Jussin SLK 200 R170 *Katsastettu*
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Jussin SLK 200 R170 *Katsastettu*
Tuli sitten eilen haettua tuollainen SLK pitkän harkinnan jälkeen. Auto on ihan perusvarusteinen, mitä nyt kylmäkone ja nahat on. Mutta 200 ilman Koota ja manuaaliloota kestääkin sitten maailman tappiin. Lisäksi tarkoituskaan ei ollut hakea erikoisvarusteltua C124sen kaveriksi, vaan perinteistä ajamisen tuntua. Ja kun avoautoa ei vielä olekaan ollut, niin cruisaillaan sitten jatkossa Roadsterilla. Tällä kertaa jätin rekkarin kuviin, koska turhamaisuuttani tykkään tuosta tunnuksesta.
Fixauksen tuo tarvii, mutta tekniikka toimii kympisti ja kori ei ole mätä, niin puleeraus sun muu on helppoa puuhastelua.
Ensimmäinen kysymys kokemusasiantuntijoille tulee sitten penkkien taakse tulevista "tuulen nappaajista": onko sellaisesta isoa etua? Ja mites kun on se alkuperäinen verkko, järeämpi tarvikemallin verkko, ja pleksiä kahtakin leveyttä?
Fixauksen tuo tarvii, mutta tekniikka toimii kympisti ja kori ei ole mätä, niin puleeraus sun muu on helppoa puuhastelua.
Ensimmäinen kysymys kokemusasiantuntijoille tulee sitten penkkien taakse tulevista "tuulen nappaajista": onko sellaisesta isoa etua? Ja mites kun on se alkuperäinen verkko, järeämpi tarvikemallin verkko, ja pleksiä kahtakin leveyttä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki, To 08.05.2025 19:27. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uusi hankinta*
Mulla on pleksi ja parempi se sen kanssa kuin ilman pleksiä. Muusta ei ole kokemusta.
W205 2020 C200d
S205 2015 C220cdi
Ex:W219 2008
Ex:W204 2008
Ex:R170 1998
ex:W205 2020
ex:W169 2005
ex:W209 2003
ex:W246 2013
S205 2015 C220cdi
Ex:W219 2008
Ex:W204 2008
Ex:R170 1998
ex:W205 2020
ex:W169 2005
ex:W209 2003
ex:W246 2013
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uusi hankinta*
Onnittelut hankinnasta. Millainen historia autolla on?
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uusi hankinta*
Tullut Suomeen Saksasta 10 vuotta sitten, ajettu täällä 37 tkm eli tuossa ajassa vähän, ja onneksi vain kesällä. Renkaat alla vintagea, ja näkyy, että olleet koko ajan. Nukkavieru, mutta se on tosiaan vain fixausta. Saksassa viimeisimmät kilvet Ost-Holstein, Frankfurtin alueelle myyty uutena.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uusi hankinta*
Tässä on nyt kolme iltaa siivottu ja puunattu autoa, ja tulos on niin hyvä, kuin saa. Myllytys olisi tarpeen, mutta se on ensi vuoden juttu, nyt ei ehtinyt niin syvälliseen. Mutta auto on jo paljon paremman näköinen, vanteet pitää vielä kunnostaa, ja vaihtaa koristeita, kunhan saapuvat Oiroopasta.
Iloinen yllätys oli se, että alkupräinen työkalusarja löytyy, samoin EA-laukku, rengaspaikkasarja sekä kolmio.
Ja huoltokirjan restauroinnissa (ne tarrasivut oli kaikki vinksin vonksin) selvisi hieman enemmän tuosta auton historiasta, vaikka km/päiväys-lukemallisia lappuja ei montaakaan enää ollut:
1999 00 000 km
2004 80.596 km = 16 tkm/v (Lütjenburg OHLA Automobile)
2008 163.586 km = 20 tkm/v (Lütjenburg Bosch Sevice)
2010 180.329 km = 8,5 tkm/v
2014 216.000 km = 9 tkm/v (Saksasta Suomeen)
2024 253.000 km = 3,6 tkm/v (Suomessa)
Kolme ekaa huoltoa on tehty Walldürnissä, noin 100 km Frankusta. Kaikki seuraavat Lütjenburgissa, eli tuolla Ost-Holsteinissa, josta auto tuli Suomeen. 2008 on huoltojen paikka vaihtunut, olisikohan samalla vaihtunut omistaja, kun kilsatkin ovat vähentyneet reilusti. Se merkitsisi kolmea omistajaa Saksassa.
