w203 200 cdi 2007
w203 200 cdi 2007
No niin.Jähytin neste ongelma korjaantui itsestään,ei enää tartte lisätä, luultavasti oli ilma vaiva? Ei uusi vaiva,olen jo kerran kirjoittanut,öljy tai pakokaasun hajusta ohjaamossa.On muuten muunkin merkkisessä saksalaisessa autossa esiintynyt,jos vuotaa öljyä esim,pakosarjan päälle.Itse olen vaihtanut 2 kertaa kampikammion huohotin laitoksen,siinähän on samassa öljy korkki,vuoti pakosarjaan,tehty kerroksittain ja välistä kai vuoti.Nyt ei ole muita vuotoja ja silti tulee hajuja,laitoin aktiivihiili suotimen ilman ottoon ja ei vaikuta toimivan.Tämähän malli ottaa sisäilman akun päältä ja tila on yritetty tiivistää moottori tilasta ontelo ynnä muilla tivisteillä, ei toimiva ratkaisu? Olen aikeissa muuttaa ilman oton ulkopuolelta,konepellin ritilästä tulee on yhteys siihen akkukoteloon että siitäkö? vai pitäiskö vaihtaa koko auto?ps.Jos olis vielä vanhan aikaisia akkuja jossa kennot kiinni piellä nehän vanhemuutta rupes vuotamaan ulos päin,eikohän siitä tullut vetyä tai jotain kaasua kumminkin,oishan kopissa kivat tunnelmat.. 

Re: w203 200 cdi 2007
Tarkista konepellin alla olevan äänieristeen ja kaikkien kumitiivisteiden kunto ettei niiden välistä vuoda ilmaa. Tuulilasin etupuolella pitäisi olla konepellin päällä ylipainetta, joka painaa ison ritilän läpi raitista ilmaa akun päällä olevan suodattimen kautta sisätiloihin auton liikkuessa. Paikallaan ollessa on ilman tulo puhaltimen imun varassa, jolloin tiiviys on vieläkin tärkeämpää.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Yleisesti käryä tulee hyttiin kun suuttimen tiivisteet vuotaa.
Joo.Kumitiivisteet varmaankin ovat syy hajuun,kävin veholla kyselemässä niitä eikä kaikkia näkynyt edes kuvissa,ne ontelotiivisteet sais hinta vaan 120e,meni harkintaan.Suutimientiivisteet rutikuivat,tutkinta jatkuu.
Mutta mistä se pakokaasun haju moottoritilaan tulee? Vaikka auto ottaisikin ilman väärästä paikasta, ei pakokaasun kuuluisi haista kabiinissa, koska sitä ei kuulu moottoritilassa olla. Jos ei ihan tosissaan suuttimen pohjaprikat vuoda, niin seuraavaksi tutkintaan pakosarjan/ahtimen liitokset ja egr.
Niinpä.Suuttimien viivisteet ei vuoda ja en osaa sanoa onko puhdasta pakokaasun hajua.Kun oli se vuotava huohotinpurkki niin siitä valui pakosarjaan ja aina kun gliinerillä huuhdoin pois öljyn niin haju lakkasi kun vielä suihkautin ilmastoinin mikropia poistavaa sprayta haju oli todella raikas jonkin aikaa.Eihän siellä konetilassa pitäis olla hajuja mutta kun autolla on ikää kohta 20 vuotta niin ei se enää täysin visu ole.Mutta nyt sain idean ja lähestyn eri kulmasta hajuun,eli jos sitä on siellä konetilassa niinpä kokeeksi otin tuulilasin kohdalta ontelotiivistettä pätkän pois, niin ajoviimahan vois puhaltaa hajut pellolle sitä kautta,ei toimi auton ollessa parkissa.Tämä on siis vain koe ja minun teoria,saa nähdä miten toimii.
-
- Mersumaanikko
Tarkista myös näkyykö ahtimen säätöakslin tyvessä paljon musatta ja siitä eteen päin pakopakoputken liitoksisaa, näkyykö laatikko öljyä pakoputken päälläarto62 kirjoitti: ↑Ti 25.02.2025 20:18 Niinpä.Suuttimien viivisteet ei vuoda ja en osaa sanoa onko puhdasta pakokaasun hajua.Kun oli se vuotava huohotinpurkki niin siitä valui pakosarjaan ja aina kun gliinerillä huuhdoin pois öljyn niin haju lakkasi kun vielä suihkautin ilmastoinin mikropia poistavaa sprayta haju oli todella raikas jonkin aikaa.Eihän siellä konetilassa pitäis olla hajuja mutta kun autolla on ikää kohta 20 vuotta niin ei se enää täysin visu ole.Mutta nyt sain idean ja lähestyn eri kulmasta hajuun,eli jos sitä on siellä konetilassa niinpä kokeeksi otin tuulilasin kohdalta ontelotiivistettä pätkän pois, niin ajoviimahan vois puhaltaa hajut pellolle sitä kautta,ei toimi auton ollessa parkissa.Tämä on siis vain koe ja minun teoria,saa nähdä miten toimii.
onko egr ventiilin musta D muotoinen muovi kupu mustaa möhnää täynnä,
egr imusarja liitos tiivis, vuotaako ahtoputket liitokset mustaa ulos, onko laturin seutu märkänä
siihen ilman oton tivistykseen sopivaa tiivistettä löyty vaikka kumista ja matosta ja puuilosta
toisalta usein nähnnyt että puuttu ne kaikki tiivsteet eikä sisään tule käryjä
Mökkillä
'
'
Heps.Hyviä vinkkejä täytyy tarkistaa mutta löysin öljyä ilmanputsarin alla olvasta peltisuojasta suoraan pakosarjan päällä tais se kärytä ja vika ehkä mehivä venakopan tiiviste?