
722.6 lootan ja turbiinin yhdistäminen
722.6 lootan ja turbiinin yhdistäminen
Mitähän loitsuja tuolle laatikolle ja turbiinille pitäisi kertoa, kun ei millään meinaa yhdistyä? Potilas siis Sprinter 316 vm. 2011 ja vaihdelaatikko irroitettu moottorista moottorin korjausta varten. Nyt kun sitten pitäisi saada turbiini (momentinmuunnin) kiinni vaihdelaatikkoon (jotta saisi vaihdelaatikon yhdistettyä moottoriin) turbiini menee ns. kaksi loksahdusta sisään, mutta se ei riitä vaan pitäisi saada menemään vielä syvemmälle. On pyöritelty ja heiluteltu niin vaihdelaatikko vaakatasossa kuin myös vaihdelaatikko pystyssä, mutta ei onnistu. 

Re: 722.6 lootan ja turbiinin yhdistäminen
Nyt kun turbiini on käynyt irti niin vaihda laatikkoon se turbiinin akselin stefa. Rikkoontuu monesti kun turbiini irtoaa. Paikalleen laitto on just tuota pulaamista ja ropaamista ja sit jossain kohtaa se vaan muljahtaa tarpeeksi syvälle. Minä koittaisin laatikko pystyssä.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 271
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: 722.6 lootan ja turbiinin yhdistäminen
Omalla kohdalla nuo kyllä meni kivuttomasti kohdalleen, jos joku siinä vois haitata, niin mieleen tulee semmone et se pumppu pyörii mukana vaikkei vielä kohdallaan.
Eli kattoo sen pumpun korvat turbiiniin nähden suunnilleen kohdilleen ja pienillä liikkeillä ettii boorit kohdilleen.
Eli kattoo sen pumpun korvat turbiiniin nähden suunnilleen kohdilleen ja pienillä liikkeillä ettii boorit kohdilleen.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: 722.6 lootan ja turbiinin yhdistäminen
No vihdoin selvisi syy tuohonkin, miksei turbiini yhdistynyt lootaan. Paksumman akselin boori oli juuri sen verran krympaantunut, että piti hieman viilalla avata booreja ja sen jälkeen turbiini loksahti paikoilleen. Tiedoksi ja ei muuta kuin vaihdelootaa kiinni moottoriin 