Iloinen yllätys oli se, että alkupräinen työkalusarja löytyy, samoin EA-laukku, rengaspaikkasarja sekä kolmio.
Ja huoltokirjan restauroinnissa (ne tarrasivut oli kaikki vinksin vonksin) selvisi hieman enemmän tuosta auton historiasta, vaikka km/päiväys-lukemallisia lappuja ei montaakaan enää ollut:
1999 00 000 km
2004 80.596 km = 16 tkm/v (Lütjenburg OHLA Automobile)
2008 163.586 km = 20 tkm/v (Lütjenburg Bosch Sevice)
2010 180.329 km = 8,5 tkm/v
2014 216.000 km = 9 tkm/v (Saksasta Suomeen)
2024 253.000 km = 3,6 tkm/v (Suomessa)
Kolme ekaa huoltoa on tehty Walldürnissä, noin 100 km Frankusta. Kaikki seuraavat Lütjenburgissa, eli tuolla Ost-Holsteinissa, josta auto tuli Suomeen. 2008 on huoltojen paikka vaihtunut, olisikohan samalla vaihtunut omistaja, kun kilsatkin ovat vähentyneet reilusti. Se merkitsisi kolmea omistajaa Saksassa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uusi hankinta*
Ihan on siisti yksilö, kuvissa ainakin. Jotenkin hauska kun tämän ikäinen SLK omaa kaksi pyyhintä eikä konepellillä ole tähteä. Saman ikäinen CLK taas omaa yhden pyyhkimen ja tähti konepellillä löytyy myös (vakiona).
Olen ajanut 2.3 kompressor automaattia SLK:sta ja mieleen jäi lähinnä, että kuinka ahdas auto oli. Jos nyt vaikka omaan CLK:n vertaa. Jo apukuskin puolella oli jokin möykky yms jalkatilaa viemässä. Mutta muuten avoautoilu on erittäin kivaa, itse ainakin olen pitänyt kovin. Tuulisuojasta on iloa, se vähentää erityisesti niskaan kohdistuvaa vetoa. Kovakatto tässä mallissa on tietty kiva, niin ei tarvi niin tarkasti huolehtia kuin rättikatosta.
Olen ajanut 2.3 kompressor automaattia SLK:sta ja mieleen jäi lähinnä, että kuinka ahdas auto oli. Jos nyt vaikka omaan CLK:n vertaa. Jo apukuskin puolella oli jokin möykky yms jalkatilaa viemässä. Mutta muuten avoautoilu on erittäin kivaa, itse ainakin olen pitänyt kovin. Tuulisuojasta on iloa, se vähentää erityisesti niskaan kohdistuvaa vetoa. Kovakatto tässä mallissa on tietty kiva, niin ei tarvi niin tarkasti huolehtia kuin rättikatosta.
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uusi hankinta*
Siistin näköinen pelihän se, mutta yhden A1708800085 näyttäisi kaipaavan 

Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uusi hankinta*
Mitä nyt guuglella kurkkasin, niin kyllä A1708800085 näyttää kovin samalta kuin oma grill, paitsi vaakaripa keskellä?
Olen minäkin ajanut CLK'lla, ja moista myös harkitsin, mutta jotenkin se on vain tuoreempi versio C124'sesta, jollainen jo on tallissa
Lisäksi CLK-tarjonta, tai ainakin C208 näyttää olevan kovin mätää, tai sitten selvästi kalliimpaa kuin R170.
Ja eihän tuo SLK ole lainkaan ahdas 924'sen rinnalla, itse asiassa kovin saman henkinen muutenkin
Itse asiassa tuossa kun viikonloppuna ajettiin pikkuteitä niin SLK tuntui todella kivalta, osasyy saattaa kuulua alustasarjallekin.
Olen minäkin ajanut CLK'lla, ja moista myös harkitsin, mutta jotenkin se on vain tuoreempi versio C124'sesta, jollainen jo on tallissa

Lisäksi CLK-tarjonta, tai ainakin C208 näyttää olevan kovin mätää, tai sitten selvästi kalliimpaa kuin R170.
Ja eihän tuo SLK ole lainkaan ahdas 924'sen rinnalla, itse asiassa kovin saman henkinen muutenkin

Itse asiassa tuossa kun viikonloppuna ajettiin pikkuteitä niin SLK tuntui todella kivalta, osasyy saattaa kuulua alustasarjallekin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uusi hankinta*
Tässä on nyt tehty kaikenlaista...
Vanteet kunnostelin paremmiksi: Uudet keskiöt on jo matkalla, konepellin merkki tulikin jo uusi.
Sitten vasen kellastunut ja samentunut ajovalo, ei kannattanut alkaa kunnostamaan, vaan ostin hyvän käytetyn Saksasta: Ja homma jatkuu ensi viikolla. Ai niin, Saksasta tuli myös mallikohtaiset kangasmatot. Alkuperäinenkin matto on ehjä, mutta raaski sitä potkia rikki.
Vanteet kunnostelin paremmiksi: Uudet keskiöt on jo matkalla, konepellin merkki tulikin jo uusi.
Sitten vasen kellastunut ja samentunut ajovalo, ei kannattanut alkaa kunnostamaan, vaan ostin hyvän käytetyn Saksasta: Ja homma jatkuu ensi viikolla. Ai niin, Saksasta tuli myös mallikohtaiset kangasmatot. Alkuperäinenkin matto on ehjä, mutta raaski sitä potkia rikki.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uusi hankinta*
Tuli sitten tehtyä ensimmäinen pidempi ajelu viikonloppuna, ja kokeiltua eri nopeuksilla miten "puhaltaa". Hämmästyttävänkin vähän itse asiassa vielä sataseen saakka. Tosin tuollainen 70 km/h oli selkeästi mukavinta. Enkä kaipaa kompressoria, kyllä tuo kaksilitrainen vaparikin vääntää hyvin cruisailuun.
Reissulla tuli tehtyä pienoinen löytökin, eli eka pienoismalli, vaikkakin ihan väärän värinen. Mutta melkoinen sattuma oli, että paluumatkalla kun poikkesimme LIdukassa, oli parkissa juuri tuollainen keltainen! Tuossa vielä matot, ja noita kynnyslistojen tulppia saa sitten nippelit.fi kaupasta, puuttui puolisen tusinaa.
Reissulla tuli tehtyä pienoinen löytökin, eli eka pienoismalli, vaikkakin ihan väärän värinen. Mutta melkoinen sattuma oli, että paluumatkalla kun poikkesimme LIdukassa, oli parkissa juuri tuollainen keltainen! Tuossa vielä matot, ja noita kynnyslistojen tulppia saa sitten nippelit.fi kaupasta, puuttui puolisen tusinaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uusi hankinta*
Onnittelut hankinnasta. Itse hommasin vastaavan pari vuotta sitten. Noissahan on valtavasti hienoa tekniikkaa naurettavan halvalla. Minun autossa ac kompressori uusittu Saksassa ennen tuontia ja ilmeisesti jonkinlainen alustasarja kun on tuntuu niin hyvältä ajaa. Aina tulee hyvä fiilis kun SLK:lla pääsee katto alhaalla ajelemaan auringonpaisteessa. Kiitos vinkistä kynnyslistojen tulppiin.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uusi hankinta*
Lainaan hieman Jussin ketjua kertoakseni että tälläiseen sotkeuduin minäkin, vaikka piti lopettaa koko touhu:D Mutta kun sain halavalla:D.
minulla vaan 230 kompressor vähäisellä 154tkm ajomäärällä.
mutta on kyllä kivan tuntuinen auto ajella. malli muuten on vähän "mielipiteitä jakava"
minulla vaan 230 kompressor vähäisellä 154tkm ajomäärällä.
mutta on kyllä kivan tuntuinen auto ajella. malli muuten on vähän "mielipiteitä jakava"

"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uusi hankinta*
Juu, ei kannata välittää muista, mulla on aina ollut ihan vääriä autoja, jos kuuntelisi muita!
