Tervehdys.
Jonkin aikaa eri topicceja luettuani ajattelin kysäistä on jollain kokemusta jos laittelis lastua vaan alkuun, hyötyjä / haittoja? Jos saa pienen piristyksen käyttikseen ja tuon pienen polttoaine säästön niin se mulle jo passaa.
Elikkäs tämmöstä tuosta kattelin kun on sivusto suomalainen ja paikkaki vantaalla.
https://www.teholastu.com/tuotteet.html ... 15/1202892
Teholastu Mercedes-Benz Classe E 290 TD W210 (From 01/01/95 to 01/01/02)
Alkuperäinen teho: 95kw |129hp / 300Nm.
Teho virityksen jälkeen: 118kw |160hp / 365Nm.
Saksassa valmistettu. Digitaalista tekniikkaa.
Portaattoman tehonsäätöruuvin ansiosta lisätehon määrää voidaan säätää. Polttoaineenkulutus putoaa teholastun asennuksen jälkeen jopa 0.5l / 100km. Teholastun kaapelit kytketään auton moottorinohjausyksikön kaapeleihin pikaliittimillä tai juottamalla.
Tuotteen mukana toimitetaan automallikohtainen kytkentäkaavio ja Suomenkieliset asennusohjeet. Tuotteella on 3 vuoden takuu.
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii jotain kommentoida / neuvoa tietämätöntä. Kaks näitä 290TD:tä on pihassa, toisessa suoraa putkea mutta alkaa kori olee entinen niin ostelin toisen jos jossain vaiheessa sais yhden siistin ja toimivan.
290TD pientä piristyst
290TD pientä piristyst
s203 270 cdi -02
w451 tuikutettu cdi smartti -13
s210 280 4-matic - emännän käyttis
s210 290 -99 - Ikuisuuden ruosteprojekti
w169 A180 tuikutettu -04 - nykyään lahjoitettu jo eläkkeellä olevalle äitimuorille.
Exiä + 10kpl (Mersuja)
w451 tuikutettu cdi smartti -13
s210 280 4-matic - emännän käyttis
s210 290 -99 - Ikuisuuden ruosteprojekti
w169 A180 tuikutettu -04 - nykyään lahjoitettu jo eläkkeellä olevalle äitimuorille.
Exiä + 10kpl (Mersuja)
Re: 290TD pientä piristyst
Noh. Todettakoon heti kättelyssä että linkin takana myytävä tuote ei suinkaan ole minkään sortin lastu, vaan tuonkaltaisia tuotteita on yleensä kutsuttu tuttavallisesti huijaus- eli tuhobokseiksi. Lastutuksessahan vaihdetaan uudet muistipiirit ("lastut") ECUun sisälle, 290:n moottorinohjain kun ei ole uudempien tapaan uudelleenkirjoitettavaa mallia. Tuo linkin boksi huijannee vain syöttöpumpun määränsäätimen takaisinkytkentää (olipa vaikea ilmaisu) eli pumppu antaa enemmän syöttöä kuin ECU oikeasti käskee. Samaan lopputulokseen pääsee noin 200 euroa halvemmalla kun askartelee itse ns. EVRY-modin parista vastuksesta ja diodista, muistaakseni hakutoiminnolla löytyy ohjeet ko. projektiin. Oikea, joskin rahtusen kalliimpi tapa on sitten se varsinainen lastuttaminen, ainakin Special Tuning Harinen on joskus muinoin osannut tehdä tuon tempun 290:n eculle ja luulisi muitekin tekijöitä vielä tästä maasta löytyvän, vaikka alkavatkin vähän katoavaa kansanperinnettä olla nämä laitteet jossa softaa ei pysty kirjoittamaan diagnostiikkaportin kautta sisään.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: 290TD pientä piristyst
Ja noilla "lastuilla" ainoa polttoaineen kulutuksen säästö on se joka näkyy kulutusmittarissa kun todellinen kulutus ei enään mene laskennallisesti oikein.
Tämä siis niissä joissa kulutus näkyy mittaristossa.
Huijataan ruiskuttamaan enemmän joka tilanteessa niin ei se kulutus ainakaan laske.
Tämä siis niissä joissa kulutus näkyy mittaristossa.
Huijataan ruiskuttamaan enemmän joka tilanteessa niin ei se kulutus ainakaan laske.
Re: 290TD pientä piristyst
Kiitos näistä tiedoista, jäi hyllyyn. Pitää kattoa muuta tekniikka puolta eka ja kysellä oisko jotain seppää pk seudulta joka lastuttais.racer123 kirjoitti: ↑To 23.01.2025 23:45 Noh. Todettakoon heti kättelyssä että linkin takana myytävä tuote ei suinkaan ole minkään sortin lastu, vaan tuonkaltaisia tuotteita on yleensä kutsuttu tuttavallisesti huijaus- eli tuhobokseiksi. Lastutuksessahan vaihdetaan uudet muistipiirit ("lastut") ECUun sisälle, 290:n moottorinohjain kun ei ole uudempien tapaan uudelleenkirjoitettavaa mallia. Tuo linkin boksi huijannee vain syöttöpumpun määränsäätimen takaisinkytkentää (olipa vaikea ilmaisu) eli pumppu antaa enemmän syöttöä kuin ECU oikeasti käskee. Samaan lopputulokseen pääsee noin 200 euroa halvemmalla kun askartelee itse ns. EVRY-modin parista vastuksesta ja diodista, muistaakseni hakutoiminnolla löytyy ohjeet ko. projektiin. Oikea, joskin rahtusen kalliimpi tapa on sitten se varsinainen lastuttaminen, ainakin Special Tuning Harinen on joskus muinoin osannut tehdä tuon tempun 290:n eculle ja luulisi muitekin tekijöitä vielä tästä maasta löytyvän, vaikka alkavatkin vähän katoavaa kansanperinnettä olla nämä laitteet jossa softaa ei pysty kirjoittamaan diagnostiikkaportin kautta sisään.
s203 270 cdi -02
w451 tuikutettu cdi smartti -13
s210 280 4-matic - emännän käyttis
s210 290 -99 - Ikuisuuden ruosteprojekti
w169 A180 tuikutettu -04 - nykyään lahjoitettu jo eläkkeellä olevalle äitimuorille.
Exiä + 10kpl (Mersuja)
w451 tuikutettu cdi smartti -13
s210 280 4-matic - emännän käyttis
s210 290 -99 - Ikuisuuden ruosteprojekti
w169 A180 tuikutettu -04 - nykyään lahjoitettu jo eläkkeellä olevalle äitimuorille.
Exiä + 10kpl (Mersuja)