320 CDI v6 p0244 ja EGR

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Setämiesoriginal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 16.11.2024 22:23

320 CDI v6 p0244 ja EGR

Viesti Kirjoittaja Setämiesoriginal »

Moi, eli autoon tuli ajoittainen vika ja herjasi aina p0244 turbon servon vikaa, sen vaihdoin ja nyt heti alkoi herjaamaan sen sijaan p0401 ja p0404 eli egr:rää. Korjaamolla sanottiin että joissain tapauksissa on pitänyt ohjelmoida egr pois kun uusi servo voi olla hieman erilainen kuin alkuperäinen ja aiheuttaa nämä ongelmat. Onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa ollut? Auto alkoi nykimään servon vaihdon jälkeen paitsi kovalla kiihdytyksellä toimii
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6487
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 320 CDI v6 p0244 ja EGR

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No ei se nyt noin mene. Turbon säädin voi kyllä olla väärin säädetty ja ajaa 'päätyyn' mikä aiheuttaa ongelmia, tai sitten siellä on vuoto jossain mikä aiheuttaa sen attä ahdot eivät pysy hallinnassa. Myös MAF- tai paineanturiviat voivat antaa virheellisen vikakoodin kun ecu yrittää laskeskella miten sen ilman siellä pitäisi virtailla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4568
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 320 CDI v6 p0244 ja EGR

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Uusi servo pitäisi perus asettaa turboon, käytetyn yleensä voi heittää paikalleen samanlaiseen ahtimeen.
Ahdin turbopajalle missä on säätöpenkki servoille.
Korjaamon heppu suoltaa aivan silkkaa paskaa väittäessään että pitää päästömanipuloida jottai toimisi.
Suosittelen kääntymään paremman korjaamon puoleen.
Setämiesoriginal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 16.11.2024 22:23

Re: 320 CDI v6 p0244 ja EGR

Viesti Kirjoittaja Setämiesoriginal »

Elikkös, tehtii sillee että otettii se uusi servo pois ja tinattii pari ohutta johdinlankaa vanhasta säätimestä paremmin kiinni, vanha säädin koneesee ja kas kummaa ei tullu enää turbon sakkaamista taikka egr vikoja!! Auto toimi ilman nykimistä ja vikatilaan menoa hyvin. Pakko se on uskoa että se uusi servo olisi kaivannut varmaan jotai hienosäätöä että olisi istunut turboon.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4568
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 320 CDI v6 p0244 ja EGR

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jep, ei ne tarvike säätimet suoraan toimi ilman penkissä käyttöä.
Sille tarvitsee opettaa ylä ja alaraja ja säätää virtaus oikeaksi turbon speksien mukaan.
Setämiesoriginal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 16.11.2024 22:23

Re: 320 CDI v6 p0244 ja EGR

Viesti Kirjoittaja Setämiesoriginal »

No voihan vattu, auto toimi muutaman päivän hyvin ja nyt kiihdyttäessä tekee muutaman nykäyksen ja menee vikatilaan ja antaa vikakoodia P0473 pakokaasujen paine anturin korkea jännite vikaa. Olisiko tämä kytköksissä aikasempaa vai joku uusi vika jo tilalla? Varmaa johonki staarin kiinni vietävä mut jos olis jotai mitä vois itse koittaa niin vinkkejä otetaan vastaa😎
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5802
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 320 CDI v6 p0244 ja EGR

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Setämiesoriginal kirjoitti: To 21.11.2024 22:00 No voihan vattu, auto toimi muutaman päivän hyvin ja nyt kiihdyttäessä tekee muutaman nykäyksen ja menee vikatilaan ja antaa vikakoodia P0473 pakokaasujen paine anturin korkea jännite vikaa. Olisiko tämä kytköksissä aikasempaa vai joku uusi vika jo tilalla? Varmaa johonki staarin kiinni vietävä mut jos olis jotai mitä vois itse koittaa niin vinkkejä otetaan vastaa😎
Tarkista johdot ja sen pakopainen anturin kanva,
siinä ne ja jos nissä ei mitä selvää niin testeriin
Mökkillä
'
Setämiesoriginal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 16.11.2024 22:23

Re: 320 CDI v6 p0244 ja EGR

Viesti Kirjoittaja Setämiesoriginal »

Selvä👌 toiminu taas 2 päivää hyvin että varmaan johtovika
Setämiesoriginal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 16.11.2024 22:23

Re: 320 CDI v6 p0244 ja EGR

Viesti Kirjoittaja Setämiesoriginal »

Päivitystä, se toimiminen loppui siihen 2 päivää, oli todella ärsyttävä ajaa kun alkoi nykimää helkutisti pienelläkin vedätyksellä, oli oikein helpotus aina kun meni vikatilaa😄 sen jälkee otin anturin irti ja putsasin sen sekä reiän siitä mihin menee kiinni, pistokkeen pinnit oli aika vihreät, joten vähä liittimen hinkkausta ja kamat kasaa.. siihen loppui ne oireet ja nyt 3 päivää ja 157km ajoa ilman mitää oireita, sen huomasin että lähtee paremmin käyntii, ei enää sahuuta kuin ennen. Tämä tosin voi olla vain mielikuva eikä fakta😆
Vastaa Viestiin