Eräs aamu vm.2009 GLK:ni ei käynnistynyt. Tuttua surausta kojetaulun takaa ei kuulunut. Tyyppivika - selvisi nettikirjoittelusta.
Netistä tietoa löytyi ja vika paikallistui rattilukkoon. Purin ratin ympäristön youtuben ohjeiden mukaan ja sain rattilukon irroitettua.
Vein rattilukon, avaimen ja virtalukon Elehuoltoon Tampereella, jossa sain erinomaista palvelua, hinta 290€. Vaihtoivat rattilukkoon pienen sähkömoottorin ja tarkistivat laitteiden toimivuuden.
Osat sain kasattua autoon ja moottorin käyntiin, mutta auton sähköt olivat sekaisin johtuen akun irroittamisesta. Akku piti irroittaa ennen ratin irtiottoa. Sain suurimman osan vioista kuitattua (icarsoft cr max), mutta jokin jäi kuluttamaan akkua, vaikka avain oli pois virtalukosta.
Vein auton Ylöjärvelle Autodiagnoosi-firmaan, jossa sain oikein hyvää palvelua.(190€) Kuittasivat lisää vikoja pois ja auto on nyt toiminut moitteeta pari viikkoa.
Samalla tuli tutustuttua diagnoosilaitteisiin. Bilteman MB lukijalla voi vain kuitata jotain vikoja - käytännössä MB:n omistajalle turha ja jo avattua pakkausta ei voi palauttaa. Icarsoftilla pääsi jo syvemmälle, mutta ei riittänyt minun tapauksessani. En suunnittele ostavani Launchia tai muuta vaan käytän autoni tulevaosuudessa Autodiagnoosilla saamani hyvä kokemuksen takia.
X204 (GLK 320 CDI) ei käynnisty. Tampere
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: La 12.10.2024 16:22
Re: X204 (GLK 320 CDI) ei käynnisty. Tampere
Foorumilta olisi löytynyt hyvät ohjeet rattilukon korjaamiseen halvemmalla.
Olisi ollut mukava tietää minkä "kuittaamattoman vian" löysivät, sellaisen jonka kuittaamisen jälkeen akun purkautuminen loppui. Eihän vikojen kuittaaminen kuitenkaan mitään vikojen korjaamista ole eikä akun irrottamisen jälkeen kuuluisi tarvita mitään testeriä ellei sitten halua poistaa testerille näkyviä tallennettuja koodeja.
Hyvä kuitenkin että sait hyvää palvelua jonka jättämät ongelmat saatiin hyvällä palvelulla kuitattua eikä rahaakaan kulunut sen vertaa että mersukuskin kukkarossa tuntuisi.
Olisi ollut mukava tietää minkä "kuittaamattoman vian" löysivät, sellaisen jonka kuittaamisen jälkeen akun purkautuminen loppui. Eihän vikojen kuittaaminen kuitenkaan mitään vikojen korjaamista ole eikä akun irrottamisen jälkeen kuuluisi tarvita mitään testeriä ellei sitten halua poistaa testerille näkyviä tallennettuja koodeja.
Hyvä kuitenkin että sait hyvää palvelua jonka jättämät ongelmat saatiin hyvällä palvelulla kuitattua eikä rahaakaan kulunut sen vertaa että mersukuskin kukkarossa tuntuisi.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: La 12.10.2024 16:22
Re: X204 (GLK 320 CDI) ei käynnisty. Tampere
En pysty/osaa/ei ole aikaa forumin hyviä ohjeita noudattaen niin perusteellisesti korjaamaan rattilukkoa.
U116000 A bus keepwake unit was detected current. Tämän nollauksen jälkeen akku ei tyhjentynyt.
Rahaa kului huomattavasti vähemmän kuin Veholla olisi ja aikaa säästyi myös!
-r-
U116000 A bus keepwake unit was detected current. Tämän nollauksen jälkeen akku ei tyhjentynyt.
Rahaa kului huomattavasti vähemmän kuin Veholla olisi ja aikaa säästyi myös!
-r-
Re: X204 (GLK 320 CDI) ei käynnisty. Tampere
Ei ollut tarkoitus "moittia" auton korjaustapaa, auton omistaja tekee ja teettää autollaan ihan mitä haluaa. Vähän ihmettelin että teit melko suuren työn itse kun purit osat käsille ja kiikutit korjattavaksi, ei paljoa aikaa eikä osaamistakaan olisi tuon päälle tarvittu. Kuluja tuossakin säästyi mukavasti.
Pitäisi katsoa miltä ohjainlaitteelta tulee tuo U116000 vikakoodi mutta jos joku väylän laite pitää väylää tarpeettomasti hereillä niin ei sen vian aiheuttaja poistu jos kuittaa vikakoodin väylän tilaa valvovalta ohjainlaitteelta. Tätä lähinnä koko ajan kritisoin, vikakoodien kuittaaminen ei korjaa itse vikaa. Ehkä/toivottavasti tekivät muutakin ja vika oikeasti korjattu eikä vaan tuurilla hävinnyt toistaiseksi.
Pitäisi katsoa miltä ohjainlaitteelta tulee tuo U116000 vikakoodi mutta jos joku väylän laite pitää väylää tarpeettomasti hereillä niin ei sen vian aiheuttaja poistu jos kuittaa vikakoodin väylän tilaa valvovalta ohjainlaitteelta. Tätä lähinnä koko ajan kritisoin, vikakoodien kuittaaminen ei korjaa itse vikaa. Ehkä/toivottavasti tekivät muutakin ja vika oikeasti korjattu eikä vaan tuurilla hävinnyt toistaiseksi.
Re: X204 (GLK 320 CDI) ei käynnisty. Tampere
Tätä itsekin ihmettelin. Jokaisesta allekirjoitukseni Mersuista mulla on ollut syystä tai toisest akku irti ja koskaan ei ole mitään hämminkiä ollut. Viimisin Mersu muisti jopa kaikki lasien ja luukkujen rajat. Mitään ei tarvinnut opettaa tai koodailla ja akku oli pari viikkoa irti.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: X204 (GLK 320 CDI) ei käynnisty. Tampere
Tuo nhtsa onkin hyvä lähde jos ei ole omaa tunnaria TIPS:iin. Juuri törmäsin toiseen MYNELSO käyttäjän printtaamaan paperiin. Onkohan tuo joku viranomaistiedotukseen luotu tili vai miten lienee sivustolle päätynyt.
"Remendy" ei ollutkaan vikakoodin pois kuittaaminen.
