Sähköauton 'akkuvika'
Sähköauton 'akkuvika'
Näinkö vaiko eikö näin... https://www.facebook.com/korpelanvoima/ ... 2715613717
Jos mies puhuu, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, niin onko mies silti väärässä?
Re: Sähköauton 'akkuvika'
Jaa joku linkki johonkin naamakirja juttuun onko edes mielenkiintoinen?
Kierrän kaukaa moiset linkit, aiheuttaa kuulemma turhautumista ja kuolemaa moiset kirjat.
Kierrän kaukaa moiset linkit, aiheuttaa kuulemma turhautumista ja kuolemaa moiset kirjat.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sähköauton 'akkuvika'
Tiivistelmä: EQC saanut pohjakosketuksen, koristepahvi rikki + sen kiinnitysniitin paikka akun alumiiinisessa pohjalevyssä saanut osumaa kohtaan jossa takana ei ole kennoja, yläpuoli näkyvissä sivulta katsoen. Katsastaja hylkäsi, merkkiliike mittasi "5.2 mm taipumaa akun pohjakotelossa". Korjaamo korjasi taipuman, merkkiliike hylkäsi "vaihdettava koska akkukotelossa taipuma". Nih.
Ja kaskot senkun halpenee.
Ja kaskot senkun halpenee.
Re: Sähköauton 'akkuvika'
Toivottavasti nämä sitten koskee vain sähköautojen vakuutuksia.
Re: Sähköauton 'akkuvika'
Näin minäkin toivon, kullekin ansionsa mukaan. "Jedem das Seine"
Viimeksi muokannut jysi, To 05.12.2024 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sähköauton 'akkuvika'
Korjaamon korjaus oli hyvä, se että merkkiliike ei anna tuolle käytetylle autolle enään akkutakuuta on ikävää, mutta ei vaikuta ajamiseen tai katsastukseen.
Ja kovista vakuutushinnoista huolimatta Sähköautojen akkuvahingoissa jää omistajalle vastuu todistaa koska vahinko on syntynyt, jos käytettyä sähköautoa ostaessa ei ole tehty ulkoista tarkastusta akulle, niin vakuutusyhtiöt usein kieltäytyy korvaamasta uutta akkua jos se on johonkin ajettu.
Ja kovista vakuutushinnoista huolimatta Sähköautojen akkuvahingoissa jää omistajalle vastuu todistaa koska vahinko on syntynyt, jos käytettyä sähköautoa ostaessa ei ole tehty ulkoista tarkastusta akulle, niin vakuutusyhtiöt usein kieltäytyy korvaamasta uutta akkua jos se on johonkin ajettu.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
-
- Mersumies
- Viestit: 2579
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Sähköauton 'akkuvika'
Kyseessä on paljon suuremmat arvot kuin omistajan saama leima katsastuksessa.-230k- kirjoitti: ↑To 05.12.2024 20:30 Korjaamon korjaus oli hyvä, se että merkkiliike ei anna tuolle käytetylle autolle enään akkutakuuta on ikävää, mutta ei vaikuta ajamiseen tai katsastukseen.
Ja kovista vakuutushinnoista huolimatta Sähköautojen akkuvahingoissa jää omistajalle vastuu todistaa koska vahinko on syntynyt, jos käytettyä sähköautoa ostaessa ei ole tehty ulkoista tarkastusta akulle, niin vakuutusyhtiöt usein kieltäytyy korvaamasta uutta akkua jos se on johonkin ajettu.
Jos akun rakenne on saanut piilevän vian, voi se syttyä tulee esim. parkkihallissa ja polttaa koko rakennuksen.
Esim Koreassa jossa Mercedes EQE 350 paloi räjähdysmäisesti tuhoten/vaurioittaen 140:tä muuta ajoneuvoa.
https://www.youtube.com/watch?v=ixbdcGZZ4CU
https://www.sinardaily.my/article/22041 ... after-fire
Re: Sähköauton 'akkuvika'
Katsoitko tuon videon? Siinä akkukennot on olleet paljon vähemmällä mekaaanisella rasituksella kun keskiverto kännykän akku normaalikäytössä. En ole akkuasiantuntija, mutta jos näin vähästä menee akun feng shui pilalle ja seuraa tulipalo, on yli 30-kiloisilta ihmisiltä kiellettävä älypuhelimen pito farkkujen perstaskussa.E200kompressor kirjoitti: ↑To 05.12.2024 20:38Kyseessä on paljon suuremmat arvot kuin omistajan saama leima katsastuksessa.-230k- kirjoitti: ↑To 05.12.2024 20:30 Korjaamon korjaus oli hyvä, se että merkkiliike ei anna tuolle käytetylle autolle enään akkutakuuta on ikävää, mutta ei vaikuta ajamiseen tai katsastukseen.
