OM 602(.912) vauhtipyörän pulttien kiristysmomentti
OM 602(.912) vauhtipyörän pulttien kiristysmomentti
Onko jollain faktaa oikeasta kiristysmomentista / ohjeistuksesta OM 602:n vauhtipyörän pulteille .
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: OM 602(.912) vauhtipyörän pulttien kiristysmomentti
W201 alfamerin kirjassa puhutaan yleisesti saman korimallin diesel-moottoreista. Käytin tätä samaa momenttia OM601.912 moottorin suhteen.
Tärkeintä oli kirjan mukaan tarkistaa myös pultin kunto eli ei ole venynyt liikaa eli avainkannan jälkeen max pituus 22,5mm ja avainkannan jälkeinen ohut kohta vähintään 8mm.
Kiristysmomentiksi kirja antaa:
Yksimassainen vauhtipyörä:
vaihe 1: 30nm
vaihe 2: 90-100 astetta.
kaksimassainen vauhtipyörä:
vaihe 1: 40nm
vaihe 2: 90-100 astetta.
Kannattaa putsata hyvin ne kierteet. Jos en väärin muista niin taisi olla M10 x 1,0 kierre.
Tärkeintä oli kirjan mukaan tarkistaa myös pultin kunto eli ei ole venynyt liikaa eli avainkannan jälkeen max pituus 22,5mm ja avainkannan jälkeinen ohut kohta vähintään 8mm.
Kiristysmomentiksi kirja antaa:
Yksimassainen vauhtipyörä:
vaihe 1: 30nm
vaihe 2: 90-100 astetta.
kaksimassainen vauhtipyörä:
vaihe 1: 40nm
vaihe 2: 90-100 astetta.
Kannattaa putsata hyvin ne kierteet. Jos en väärin muista niin taisi olla M10 x 1,0 kierre.
Re: OM 602(.912) vauhtipyörän pulttien kiristysmomentti
Kiitän.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.