Auto on W202, C220 Elegance vm. 93 sähkökattoluukulla. Hieman on pintaruoste päässyt iskemään yhteen kohtaan katon etureunaa kattoluukun tiivisteen alla. Pitäis saada tiiviste irti että pääsis kunnolla käsiksi peltiin. Samalla vois tuon tiivisteenkin uusia.
Paikka on vaan niin turkasen ahdas että näyttäis siltä että tiivisteen kiinnikkeen irtiruuvaamiseksi jotain muutakin pitäis purkaa. Onko kellään kokemusta tuosta tiivisteen vaihdosta ja että mitä täytyypi purkaa ja missä järjestyksessä? Lienee sen verran kimurantti mekanismi tuo kattoluukku, ettei ihan ‘oho’-menetelmällä viittis alkaa ruuvailemaan.
Haulla en löytänyt tästä tiivisteen vaihdosta tarinointia eikä Alfamerin suomenkielisessä huolto-oppaassa ole kattoluukuista mitään.
ps. Tuossa taannoin muuten ihmettelin mystistä öljyvuotoa samaisen Mersun koneesta ja sainkin hyvä neuvoja täältä: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20925
Lupasin kertoa kun homma selviää. No vuotokohta ei ole selvinnyt vieläkään. Paikallinen saksalainen korjaamon mestari sitä vilkaisi nosturilla eikä osannut sanoa muuta kuin että öljypohjan tiiviste se ei ole. Epäili kampiakselin tiivistettä ja kehotti viemään Mersun liikkeeseen. Kun sattui itellä olemaan pyhäpuku päällä eikä tuo Saksan taitokaan ole hääppöinen niin en osannut siinä hommaa se paremmin itsekään ruveta selvittämään. (Syynin hinta oli muuten kokonaista 3 euroa, joten jos ei tuossa viisastunut niin eipä köyhtynytkään.) Täytyy odottaa kotisuomeen paluuta täältä Saksanmaalta ja tutkia asia itse ajan kanssa. Tuskin tuo öljy arabiasta ihan lähikuukausina kuitenkaan loppuu.
Kattoluukun tiivisteen vaihto
Kattoluukun tiivisteen vaihto
C220, bensa, vm.93