w210 270cdi pidempi starttaus lämpösellä koneella

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Löls
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 20.02.2024 18:14

w210 270cdi pidempi starttaus lämpösellä koneella

Viesti Kirjoittaja Löls »

Moro!
On tullut ihmeteltyä erikoista vikaa väyrysessä. Tosiaan kylmänä lähtee aina normi startilla käyntiin, mutta esim. kaupassa käynnin jälkeen (esim. kauppaan ajo 30min ja auto sammuneena n. 5-15min) pitää startata joku 3-5 sekuntia ennenku lähtee käymään. Aina on kummiskin lähtenyt käymään. Käy käynnistyksen jälkeen normaalisti eli ei esim. vajailla.
Ohivuoto? Kp-pumppu? Joku anturi?

Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu aikasemmin.

Dieselit itselle vielä jotenkin uusia laitteita ja toinen mersu minkä omistanut :D
Potilas siis w210 270cdi vm -00
Kiitos jo etukäteen.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6541
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w210 270cdi pidempi starttaus lämpösellä koneella

Viesti Kirjoittaja MiHe »

tuo oire on yleensä nokka-/kampianturin alkava vika. Pahenee yleensä. Polttoainevuodot toimivat yleensä toisin päin, ovat pahempia kylmänä.

Jos tuo on kampi/nokka-anturin synkkavika, niin siitä ei välttämättä vielä ole edes tallentunut vikakoodia jos joka kerta on kuitenkin käyntiin autostartin puitteissa lähtenyt.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1289
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w210 270cdi pidempi starttaus lämpösellä koneella

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Kyllä ne polttoainevuodot kannattaa tarkistaa, minulla oli juuri tuollainen oire kun oli pieni suuttimen paluuvuoto. Kummallisesti se ei haitannut kylmänä.

Kokeile pitää virta päällä muutama sekunti ennen starttia. Jos lähtee heti, melko varma paluupuolen vuoto.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w210 270cdi pidempi starttaus lämpösellä koneella

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

TPLtre kirjoitti: La 21.12.2024 09:02 Kyllä ne polttoainevuodot kannattaa tarkistaa, minulla oli juuri tuollainen oire kun oli pieni suuttimen paluuvuoto. Kummallisesti se ei haitannut kylmänä.

Kokeile pitää virta päällä muutama sekunti ennen starttia. Jos lähtee heti, melko varma paluupuolen vuoto.
Koko luokaa millainen oli se vuoto,
kuitenkin jonkun moinen oltava että saa mittua vai miten selvisi ?
miten virtojen päällä olo autoi siihen, lämmitikö se säähköpään avulla suutimia niin paljon että
läpesivät pois siitä lämmöstä missä vuotoa oli ?
Mökkillä
'
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w210 270cdi pidempi starttaus lämpösellä koneella

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MiHe kirjoitti: La 21.12.2024 06:38 tuo oire on yleensä nokka-/kampianturin alkava vika. Pahenee yleensä. Polttoainevuodot toimivat yleensä toisin päin, ovat pahempia kylmänä.

Jos tuo on kampi/nokka-anturin synkkavika, niin siitä ei välttämättä vielä ole edes tallentunut vikakoodia jos joka kerta on kuitenkin käyntiin autostartin puitteissa lähtenyt.
Tämä
Mökkillä
'
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1289
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w210 270cdi pidempi starttaus lämpösellä koneella

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

FinlandMerceds kirjoitti: La 21.12.2024 10:33 Koko luokaa millainen oli se vuoto,
kuitenkin jonkun moinen oltava että saa mittua vai miten selvisi ?
miten virtojen päällä olo autoi siihen, lämmitikö se säähköpään avulla suutimia niin paljon että
läpesivät pois siitä lämmöstä missä vuotoa oli ?
Ei mitattu, kun vähän pidempään oli ajanut, niin sitten alkoi vähän diesel haiskahtaa ja kun purki ilmansuodattimen ja sen vaahtokumitilsan suuttimien ympäriltä pois, niin oli kosteaa. Paluuletkun liittimen O-rengasta ei suottapäiten vaihdettu kun kävi pohjaprikan vaihdossa. Ei niitä kannata turhaan vaihtaa, ovat kovin kalliita...

Ei iso, mutta jostain syystä veti ilmaa paluuseen ja siitä oire. Vaihdoin sen O-renkaan sitten itse, niin sitten poistui pitkä vieteri lämpöisenä.

Käsittääkseni virran pitäminen päällä pidempään ennen starttia ilmasi systeemin, kun sähköinen pumppu käynnistyy heti kun laittaa virran päälle. Ja sen itseasiassa kuulikin hiljaisessa hallissa, kun ei ole muuta melua. Tankista kuului ilman kurinaa hetken.

Ehkä se ei tullut ilmi kylmänä, koska silloin tulee hehkutettua, ei mulla ole lämpimällä koneella tapana odotella, heitän vaan heti startille.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6541
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w210 270cdi pidempi starttaus lämpösellä koneella

Viesti Kirjoittaja MiHe »

W210:ssä ei ole sähköistä pumppua...joihinkin W203 malleihin se tuli loppuvaiheessa.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1289
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w210 270cdi pidempi starttaus lämpösellä koneella

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

No niin, tietenkin. Se ei sitten paljasta mitään.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w210 270cdi pidempi starttaus lämpösellä koneella

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MiHe kirjoitti: La 21.12.2024 19:25 W210:ssä ei ole sähköistä pumppua...joihinkin W203 malleihin se tuli loppuvaiheessa.
Sepä siksi kysely että mikä oli sen vaikutus ja miten todettu
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin