Auto on 2010 C200 cgi, 1,8 litrainen. Pitäisi olla 184 heppaa. Siihen vaihdettiin pakoputken yläpuolella oleva jäähdytysjärjestelmän putki. Vaihdon jälkeen jonkin ajan kuluttua huomasin, että tehoista on hävinnyt se viimeinen potku. Analysaattori antaa ahtopaineen puuteherjaa rivakammista kaasun painalluksista. Rauhallisemmassa ajossa ei puutetta huomaa muuten kuin vakionopeussäätimellä ajaessa mäkisemmässä maastossa ja muutenkin mäessä kaipaa enemmän kaasua ja vaihtaa hätkimmin pienemmälle.
Selasin kymmeniä youtubevideoita, eikä yhdessäkään näkynyt tuota keltaisella ympyröityä. Kuka tietää mikä tuo on ja pitäisikö tuohon punaisella ympyröityyn tulla joku letku jostain? Voisiko tuon letkun puuttuminen olla syynä tehopuutteeseen?
Kiitos!
Erkki
Mikä tämä on
Mikä tämä on
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mikä tämä on
Olisko alipaine kello, kaippa siitä letku puuttuu, eikö näy missään kun kattelee.
Re: Mikä tämä on
Ei näy irtonaisia letkuja. Kellosta lähtee metalliputki (halkaisija n. 2 cm) jonnekin pakosarjan alle ja tuon tumman mötikän takana on myös avoin putken pää. Pytyisikö tuosta mötikän kyljessä olevasta koodauksesta (kuva) päättelemään jotakin?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mikä tämä on
Taitaa olla ilmapuhalluksen vaihtoventtiili. Syöttää ilmaa pakoputkeen/sarjaan puhaltimella tuon läpi. Ohjataan auki alipaineella, letku nyt irti siitä. Ahdinta ohjataan myös alipaineella, tuohon liittynee tehottomuus
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi