Ostin 2018 mb c220 cdi vm.2014
Ostin 2018 mb c220 cdi vm.2014
Ostin tosiaan 2018 talvella w204 farkkumersun c220 cdi vm 2014. Sillä oli ajettu 140000km. Väri on punainen.
Outoja vikoja: heti alusta lähtien tuntui että puhelimen käyttö kädessä oli autolle ongelma. Varsinkin jos puhelimen jätti etupenkille tai apukuskin takana oleva laittoi puhelimen etupenkin selkämyksen pussiin. Seurauksena turbot menivät pois päältä. Asia ei aluksi moneen vuoteen toistunut usein varsinkaan kun puhelimia ei pitänyt em paikoissa. Asia korjaantui ihan näihin päiviin saakka sillä että pysäytti ja sammutti moottorin, otti virta-avaimen pois, odotti hetken ja käynnisti uudelleen....... Kerran aluksi sattui myös niin että räplätessäni hiljaa ajaessani puhelinta automaattivaihteiston vieressä niin vaihteet eivät enää vaihtaneet. Korjaantui uudelleen käynnistämällä. Tänä kesänä tilanne paheni. Turbot toimivat milloin huvittaa. Mietin sitäkin kun tuli puhelimiimme tuo 5g... Olen useamman kerran merkkikorjaamossa ottanut asian esille. Ei niillä ollut hajuakaan asiasta. Nyt on korjaamoon taas aika varattuna.
Merkkivalosta ja turbon poismenosta huolimatta auto käy ja kulkee ihan hyvin. Mitään poikkeavia ääniä ei kuulu. Polttoaineen kulutus on normaali. Mittarissa on melkein 300tkm.
Toinen juttu: autoni on punainen. Maalipinta alkoi kukkimaan noin 4v sitten. Käyttöauto korjasi kukkimiset jonkinlaisena takuuna parina vuonna. Varmaan omaa huolimattomuutta mutta tänä vuonna tuli autolle 10v täyteen. Kun sen jälkeen menin käyttöautolle esittelemään uusia maalipinnan kukkimisia (noin 8 paikassa), eivät suostuneet enää korjaamaan. Autossa on 30v puhkiruostumattomuustakuu, mutta ei taida auttaa.
Oli aika tyyris auto sentään. Pitääkö vain kärsiä nahoissaan paska säkä?
Outoja vikoja: heti alusta lähtien tuntui että puhelimen käyttö kädessä oli autolle ongelma. Varsinkin jos puhelimen jätti etupenkille tai apukuskin takana oleva laittoi puhelimen etupenkin selkämyksen pussiin. Seurauksena turbot menivät pois päältä. Asia ei aluksi moneen vuoteen toistunut usein varsinkaan kun puhelimia ei pitänyt em paikoissa. Asia korjaantui ihan näihin päiviin saakka sillä että pysäytti ja sammutti moottorin, otti virta-avaimen pois, odotti hetken ja käynnisti uudelleen....... Kerran aluksi sattui myös niin että räplätessäni hiljaa ajaessani puhelinta automaattivaihteiston vieressä niin vaihteet eivät enää vaihtaneet. Korjaantui uudelleen käynnistämällä. Tänä kesänä tilanne paheni. Turbot toimivat milloin huvittaa. Mietin sitäkin kun tuli puhelimiimme tuo 5g... Olen useamman kerran merkkikorjaamossa ottanut asian esille. Ei niillä ollut hajuakaan asiasta. Nyt on korjaamoon taas aika varattuna.
Merkkivalosta ja turbon poismenosta huolimatta auto käy ja kulkee ihan hyvin. Mitään poikkeavia ääniä ei kuulu. Polttoaineen kulutus on normaali. Mittarissa on melkein 300tkm.
Toinen juttu: autoni on punainen. Maalipinta alkoi kukkimaan noin 4v sitten. Käyttöauto korjasi kukkimiset jonkinlaisena takuuna parina vuonna. Varmaan omaa huolimattomuutta mutta tänä vuonna tuli autolle 10v täyteen. Kun sen jälkeen menin käyttöautolle esittelemään uusia maalipinnan kukkimisia (noin 8 paikassa), eivät suostuneet enää korjaamaan. Autossa on 30v puhkiruostumattomuustakuu, mutta ei taida auttaa.
Oli aika tyyris auto sentään. Pitääkö vain kärsiä nahoissaan paska säkä?
Re: Ostin 2018 mb c220 cdi vm.2014
Turbojen tippuminen pelistä kesken ajon johtuu vikatilasta ja vikatilasta jää muistiin vikakoodi, joka auttaa jäljille ongelman aiheuttajan suhteen. Erikoinen merkkikorjaamo sinänsä, että eivät ole edes vikamuistin tarkastusta ehdottaneet, vaikka asiakas on kuvaillut auton menevän vikatilaan. Toivottavasti seuraavalla korjaamoreissulla osaavat testeriä käyttää.
Kaikki huoltoni olen teettänyt merkkihuollossa.
Hyvin yleinen vikapaikka kuskinpuolen ahtopaineletku. Näkee ihan sen enempää purkamatta. Tuo ruostumistakuuhan on vaan sisältäpäin alkaneisiin ruosteisiin. Merkkiliikehän vaihtaa näihin taka-akselikelkkoja sen piikkiin.
Merkkikorjaamoja on hyvin erilaisia, jos tuollaista palvelua itse saisin niin käyttäisin jossain muualla.
Merkkikorjaamoja on hyvin erilaisia, jos tuollaista palvelua itse saisin niin käyttäisin jossain muualla.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Yksi autokauppias ja HTT ovat mulle kertoneet, että MBn ounainen luokkaa noin ’15 ja uudemmissa on herkkä väri hilseilemään ja kuplimaan. Ja oli joku toinenkin sävy.
Tosiian kaksi kertaa käyttöauton joku vahinkotarkastaja kuvasi lakan hilseilyt vuosina noin 2021 ja 2022 ja ne maalattiin käyttöauton toimesta ilman laskua minulle... Vahingossa päästin auton iän menemään yli 10 vuoden ja ehkä sen jälkeen sanoi että eivät korjaa niitä heidän piikkiin enää. Maalipinnan hilseily on ilman muuta tullut sisältäpäin. Niitä on nyt noin 8 kohtaa. Suurin on noin 7cm kertaa 7cm.
Pitäisikö se sitten merkkihuollossa omaan piikkiin korjata että puhkiruostumattomuustakuu (30v) olisi voimassa?
Pitäisikö se sitten merkkihuollossa omaan piikkiin korjata että puhkiruostumattomuustakuu (30v) olisi voimassa?
Ruostumattomuustakuu kattaa sieltä pellin toiselta puolelta läpi tulevan ruosteen jota ei tapahdu koskaan, toisinsanoen syy löydetään aina jostain ulkoisesta syystä, esimerkiksi että autolla on ajettu suolatuilla teillä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D