OM 602(.912) vauhtipyörän pulttien kiristysmomentti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

OM 602(.912) vauhtipyörän pulttien kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja illinois »

Onko jollain faktaa oikeasta kiristysmomentista / ohjeistuksesta OM 602:n vauhtipyörän pulteille .
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
sawyer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.10.2018 15:00

Re: OM 602(.912) vauhtipyörän pulttien kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja sawyer »

W201 alfamerin kirjassa puhutaan yleisesti saman korimallin diesel-moottoreista. Käytin tätä samaa momenttia OM601.912 moottorin suhteen.
Tärkeintä oli kirjan mukaan tarkistaa myös pultin kunto eli ei ole venynyt liikaa eli avainkannan jälkeen max pituus 22,5mm ja avainkannan jälkeinen ohut kohta vähintään 8mm.
Kiristysmomentiksi kirja antaa:
Yksimassainen vauhtipyörä:
vaihe 1: 30nm
vaihe 2: 90-100 astetta.
kaksimassainen vauhtipyörä:
vaihe 1: 40nm
vaihe 2: 90-100 astetta.

Kannattaa putsata hyvin ne kierteet. Jos en väärin muista niin taisi olla M10 x 1,0 kierre.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: OM 602(.912) vauhtipyörän pulttien kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja illinois »

Kiitän.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Vastaa Viestiin