Tuossa tuli tehtyä keslälomareissua Suomessa pikkuteitä, ja montakin hämmästystä. Ensinnäkin se, että jos vaan pitää katon ylhäällä, niin takapaksiinhan mahtuu paljon tavaraa. Toiseksi kulutus, maantieajossa, kylmäkonettakin käyttäen, 7 litraa satasella. Ja 2/3 taajamassa + 1/3 maantiellä olin jo aiemmin mitannut 8,3 eli ihan kelpoja lukemia. Ja kolmanneksi, pannahisen mukava ajaa mutkateitä. Tuli oikein tylsä fiilis, kun tiet vaihtui hieman suorempiin tuossa reissulla.
Tuossa tuli tehtyä keslälomareissua Suomessa pikkuteitä, ja montakin hämmästystä. Ensinnäkin se, että jos vaan pitää katon ylhäällä, niin takapaksiinhan mahtuu paljon tavaraa. Toiseksi kulutus, maantieajossa, kylmäkonettakin käyttäen, 7 litraa satasella. Ja 2/3 taajamassa + 1/3 maantiellä olin jo aiemmin mitannut 8,3 eli ihan kelpoja lukemia. Ja kolmanneksi, pannahisen mukava ajaa mutkateitä. Tuli oikein tylsä fiilis, kun tiet vaihtui hieman suorempiin tuossa reissulla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Vettä jalkatilaan*
Nyt kun tuli rankkasateet, niin apukuskin puolella kastui matto. Olin jo tsekannut, että A-merkitty rööri oli auki, mutta tuo B-merkitty läppä oli jäänyt tyystin huomaamatta...
Otin siinä olevan läpällisen kumiosan pois, ja ihan ummessa multaa:
Eli vesi ei päässyt tuohon poistoputkelliseen kaukaloon, jos sitä tuli niin paljon, että pääsi myös keskiosaan. Ja sieltähän se pääsi vain lattilalle hyttiin.
Putsasin läpän, mutta en keksinyt miksi se siellä on, ja miten päin, saati miten saada paikoilleen purkamatta koko auton levyistä paneelia, joten jätin pois.
Otin siinä olevan läpällisen kumiosan pois, ja ihan ummessa multaa:
Eli vesi ei päässyt tuohon poistoputkelliseen kaukaloon, jos sitä tuli niin paljon, että pääsi myös keskiosaan. Ja sieltähän se pääsi vain lattilalle hyttiin.
Putsasin läpän, mutta en keksinyt miksi se siellä on, ja miten päin, saati miten saada paikoilleen purkamatta koko auton levyistä paneelia, joten jätin pois.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin SLK 200 R170 *Vettä jalkatilaan*
Mulla tuli kanssa apukuskin jalkatilaan vettä, mutta yläpuolelta. Purin tuulilasin alalistan pois, keskellä olevassa kaukalossa on poistoreikä joka oli aivan täynnä mujua ja niipä siellä loiskui ihan huolella. Putsaus ja kolmen päivän kuivatus repsikan jalkatilaan taisi pelastaa tilanteen. Ja erittäin paljon samaa mieltä, mukava auto ajella eikä ole hinnan kiroissa, osasaatavuuskin ihan hyvä.
Timo
Timo
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 629
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Jussin SLK 200 R170 *Vettä jalkatilaan*
missä nuo tyhjennysreijät sijaitsee?
edessä ja takatana.
edessä ja takatana.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Vettä jalkatilaan*
Edessä: tuulilasin edessä oleva muovi, sen alla kummallakin reunalla, ulostulo lokasuojan sisällä, ja yksi keskellä, ulostulo laatikon päälle.
