Pahoittelut jos tuplapostaus, äskeisen postauksen lähetyksessä puhelin pätkäisi
Noniin, nyt tarvittais Väyrysen kanssa jeesiä jälleen uuden ongelman kanssa...
Elikkä otsikon mukainen auto on nyt vetänyt reilun viikon ajan itseään limp modeen jolloin kiertää vain 3000rpm ja tehot hukassa. Loota kuitenkin pelaa normaalisti. Ei lyö EPC tekstiä näyttöön. Aamun ekan startin jälkeen pääsee muutaman kilometrin kunnes menee vikatilaan, uudelleen startatessa katoaa, mutta saattaa välillä jo ekan sadan metrin päästä olla takaisin, joskus taasen kestä hiukan pidempään. Egr on joskus aikoinaan ohjelmalla poistettu ja samalla vaihdettu 64x-sarjalaisesti korkeapainepumppu. Ennen toiminut kuitenkin normaalisti.
Kokeiltu/tarkistettu:
Maffi ja sen piuhat
Ahtopaineanturi
Imusarjan läppien servo
Alipainevuodot
Tänään ilmeni myös toinen hieman kriittisempi vika:
Yhtäkkiä startatessa kone alkoi pitämään kamalaa nakutusta/kalkatusta joka riipaisi sydäntä kabiinissa asti. Pahenee kierrosten noustessa, niin pahasti etten kotiin raaskinut autoa edes ajaa. Tien sivussa kuuntelin sen verran, että tulee ehkä suuttimien alueelta, tai koneen yläosaa epäilen ainaskin. Koneessa on öljyä, ja ölpät noin 3tkm ajetut. Toiminut koko päivän muuten ilman tuota ääntä (limp modea toki vedellyt), mutta nakutus ilmeni kun auto oli noin 30 sekuntia sammuksissa ennen käynnistämistä. Voisiko suuttimet aiheuttaa tuollaisen äänen tai voisiko niistä johtuva vika edes ilmetä tuolleen yhtäkkiä? Mikä muu tuon voisi aiheuttaa? Autokaan ei tuossa monitoiminäytöllä mistään valittanut.
W210 320cdi 2001 vikatila ja "nakutus"
Re: W210 320cdi 2001 vikatila ja "nakutus"
Suutin voi helposti pitää todella pahaa kolinaa jos se jää vuotamaan auki.
Älä missään nimessä aja sen kanssa tai menee mäntä kappaleiksi / sulaa.
Muihin ongelmiin auttaa vikakoodien luki starilla.
Älä missään nimessä aja sen kanssa tai menee mäntä kappaleiksi / sulaa.
Muihin ongelmiin auttaa vikakoodien luki starilla.
-
- Mersumies
- Viestit: 3159
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W210 320cdi 2001 vikatila ja "nakutus"
Sen limpmoden tarkoitus on suojella moottoria, koska siellä on jokin vika. Tarkoituksenmukaista ei ole yrittää päästä ongelmasta eroon uudelleenkäynnistelemällä moottoria ja toivoa, että ongelma häviää. Tästä seuraa useimmiten vain enemmän ja isompaa remonttia.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti 09.08.2022 19:44
Re: W210 320cdi 2001 vikatila ja "nakutus"
räjäytin omasta öljyt pihalle ja männän kappaleiks,kun vaihdoin suuttimen,jonka piti olla 320 cdi...olikin 220....ruiski männän reunoille,reikä mäntään ja yläosa irti......