W222 7G vika vai ominaisuus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
uperguski
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 16.05.2018 15:04

W222 7G vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja uperguski »

Mitä sanoo asiantuntijat? Auto, etenkin kun tekniikka on kylmä, nytkähtää voimakkaasti kun vaihteen kytkee P asennosta R asentoon. Nykäys tapahtuu miltei yhtä voimakkaana kytkettäessä asennosta P asentoon D. Ja samaa tekee kytkettäessä R asennosta D asentoon ja toisinpäin. Lämpimällä tekniikalla sama ei tapahdu niin voimakkaasti. Ensimmäisessä vaiheessa vaihteiston hydraulikkayksikkö käytetty irti ja sinne vaihdettu jotain solenoideja. Toki myös uudet öljyt yms. Todettu myös että vaihtestossa ja sen öljyssä ei mitään sinne kuulumatonta. Ei muutosta. Seuraavaksi luettu vikakoodeja mitä ei ollut. Tehty ainakin vaihteiston ja märkäkytkimen adaptiot uudelleen. Nyt noiden jälkeen toimii paljon paremmin mutta edelleen tuo alussa mainitsemani vaihtotilanne tuntuu pyllydynossa. Ennen kaikea vaihdettaessa ensimmäisen kerran käynnistyksen jälkeen P > R. Tulisiko tuon vaihteenvaihtotapahtuman olla täysin huomaamaton? Eli onko pirssi nyt kunnossa ja ko tapahtuma ominaisuus? Auto S400 vm 15 aj 88 tkm. Täydellinen mb huoltokirja ja em. korjaustoimenpiteet tehty myös mb huollossa. Kiitos
W212 E200
X118 CLA180
W222 S400h
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 7G vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja mpower »

uperguski kirjoitti: Ke 28.08.2024 20:18 Mitä sanoo asiantuntijat? Auto, etenkin kun tekniikka on kylmä, nytkähtää voimakkaasti kun vaihteen kytkee P asennosta R asentoon. Nykäys tapahtuu miltei yhtä voimakkaana kytkettäessä asennosta P asentoon D. Ja samaa tekee kytkettäessä R asennosta D asentoon ja toisinpäin. Lämpimällä tekniikalla sama ei tapahdu niin voimakkaasti. Ensimmäisessä vaiheessa vaihteiston hydraulikkayksikkö käytetty irti ja sinne vaihdettu jotain solenoideja. Toki myös uudet öljyt yms. Todettu myös että vaihtestossa ja sen öljyssä ei mitään sinne kuulumatonta. Ei muutosta. Seuraavaksi luettu vikakoodeja mitä ei ollut. Tehty ainakin vaihteiston ja märkäkytkimen adaptiot uudelleen. Nyt noiden jälkeen toimii paljon paremmin mutta edelleen tuo alussa mainitsemani vaihtotilanne tuntuu pyllydynossa. Ennen kaikea vaihdettaessa ensimmäisen kerran käynnistyksen jälkeen P > R. Tulisiko tuon vaihteenvaihtotapahtuman olla täysin huomaamaton? Eli onko pirssi nyt kunnossa ja ko tapahtuma ominaisuus? Auto S400 vm 15 aj 88 tkm. Täydellinen mb huoltokirja ja em. korjaustoimenpiteet tehty myös mb huollossa. Kiitos
Mitenkään asiantuntija en katso olevani, mutta W222 S350 Diesel omistaneena, hmm,nytkähtää voimakkaasti, mitä se on!? :?:
Miten määrittelee voimakkaan nytkähtelyn!? :roll: Mulla kuitenkin 287tkm mittarissa, ja hyvin toimii! Mutta voimakkaat nytkähtelyt saattaa olla kuskista, mielialasta, kuun ja planeettojen asennosta myös riippuvaisia? :lol:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5851
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W222 7G vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

uperguski kirjoitti: Ke 28.08.2024 20:18 Tehty ainakin vaihteiston ja märkäkytkimen adaptiot uudelleen. Nyt noiden jälkeen toimii paljon paremmin mutta edelleen tuo alussa mainitsemani vaihtotilanne tuntuu pyllydynossa. Ennen kaikea vaihdettaessa ensimmäisen kerran käynnistyksen jälkeen P > R.
Asinatuntemuksesta tiedä mutta

Onhan nuo adaptiot(opetamiset) tehty kaikissa läpötiloissa ja ajamalla ?
Se että jotain on tehty merkki huollossa
ei valitetavasti vielä takaa sitä että olisi aina tehty oikein,
onko sama tuntemus jos se ensimäinen vaihto on P-D ja auto on jätetty parkiin etenpän ajosta
tai jos on jätety peruuttaen parkiin ja siitä sitten jatkaa peruuttamista ?
tekeekö samalla tavalla on sitten lämmin tai kylmä, pitkä aika ajosta
tai heti uudelleen lähtiessä ?


mutta kuten mpower jo mainitis niin mikä nykäisy eli ei pitäis tehdä mitään himeitä ja toinen juttu että kaikki vaihtamiset pitäis olla sanm tuntuisia
toiki sillä erolla mihin voimat riittä eli jos lähtee esim kaasu pohjassa 0kmh tilantesta
ja pitää sen sinee asti vaihtaa 7 päälle niin vaihto erivaihteiden välillä tuntuu erilaiselta,
Mökkillä
'
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 7G vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja mpower »

Mua alkoi hirmuisesti vaivaamaan vaihdelaatikon nykimiset! 8)
Kyllä minäkin aika hassu olen, varmaan kirjoituksiani lukiessa olette samaa mieltä!? :lol: Kännissä sitten menin pihalla olevaa W222 kokeilemaan!

Löin koneen tulille ulkolämpötilan ollessa +12 astetta. Kokeilin sitten parkkia,pakkia parkkia, deetä,pakkia, deetä. Eestaas, juu! On selvä pikkanen nykäisy kyllä, ja sitä pidän normaalina! :D

En mää noista kyllä sen enempää tiedä! Mun miälestä semmonen pikku nykäisy jota normaalina pidän! :roll:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Vastaa Viestiin