab 99 GL 1984
Peugeot 106 style 1995
Ford Mondeo 1.8 CLX 1995
MB W203 C200T 2003
VW Polo 1.9 sdi 1998
Peugeot 306 1.8 2000
Saab 9-3 SE 1999
Ex:
Honda Accord 1992
Saab 99 GL 1984
Peugeot 106 style 1995
Ford Mondeo 1.8 CLX 1995
MB W203 C200T 2003
VW Polo 1.9 sdi 1998
Peugeot 306 1.8 2000
Re: W211 E270 moottorin vikavalo ja rajoitetut kierrokset
Tää on helppo, meet sellaselle korjaamolle jolla on oikeet vehkeet lukee niitä vikakoodeja niin ei tarvi arvailla. Tai voi joku foorumilainen starin omistajakin tehdä sivistyneen arvauksen...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- ArskaArska
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 03.12.2023 11:43
Re: W211 E270 moottorin vikavalo ja rajoitetut kierrokset
No sepä se kun sellasella korjaamolla olin aikanaan. Ei tullut varmaa vastausta sieltä. Jos on samanlaisesta kokemuksia, saa jakaa..
W211 E270 2002
Saab 9-3 SE 1999
Ex:
Honda Accord 1992
Saab 99 GL 1984
Peugeot 106 style 1995
Ford Mondeo 1.8 CLX 1995
MB W203 C200T 2003
VW Polo 1.9 sdi 1998
Peugeot 306 1.8 2000
Saab 9-3 SE 1999
Ex:
Honda Accord 1992
Saab 99 GL 1984
Peugeot 106 style 1995
Ford Mondeo 1.8 CLX 1995
MB W203 C200T 2003
VW Polo 1.9 sdi 1998
Peugeot 306 1.8 2000
Re: W211 E270 moottorin vikavalo ja rajoitetut kierrokset
Starilla testaten tuota kannattaa alkaa selvittää, tulee muuten liian kalliiksi saada kuntoon.
Mutta odotellaan niitä kokemuksia.
Mutta odotellaan niitä kokemuksia.
wiimax.fi
Re: W211 E270 moottorin vikavalo ja rajoitetut kierrokset
Ahtoputki vuotaa mahdollisesti, se ainakin välillä veti limppiin ilman moottorinvaloa. Välillä se sytytti lampun mutta aina siitä vikakoodi jäi muistiin.
Re: W211 E270 moottorin vikavalo ja rajoitetut kierrokset
Ittellä oli pikku halkeama turbon ja intercoolerin välisessä putkessa.Ei vikavaloa. Putken vaihdon jälkeen huomattiin, että myös MAF:fi anturi oli paskana vaikka ei antanutkaan vikavaloa tai koodia. Huomasi kun livenä seurasi dataa läppäriltä, niin ei ilmamäärät olleet loogisia tapahtumiin nähden. En tiedä sitten oliko putkirikolla ja MAF anturin porsimisella mitään tekemistä keskenään. Tuo ongelma selvisi noilla, mutta onneksi aina kerkeää tulla jo monta uutta tilalle.
Re: W211 E270 moottorin vikavalo ja rajoitetut kierrokset
Ittellä oli pikku halkeama turbon ja intercoolerin välisessä putkessa.Ei vikavaloa. Putken vaihdon jälkeen huomattiin, että myös MAF:fi anturi oli paskana vaikka ei antanutkaan vikavaloa tai koodia. Huomasi kun livenä seurasi dataa läppäriltä, niin ei ilmamäärät olleet loogisia tapahtumiin nähden. En tiedä sitten oliko putkirikolla ja MAF anturin porsimisella mitään tekemistä keskenään. Tuo ongelma selvisi noilla, mutta onneksi aina kerkeää tulla jo monta uutta tilalle.
- ArskaArska
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 03.12.2023 11:43
Re: W211 E270 moottorin vikavalo ja rajoitetut kierrokset
Kiitos, pitää nämä tsekkailla.
W211 E270 2002
Saab 9-3 SE 1999
Ex:
Honda Accord 1992
Saab 99 GL 1984
Peugeot 106 style 1995
Ford Mondeo 1.8 CLX 1995
MB W203 C200T 2003
VW Polo 1.9 sdi 1998
Peugeot 306 1.8 2000
Saab 9-3 SE 1999
Ex:
Honda Accord 1992
Saab 99 GL 1984
Peugeot 106 style 1995
Ford Mondeo 1.8 CLX 1995
MB W203 C200T 2003
VW Polo 1.9 sdi 1998
Peugeot 306 1.8 2000
Re: W211 E270 moottorin vikavalo ja rajoitetut kierrokset
Miulla samanlainen vika (W211 320cdi OM648), ei kyllä sytyttänyt vikavaloa, mutta eipä merkkihuolto ohjelmineen (ei Star-nimellä enää vuosiin)) löytänyt mitään jälkeä / koodia muistista. Nyt vika poistunut itsekseen (???), ainoastaan korkeataajuinen ulina kuuluu vaimeasti, tätä ei ennen kuulunut.