Takana: takaluukun kannen kun avaa, niin etukulmissa, ulostulot on helppo löytää käsikopelollakin takapyörien takaa.
Takana: takaluukun kannen kun avaa, niin etukulmissa, ulostulot on helppo löytää käsikopelollakin takapyörien takaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 629
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Jussin SLK 200 R170 *Vettä jalkatilaan*
Kitos
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Kaunistelua*
Ja oli ihan pakko vetäistä tuo tulppakansi punaiseksi

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin SLK 200 R170 *Vettä jalkatilaan*
Raakku parka


wiimax.fi
Re: Jussin SLK 200 R170 *Kaunistelua*
Mikä ihme toi on!?
tsiisus
Edit, taitaa hieman silikoni haista tuossa makeover konehuone kuvassa?

Edit, taitaa hieman silikoni haista tuossa makeover konehuone kuvassa?

- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Kaunistelua*
Kuminen venttiili vedenpoistokanavassa, kun siinä on maannut tarpeeksi kauan koivunsiementä sun muuta.
Ei muuten ole silikoni, vaan Würthin muovin & kuminhoitoaine auton ulkopinnoille!
Nyt se rupeaa jo olemaan imeytynyt, mutta harmaantuneisiin pintoihin on syytä laittaa Porvoolaisittan.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Tuulisuoja*
Ja ei olisi ollut syytä harkita niin kauaa, toihan on oikeesti tehokas!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin SLK 200 R170 *Tuulisuoja*
Iso vaikutus tuolla on. Pystyy iltaviileilläkin ajelemaan vielä hyvin katto alhaalla.
Aikoinaan a124 avossa tuulisuoja oli hävinnyt matkan varrelle niin olihan siellä aivan eri humakka. En siihen sitten koskaan ehtinyt sitä hankkia.
Aikoinaan a124 avossa tuulisuoja oli hävinnyt matkan varrelle niin olihan siellä aivan eri humakka. En siihen sitten koskaan ehtinyt sitä hankkia.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Huoltoa*
Nonnih, huollosta siis. Tuoreesta moottoriöljynvaihdosta olikin todiste, samoin kylmästöinnin huollosta, ja raikkarin & ilmarin tsekkasin itse tuoreiksi.
Mutta kun manuaalilootan ja perän öljyistä ei ollut mitään tietoa, niin nyt nekin on uutta. Ja kyllähän tuoreen öljyn tuntee vaihdekepin herkkyydessä.
Samalla vaihtui vintage-takarenkaatkin uusiin, kun yhdistyi hyvin tuohon huoltoon ja kässärin kirimiseen. Eturenkaat tuli uusittua jo muutama viikko sitten.
Ainoa huomio tulevasta korjaustarpeesta on jordaanin kannatinlaakerin kumi, uusitaan se sitten keväällä, Nyt ajetaan enää viikon pari ennen talvilepoa.
Mutta kun manuaalilootan ja perän öljyistä ei ollut mitään tietoa, niin nyt nekin on uutta. Ja kyllähän tuoreen öljyn tuntee vaihdekepin herkkyydessä.
Samalla vaihtui vintage-takarenkaatkin uusiin, kun yhdistyi hyvin tuohon huoltoon ja kässärin kirimiseen. Eturenkaat tuli uusittua jo muutama viikko sitten.