Ja kovista vakuutushinnoista huolimatta Sähköautojen akkuvahingoissa jää omistajalle vastuu todistaa koska vahinko on syntynyt, jos käytettyä sähköautoa ostaessa ei ole tehty ulkoista tarkastusta akulle, niin vakuutusyhtiöt usein kieltäytyy korvaamasta uutta akkua jos se on johonkin ajettu.
Jos akun rakenne on saanut piilevän vian, voi se syttyä tulee esim. parkkihallissa ja polttaa koko rakennuksen.
Esim Koreassa jossa Mercedes EQE 350 paloi räjähdysmäisesti tuhoten/vaurioittaen 140:tä muuta ajoneuvoa.
https://www.youtube.com/watch?v=ixbdcGZZ4CU
https://www.sinardaily.my/article/22041 ... after-fire
Re: Sähköauton 'akkuvika'
Tässä esimerkki elävästä elämästä. Täyssähkö ajoneuvolla oli tapahtunut äkkipysäys noin 30km/h vauhdista.
Vauriot korjattiin akussa ei päällepän mitään jälkiä. Noin viikon kuluttua asiakkaalle luovutuksen jälkeen
Ajo akusta alkoi tulla paksua savua ja akku kuumeni rajusti mutta ei syttynyt palamaan. Siis akku vaihdettiin.
Akku valmistaja kommentoi vain ympäripyöreitä eikä mitään muuta.
Vauriot korjattiin akussa ei päällepän mitään jälkiä. Noin viikon kuluttua asiakkaalle luovutuksen jälkeen
Ajo akusta alkoi tulla paksua savua ja akku kuumeni rajusti mutta ei syttynyt palamaan. Siis akku vaihdettiin.
Akku valmistaja kommentoi vain ympäripyöreitä eikä mitään muuta.
Re: Sähköauton 'akkuvika'
En tiedä ajatteleeko kukaan asiaa sitä kautta millainen energiamäärä on varastoituna sähköauton akkuun. Laskinpa nyt piruuttani, millainen 2500 kg massaisen auton ajonopeus vastaisi kineettisenä energiana täyteen ladatun 90 kWh akun sisältämää energiaa. 1283 km/h.
No, se ei sieltä purkaudu yhtä nopeasti, kuin kineettinen energia tuon massaisen auton ajaessa päin seinää, mutta aika nopeasti kuitenkin, huomattavasti nopeammin kuin vielä suuremman energiamäärän sisältävä polttoainetankin sisällys. Se vaatii ympäristön happea palamiseensa, mutta akkupalo ei.
Teistä en tiedä, mutta tuollaisen energian sisältävää pienikokoista pakettia on yleensä kutsuttu vähintään palopommiksi. Ei minusta tuntuisi kivalta istua 30cm korkeudella sellaisesta.
Tiedän, että tämä on Amppeerien heittämistä sähköpaloon, mutta teen kuitenkin niin.
No, se ei sieltä purkaudu yhtä nopeasti, kuin kineettinen energia tuon massaisen auton ajaessa päin seinää, mutta aika nopeasti kuitenkin, huomattavasti nopeammin kuin vielä suuremman energiamäärän sisältävä polttoainetankin sisällys. Se vaatii ympäristön happea palamiseensa, mutta akkupalo ei.
Teistä en tiedä, mutta tuollaisen energian sisältävää pienikokoista pakettia on yleensä kutsuttu vähintään palopommiksi. Ei minusta tuntuisi kivalta istua 30cm korkeudella sellaisesta.
Tiedän, että tämä on Amppeerien heittämistä sähköpaloon, mutta teen kuitenkin niin.
