Moro!
w211 200cdi 04 vuotinen.
Aikaisemmin oli vikana vikatilaan meno eli ei ahda eikä anna kiertää perus kauraa, tämän ongelman syyksi saatiin EGR.
EGR:n vaihdon jälkeen toiminut normaalisti poislukien päivän ensimmäisellä ajokerralla ilmentyvä vikatila joka lähtee pois, kun auton käynnistää uudelleen (joka ei auttanut ennen EGR:n vaihtoa).
Ajateltiin, että imusarja voisi olla niin täynnä karstaa, joka aiheuttaa ongelman, koska imusarjan viimeisestä puhdistuksesta/vaihdosta ei ole mitään tietoa.
Joten kyselisin millainen homma on puhdistaa ja irroittaa imusarja, että tekeekö ite vai viekö suoraan jollekkin osaavalle.
Oma osaaminen on luokkaa harjoittelija.
Muita mielipiteitä auton viasta otetaan myös mielellään vastaan.
Imusarjan irroitus ja puhdistus?
Re: Imusarjan irroitus ja puhdistus?
Mitähän vikakoodi kertoo?
Imusarja voi olla myös halki, se on muovi kuitenkin.
Samoin pieni ahtovuoto saattaa aiheuttaa vikatilan.
Mitä vikakoodia tulee, ja lukea kannattaa starilla ei millään marketti lelulla.
Imusarja voi olla myös halki, se on muovi kuitenkin.
Samoin pieni ahtovuoto saattaa aiheuttaa vikatilan.
Mitä vikakoodia tulee, ja lukea kannattaa starilla ei millään marketti lelulla.
Re: Imusarjan irroitus ja puhdistus?
Alunperin taisi vikakoodia olla EGR:N toiminnasta tai jotain sinne päin viittaavaa, en ole itse kuitenkaan ollut paikalla kun vikakoodeja on luettu, joten en muista/tiedä niitä.
Ahtovuoto olikin ensimmäinen asia mitä epäiltiin ja kaikki ahtoputket ja alipaineletkut on tutkittu moneen moneen kertaan.
Sen takia myös kyselen sen irroituksesta, että samalla kattoisi minkä kuntoinen se on ja jos ehjä, nii hyvä se putsata olisi kun kertaakaan ei huoltohistorian mukaan siihen ole koskettukkaan.
Re: Imusarjan irroitus ja puhdistus?
Suosittelen lukemaan ne koodit eikä umpimähkään vaan purkamaan autoa.
Sitä varten ne koodit siellä on, ja varmaan nytkin näkyy koodi jos kerran vikatilassa joka aamu.
Sitä varten ne koodit siellä on, ja varmaan nytkin näkyy koodi jos kerran vikatilassa joka aamu.