Ainoa huomio tulevasta korjaustarpeesta on jordaanin kannatinlaakerin kumi, uusitaan se sitten keväällä, Nyt ajetaan enää viikon pari ennen talvilepoa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Puunaus*
SLK oli puleerattavana, ja nyt kiiltää metallihiukkasetkin maalissa
Lopuksi oli aika kiinnittää takaluukun kanteen mallimerkintä. Kiinanpoijjaat oli tehnyt muuten hyvän kopion, mutta merkkkien välit ei stemmaa aitoon. Ei tosin haittaa minua, kun paikka on oikea, ja vaaterissa:

Lopuksi oli aika kiinnittää takaluukun kanteen mallimerkintä. Kiinanpoijjaat oli tehnyt muuten hyvän kopion, mutta merkkkien välit ei stemmaa aitoon. Ei tosin haittaa minua, kun paikka on oikea, ja vaaterissa:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Pienoismalleja*
Ns Matchbox-kokoinen Siku meni kojelaudalle
Tämä helmi oli pakko ostaa, vaikka ei ihan halpa ollutkaan, 1:18 mittakaavassa:
Tämä helmi oli pakko ostaa, vaikka ei ihan halpa ollutkaan, 1:18 mittakaavassa:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Kesän summaus*
Kesä alkaa olla taputeltu, ja SLKoon mittariin on tullut kolmisen tuhatta lisäkilometriä reilun parin kuukauden aikana. Sillä on tehty kotimaan kesälomareissu, katto ylhäällä matkatavaroiden vuoksi, kylmästöinnin pitäessä huolta hytin mukavasta kylmätilasta. Ja cruisailtu katto alhaalla kaupungissa sekä pikkuteillä, syyskuun iltoinä lämmityslaitteen avustamana. Kivointa tällä on kuitenkin ajaa 80-nopeuden teitä, niitä mutkaisempia ja maisemallisempia, samoja kuin prätkällä.
Kokonaisuutena olen tyytyväinen. Ahtamaton M111 on osoittaunut mukavan vääntäväksi ja nöyräksi sekä taloudelliseksi, ja viisivaihteinen manuaali norjaliikkeiseksi käsitellä sekä auton tyyliin sopivaksi. Ja kun olin ajanut yli 10 vuotta 924'sella, niin SLK tuntui oikein sopivalta päivitykseltä sille. Muutenkin SLK'ssa esim mittaristo on mahtavan retro, disainia on mietitty paljon enemmän kuin niissä arkitylsissä peruskorimalleissa.
Autoon istuminen ja poistuminen ei ole haaste, Porschen jälkeen. Ja SLKoon penkit sopii hyvin pitkälle ukolle, niissä istuu pari tuntia ilman takamuksen puutumista. Kivointa tällä on kuitenkin ajaa
Varaosien suhteen ebay on ollut melkoinen aarreaitta, ja Saksasta on tullut sitä sun tätä kohtuuhintaista ja hyvää ns B-osaa. Liki kaikki auton viat ja puutteet on nyt saatu pois listalta. Jos vielä viikonloppuna saisi tuhkakupin vaihdettua ehjään, niin jää enää kardaanin tukikumi keväälle.
Onko kyse sitten ollut käyttöentisöinnistä tai kevytprojektista, jotain sinnne päin kait. Kulujen suhteen SLK ei ainakaan ole ollut pettymys, kokonaissumma auto plus osat ja työt ei päätä huimaa, vaikka usein tuntui Visa vinkuvan. Ja melestäni autossa saa myös olla hieman patinaa, eli hyvä käytetty osa on parempi vaihtoehto kuin uusi, ja sopii paremmin kokonaisuuteen.
Tästä on hyvä jatkaa keväällä: C124 on se, jolla mennään museoikäisten tapahtumiin, ja SLK on etenkin hellesäiden auto. Hieman haikeaa oli luopua Porschesta, mutta kun talliin ei kaikkea mahdu, ja kun ajot sillä oli muutenkin jo jääneet vähille C124sen parina. No senkin yhteinen taival tulee ensi kesänä olleeksi 10 vuotta, ja auton ikä sinä aikana jo hiipinyt pitkälle yli 30 vuoteen, niin tarvittiinhan sitä jo uusi Youngtimer kaveriksi.
Kiitokset myös Turun jaokselle runsaaasta toiminnasta, nyt ei tarvitse jättää väärän merkkistä länsisaksalaista enää talliin, kun molempien keulalla on tähti näyttämässä suuntaa.
