Turbon kompuran ar suhde
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Turbon kompuran ar suhde
Eli mistä huomaa jos tämä suhde on liian pieni? mitä esim. vaikuttaa tehoalueeseen? Kyseessä on 3.9l dieseli ja huippu kierrokset on 2400.
RED POWER IHC DT-358
mutu-faktaa.
oletuksena: a/r käyttäytyy niin kuin siipikoon muuttaminen ja turbiinipuoli on täydellisesti mitoitettu:
1. liian pieni a/r on tehoton yläkierroksilla, turbo pyörii liian nopeasti -> lämpöä imupuolella
2. liian suuri a/r kasaa liikaa kuormaa ja pakopaineet nousee -> lämpöä pakopuolella
oletuksena: a/r käyttäytyy niin kuin siipikoon muuttaminen ja turbiinipuoli on täydellisesti mitoitettu:
1. liian pieni a/r on tehoton yläkierroksilla, turbo pyörii liian nopeasti -> lämpöä imupuolella
2. liian suuri a/r kasaa liikaa kuormaa ja pakopaineet nousee -> lämpöä pakopuolella
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Voiko tehdä semmosen ilmiön, että ahtopaine mittari paineen alaisena väpättää koko ajan ja että kun tarvittas voimaa niin kun kierrokset lähtee laskemaan niin ahtopaine laskee melkein samassa suhteessa ja 1500rpm 0,5bar ahtoja jonka jälkeen kone hyytyy ko seinään ja mittari väpättää pirusti. Koitettu toisella mittarillakin. jotenkin tuntuis että olis liian pieni potkuri.
RED POWER IHC DT-358
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City