Ajattelin jakaa kokemuksen väyrysen ovenlukon korjauksesta. Tänään kesälomaprojektina irroittelin kuljettajan oven ovipahvin ja liimasin muovikiinnikkeiden kannakemuovit uusiksi kaksikomponenttiliimalla paikoilleen sekä tein pahvin alaosaan lasikuidusta vahvikkeen kun kosteus oli hapertanut pahvia. Ovipahvia takaisin laittaessa havaitsin että sisäkahvan vaijeri oli "pitkällään" eikä kahva toiminut. Löydös oli että ovilukon vipu johon vaijeri kiinnittyy toisesta päästä oli lukittunut oikeaan ääriasentoon eikä sitä helpolla saanut palautettua sijoilleen.
Korjaavana toimenpiteenä, ovilukon irroitus > Ensin ulkopuolelta lukkopesä irti (torx25 ruuvi ovitiivisteen alla) sen jälkeen neljä ovilukon ruuvia irti ja alipaine letku nykäisemällä irti. Tiputin lukkosysteemiä ovipeltien sisällä niin paljon alas että pääsin ruuvimeisselilla vääntämään ylöspäin kuvassa punaisella katkoviivalla näkyvää kielekettä (kuva liitteenä). Tämä vapautti sisäkahvan lukon vivun oikeaan asentoon. Ei ole niin paha juttu kun äkkiä vaikuttaa..
W210 Oven lukko sisäkahva ei toimi (ratkaisu)
W210 Oven lukko sisäkahva ei toimi (ratkaisu)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Kaiken kokeneena voin sanoa että vielä on jotain kokematta
Matti Nykänen-
In Carage:
MB W210 E320 1998
MB W210 E320 4-matic T. 1998
MB W212 E350 Bluetech 4-matic T. 2012
Matti Nykänen-
In Carage:
MB W210 E320 1998
MB W210 E320 4-matic T. 1998
MB W212 E350 Bluetech 4-matic T. 2012