Kokonaisuutena olen tyytyväinen. Ahtamaton M111 on osoittaunut mukavan vääntäväksi ja nöyräksi sekä taloudelliseksi, ja viisivaihteinen manuaali norjaliikkeiseksi käsitellä sekä auton tyyliin sopivaksi. Ja kun olin ajanut yli 10 vuotta 924'sella, niin SLK tuntui oikein sopivalta päivitykseltä sille. Muutenkin SLK'ssa esim mittaristo on mahtavan retro, disainia on mietitty paljon enemmän kuin niissä arkitylsissä peruskorimalleissa.
Autoon istuminen ja poistuminen ei ole haaste, Porschen jälkeen. Ja SLKoon penkit sopii hyvin pitkälle ukolle, niissä istuu pari tuntia ilman takamuksen puutumista. Kivointa tällä on kuitenkin ajaa
Varaosien suhteen ebay on ollut melkoinen aarreaitta, ja Saksasta on tullut sitä sun tätä kohtuuhintaista ja hyvää ns B-osaa. Liki kaikki auton viat ja puutteet on nyt saatu pois listalta. Jos vielä viikonloppuna saisi tuhkakupin vaihdettua ehjään, niin jää enää kardaanin tukikumi keväälle.
Onko kyse sitten ollut käyttöentisöinnistä tai kevytprojektista, jotain sinnne päin kait. Kulujen suhteen SLK ei ainakaan ole ollut pettymys, kokonaissumma auto plus osat ja työt ei päätä huimaa, vaikka usein tuntui Visa vinkuvan. Ja melestäni autossa saa myös olla hieman patinaa, eli hyvä käytetty osa on parempi vaihtoehto kuin uusi, ja sopii paremmin kokonaisuuteen.
Tästä on hyvä jatkaa keväällä: C124 on se, jolla mennään museoikäisten tapahtumiin, ja SLK on etenkin hellesäiden auto. Hieman haikeaa oli luopua Porschesta, mutta kun talliin ei kaikkea mahdu, ja kun ajot sillä oli muutenkin jo jääneet vähille C124sen parina. No senkin yhteinen taival tulee ensi kesänä olleeksi 10 vuotta, ja auton ikä sinä aikana jo hiipinyt pitkälle yli 30 vuoteen, niin tarvittiinhan sitä jo uusi Youngtimer kaveriksi.
Kiitokset myös Turun jaokselle runsaaasta toiminnasta, nyt ei tarvitse jättää väärän merkkistä länsisaksalaista enää talliin, kun molempien keulalla on tähti näyttämässä suuntaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1473
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uudet avainkuoret*
Tulipa tuossa tehtyä yksi pieni kaunistelu SLK’lle näin sydäntalvenakin, jolloin ainoat muut toimenpiteet on akun lataus ja kosteudensyöjän tarkkailu.
Ostaessani auton, oli mukana yksi uusi avain (kuulemma törkeän kallis Veholla) ja toinen auton alkuperäinen. Ei tarvitse edes arvailla 25 vuotta vanhan avaimen ulkonäköä, ja vielä kun sitä vertasi uuteen, oli selvää, että kärsimys jo näkyy selvästi. No, uusia kuoriahan saa, eikä kopiotuotteen hintakaan ole paha, joten päätin sitten uusia kuoret.
Ja juutuuppistahan löytyy sitten ohjevideoita, miten vaihto tehdään. Osa keskinkertaisia, osa ihan surkeita. Etenkin se, että videoilla kaikki menee kuin legendaarisessa Strömsössä. Vanhan taskunöhdällä kyllästetyn avaimen kuorien aukaisu vaati selvästi enemmän suostuttelua kuin piti, mutta kyllä ne antautui lopulta. Lisäksi sirun siirto oli hieman haastavaa, kun sitä ei saa rikkoa, ja istuu kolossaan hyvin. Muut sisuskalut olikin helppo vaihtaa kuorista toisiin. Mekaanisen avainpuikon jousen esiviritys sentään oli selkeästi näytetty.
Puhelimen kameralla oli helppo todeta, että IR toimii, kamera nimittäin näkee infrapunaisen punaisena, kun lukitusnappuloita painelee. Sirun toiminnan varmistaminen piti testata sitten käytännössä autossa.
Kuvissa vasemmalla se alkuperäinen vanha ja kärsinyt avain, keskellä uudet kuoret vanhoilla sisuskaluilla, ja oikealla alkuperäinen uusi avain. Tarvikekuoret eivät ole yhtä täydellisen priimat kuin OE, mutta voittaa kyllä vanhan. Se, että tähtilogo vivahtaa keltaiseen, on pienempi paha kuin nuhjuisuus.
Ostaessani auton, oli mukana yksi uusi avain (kuulemma törkeän kallis Veholla) ja toinen auton alkuperäinen. Ei tarvitse edes arvailla 25 vuotta vanhan avaimen ulkonäköä, ja vielä kun sitä vertasi uuteen, oli selvää, että kärsimys jo näkyy selvästi. No, uusia kuoriahan saa, eikä kopiotuotteen hintakaan ole paha, joten päätin sitten uusia kuoret.
Ja juutuuppistahan löytyy sitten ohjevideoita, miten vaihto tehdään. Osa keskinkertaisia, osa ihan surkeita. Etenkin se, että videoilla kaikki menee kuin legendaarisessa Strömsössä. Vanhan taskunöhdällä kyllästetyn avaimen kuorien aukaisu vaati selvästi enemmän suostuttelua kuin piti, mutta kyllä ne antautui lopulta. Lisäksi sirun siirto oli hieman haastavaa, kun sitä ei saa rikkoa, ja istuu kolossaan hyvin. Muut sisuskalut olikin helppo vaihtaa kuorista toisiin. Mekaanisen avainpuikon jousen esiviritys sentään oli selkeästi näytetty.
Puhelimen kameralla oli helppo todeta, että IR toimii, kamera nimittäin näkee infrapunaisen punaisena, kun lukitusnappuloita painelee. Sirun toiminnan varmistaminen piti testata sitten käytännössä autossa.
Kuvissa vasemmalla se alkuperäinen vanha ja kärsinyt avain, keskellä uudet kuoret vanhoilla sisuskaluilla, ja oikealla alkuperäinen uusi avain. Tarvikekuoret eivät ole yhtä täydellisen priimat kuin OE, mutta voittaa kyllä vanhan. Se, että tähtilogo vivahtaa keltaiseen, on pienempi paha kuin nuhjuisuus.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin SLK 200 R170 *Uudet avainkuoret*
Minun slk:n mukana tuli myös vain 1 jo elähtänyt avain. ensimmäiseksi kysyin uutta marmorilta. Kertoivat hinnaksi mukavat 600€ !!
en tilannut. seuraavaksi tiedustelemaan parilta paikalliselta tekijältä. Kummallakaan ei ollut tähän tarvittavaa KR55 tyypin koodauslaitetta. Kysyntää kuulemma senverran vähän ettei kannata hankkia.
Autonavaimet.fi helsingissä tekee avaimen hintaan 250€, mutta tarvitsevat autonkin paikalle.
sitten löytyi ML-huolto hämeenkyröstä. kertoi avaimen kopioinnin onnistuvan ehjästä avaimesta ilman autoakin hintaan 240€
Oli muutakin asiaa tampereen kulmille niin kysyin onnistuuko viikoloppureissun aikana. Onnistui ja tuli asioikseen pajalle tekemään avaimen viikonloppuna!
Palvelusta 10 pistettä ML-huollolle.

Autonavaimet.fi helsingissä tekee avaimen hintaan 250€, mutta tarvitsevat autonkin paikalle.
sitten löytyi ML-huolto hämeenkyröstä. kertoi avaimen kopioinnin onnistuvan ehjästä avaimesta ilman autoakin hintaan 240€
Oli muutakin asiaa tampereen kulmille niin kysyin onnistuuko viikoloppureissun aikana. Onnistui ja tuli asioikseen pajalle tekemään avaimen viikonloppuna!
Palvelusta 10 pistettä ML-huollolle.

"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE