Etuvastuksen ja puolan kytkeminen 230.6
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 14.08.2023 19:48
Etuvastuksen ja puolan kytkeminen 230.6
Autooni on joskus vaihdettu (W115) dieselmottorin tilalle (W114) 2,3l bensakone, sähköt tässä autossa on olleet melkoinen työmaa..joko niitä ei ole tai sitten tehty huonosti ja nyt sinnikkään työn tuloksena suurin osa auton sähkölaitteista toimii, mutta konehuoneen sähköjen osalta on epäselvää miten oikeasti kuuluisi kytkeä puola ja etuvastus? osaisiko joku tyhjentävästi kertoa miten ne on alunperin kytketty w114 mersussa..tuleeko esim rele johonkin väliin vai onko se turha...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1510
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Etuvastuksen ja puolan kytkeminen 230.6
No huh... Ja onko tehty kuten alkuperäisesti bensakoneelle, vai dieselin kytkennöistä parsien?
Tuossa on kytkentäkaavio ihan peruskytkennälle.
Ei siis tarvi releitä tms, mutta ei hajuakaan, miten tuo virtalukko/starttiasento on toteutettu vaihdossa...
Tuossa on kytkentäkaavio ihan peruskytkennälle.
Ei siis tarvi releitä tms, mutta ei hajuakaan, miten tuo virtalukko/starttiasento on toteutettu vaihdossa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 14.08.2023 19:48
Re: Etuvastuksen ja puolan kytkeminen 230.6
Tuolla tavalla nyt kytkettynä esivastus ja puola mutta kun virrat kääntää päälle niin n.3 sekunnin päästä jollei heti koeta startata niin etuvastus alkaa savuta...ei liene normaalia, tässä on ollut muutenkin vaikeuksia saada auto käymään normaalia tyhjäkäyntiä, kaasuttimiin asennettu uudet tiivisteet yms mutta epäselvää onko edelliset omistajat koskeneet säätöruuveihin kuinka paljon kun ei ole käynyt kunnolla...dieselin sähköt siellä on kutakuinkin paikallaan vielä..osaan tulee jännite edelleen..teipillä peitetty tms vaikea sanoa mitä kaikkea tehty..no tutkiminen jatkuuJuhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑La 22.02.2025 18:46 No huh... Ja onko tehty kuten alkuperäisesti bensakoneelle, vai dieselin kytkennöistä parsien?
Hot-Spark II Ignition Wiring Diagram.jpg
Tuossa on kytkentäkaavio ihan peruskytkennälle.
Ei siis tarvi releitä tms, mutta ei hajuakaan, miten tuo virtalukko/starttiasento on toteutettu vaihdossa...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1510
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Etuvastuksen ja puolan kytkeminen 230.6
Onkohan puola varmasti ehjä?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 14.08.2023 19:48
Re: Etuvastuksen ja puolan kytkeminen 230.6
2 puolalla koitettu ja savusivat mutta tänään löysin netistä w114/115 sähkökaavion missä startilta tuleva johto meneekin etuvastukselle ja siitä samasta johto puolan plusnapaan...ja puolan miinus virranjakajalle, etuvastuksen toiseen päätyyn tulee virtajohto virtalukolta..nyt ei kärynnyt enää kun virrat laittoi päälle mutten yrittänyt enää käynnistellä, huomenna koitan käyntiin, mahtaako tuo kytkentä toimia..